حواشی پیرامون اختلافات کارلوس کی روش با دستیاران خود و انتقادات از او بابت لیست اولیه تیم ملی برای جام ملت های آفریقا، باز هم در مصر خبرساز شده است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، پس از دو شکست در دیدارهای نیمه نهایی و رده بندی جام ملت های عربی و کسب رتبه چهارم این رقابت ها، همچنان مسائل حاشیه ای پشت سر تیم ملی مصر وجود دارد و حالا اتفاقاتی نظیر اختلاف کی روش با دستیارانش و یا برخی حواشی مربوط به انتخاب لیست اولیه و 40 نفره مصر برای حضور در جام ملت های آفریقا، خبرساز شده است.

روزنامه الحیاة مصر در گزارش جامعی به این حواشی پرداخته و نوشته است: نشانه‌هایی از یک بحران میان کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی مصر و دستیار او ضیاء السید، مربی مصری دیده می شود. رسانه ها خبر داده اند که به دلیل حاشیه‌سازی و عدم اعطای اختیارات فنی از جانب کی روش به او، برخی از پیشکسوتان مصری و ستاره های سابق تیم ملی از ضیاء السید درخواست کرده اند تا استعفای خودش را به مقامات فدراسیون تحویل داده و شأن فوتبالی اش را حفظ کند.

روزنامه «الاخبار» مصر برای جویا شدن از صحت این موضوع، تماسی با یک منبع در کادرفنی تیم ملی داشت و از او درباره این مسئله سوالاتی را مطرح کرد که آیا کی روش از احمد مجاهد رئیس فدراسیون فوتبال مصر درخواست کرده است تا عصام الحضری مربی دروازه بانان تیم ملی را نیز کنار بگذارد یا خیر. چیزی که در شبکه های اجتماعی مطرح شده و این خبر بین فوتبالدوستان مصری می چرخد که این منبع با رد این موضوع عنوان کرد هیچ گونه خبری در مورد این قضیه وجود ندارد.

این منبع که از افشای نام خود خودداری کرد، اعلام کرد که مربی پرتغالی درخواستی برای برکناری دستیاران خود نداشته و هیچ چالشی بین کارلوس کی روش و همچنین ضیاء السید نیز وجود ندارد و علت اینکه سرمربی مصر کمتر نظر دستیار خود را جویا می شود، صرفا به دلایل فنی بازمیگردد اما رابطه میان آنها خوب است.

این شایعات پس از آن به وجود آمد که بعضی از فعالان رسانه ای عکسی را مشاهده کردند که محمد شوقی دیگر دستیار کی روش در حال مشورت های فنی به مربی پرتغالی است و در تمرینات مصر پیش از دیدار با الجزایر، کی روش از شوقی بهره های فنی زیادی می گیرد. اتفاقی که در مورد ضیاء السید رخ نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: کی روش به علی الحضری مربی سنگربانان مصر هشدار داد که به دلیل مشاجره با یکی از بازیکنان در دیدار برابر اردن، بحران ایجاد نکند و در تمرینات با دروازه بان ها بیشتر کار کند. چرا که در خلال تمرینات، گلرها تلاش و مجاهدت کافی را از خود به نمایش نگذاشته بودند. وی فاش کرد که سرمربی پرتغالی از احمد مجاهد رئیس فدراسیون مصر خواسته است که پس از دیدار با اردن جریمه ای برای الحضری در نظر بگیرد تا این موضوع در آینده تکرار نشود و آنطور که گزارش شده قصد برکناری مربی گلرهای مصر وجود نداشته است. 

وی تاکید کرد که از اولین جلسه گروه دستیاران با کی روش، خطوط کلی و وظایف هر یک از اعضا مورد توافق قرار گرفت، و بحث سخنگویی و گفتگو با رسانه ها به لوائل جمعة مدیر فوتبالی واگذار شد که پیش از این سابقه کار در شبکه های ورزشی را نیز داشته است.

او فاش کرد که کی روش برای تسهیل کار و شفاف سازی ایده فنی خود و انتقال صحیح آن به بازیکنان، درخواست پیوستن یک مترجم به کادرفنی تیم ملی را داشته است به ویژه که در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت های عربی از این موضوع رنج می برد.

از سوی دیگر، انتخاب های کی روش برای حضور در لیست اولیه جام ملت های آفریقا در کامرون، سردرگمی جدیدی را در میان فوتبالدوستان مصری به وجود آورد، زیرا دلایل کنار گذاشته شدن برخی بازیکنان و حضور نفرات خاص دیگر برای هواداران به علامت سوال بزرگی تبدیل شده است.

خط خوردن حسین فیصل در لیست جدید کی روش باعث حیرت هواداران شده به ویژه اینکه او با درخشش در جام ملت های عربی میان علاقه مندان به فوتبال در مصر دلربایی کرد. به نظر می رسد که این یک تناقض بزرگ است که کی روش از خود به نمایش می گذارد. فیصل 22 ساله با درخشش در جام ملت های عربی نگاه ها را به سمت خود جلب کرد به ویژه در دیدار برابر سودان که یک گل زد و یک پاس گل نیز داد و در دیدار برابر الجزایر، اردن و تونس نیز به میدان رفت.

تگ های مرتبط

ارسال نظر