جان‌لوئیجی بوفون، اسطوره باشگاه یوونتوس، صحبت های جالبی را در مورد کریستیانو رونالدو مطرح کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو بعد از 9 فصل حضور شگفت انگیز در رئال مادرید و کسب تمام عناوین تیمی و فردی ممکن با این تیم، نهایتاً در سال 2018 از جمع کهکشانی ها جدا شد و به یوونتوس پیوست. با این حال دوران حضور فوق ستاره پرتغالی در یووه خیلی مطابق انتظار پیش نرفت و نهایتاً در تابستان اخیر از این تیم جدا شد و به منچستریونایتد بازگشت.

جان‌لوئیجی بوفون که هم اکنون در پارما بازی می کند و به نظر نمی رسد که همچنان تصمیمی برای بازنشستگی داشته باشد صحبت های قابل توجهی را درباره رونالدو مطرح کرده است. بوفون گفت: "یووه این شانس را داشت که در اولین سالی که او آمد یعنی همان سالی که من در پاری‌سن ژرمن بودم، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و من نمی توانم بفهمم که چه اتفاقی افتاد.

 

وقتی برگشتم دو سال با رونالدو کار کردم و همکاری خوبی هم بین ما وجود داشت. اما فکر می کنم یووه DNA یک تیم بودن را از دست داد."

بوفون در ادامه گفت: "ما در سال 2017 توانستیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنیم زیرا تیمی پر از تجربه بودیم. اما مهم‌تر از همه اینها ما در آن سال یک تیم واحد به شمار می آمدیم و همچنین رقابت بسیار بیشتری برای پست‌های مختلف در تیم وجود داشت. با این حال ما چنین فاکتورهایی را با وجود کریستیانو رونالدو از دست دادیم."

بوفون در ادامه اعتراف کرد که دوست دارد و در لیگ‌های آمریکا یا مکزیک هم بازی کند. او گفت: "اینها تجربیاتی هستند که من دوست دارم امتحان کنم، اما خواهیم دید که چه اتفاقی می افتد. اگر از من بپرسید که در آینده چه خواهم کرد، حقیقت این است که من هنوز نمی دانم که آیا به عنوان یک مدیر یا یک مربی فعالیت خواهم کرد.  با شناختی که از خودم دارم، آنچه اکنون می خواهم این است که به پیشرفت ادامه دهم."

بوفون در ادامه پیرامون ناکامی خود را در فتح لیگ قهرمانان اروپا نیز گفت: " فتح نکردن لیگ قهرمانان، روحیه رقابتی من را زنده نگه می دارد. شاید اگر لیگ قهرمانان اروپا را برده بودم، احتمالاً بازنشسته شده بودم، زیرا هیچ هدف مهمتری برای رسیدن به آن نداشتم."

گفتنی است پیش از این لئوناردو بونوچی ستاره ایتالیایی یوونتوس نیز اظهار نظر مشابهی با بوفون را درباره رونالدو مطرح کرده و گفته بود: "اخیرا ما ویژگی ها و قابلیت های یوونتوس را از دست داده بودیم. همه ما با یک قهرمان بزرگ بازی می کردیم و می‌خواستیم او خوب کار کند بنابراین شاید انگیزه خود را برای سختی کشیدن در کنار یکدیگر و فدا شدن برای تیم از دست داده بودیم زیرا تصور می کردیم رونالدو خودش مشکلات را حل می‌کند.

مربی واقعاً خوب کار کرده و روحیه فروتنی را به تیم بازگردانده است و همه ما اکنون در کنار یکدیگر کار می‌کنیم تا به پیروزی دست پیدا کنیم.

رونالدو انتخاب خود را داشت و ما نیز به تصمیم این بازیکن احترام گذاشتیم. سال گذشته کل تیم درکنار رونالدو بازی کرد، اما حالا ما باید روحیه آن یوونتوسی را که قبل از ورود کریستیانو وجود داشت دوباره کشف و بازسازی کنیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر