اگرچه سردار آزمون در بدو ورود به زنیت یک استعداد نوظهور بود اما او این باشگاه را به عنوان یک فوق ستاره ترک می‌کند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، براساس این خبر، سردار آزمون که بالاتر از ستاره های پرشمار تاریخ روسیه، دومین خارجی برتر فوتبال این کشور در گلزنی به شمار می‌رود، از دیدگاه رسانه "اسپورت اکسپرس" به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال روسیه انتخاب شده است و باشگاه زنیت این خبر را روی خروجی اینستاگرامی رسمی‌اش قرار داده است.

آزمون در سال 2018 پس از درخشش در روبین کازان به زنیت پیوست و حالا پس از اینکه دو فصل رویایی را با این تیم با 17 و 19 گل پشت سر گذاشته و سه مرتبه قهرمانی در رقابت های لیگ برتر روسیه را جشن گرفته، در آستانه خروج از لیگ روسیه و ادامه فوتبالش در لیون فرانسه است؛ اما اینطور که اکانت رسمی باشگاه روسی خبر داده، ستاره ایرانی زنیت در آستانه کسب یک عنوان فردی بسیار مهم پیش از خروج از باشگاه است. 

سردار البته در این فصل نیز مانند فصل گذشته که با 19 گل ستاره تیمش بود و عنوان آقای گلی را در هفته پایانی در حالی که غایب بود به زیوبا هم تیمی اش داد، 7 گل در 967 دقیقه و 15 حضور (چهار مرتبه به عنوان بازیکن جانشین) به ثمر رسانده تا همچنان مهره بدون جانشین تیمش باشد.

همچنین کلادینهو، ویلهار باریوس و آرتم زیوبا به ترتیب رتبه های دوم، ششم و هشتم را در سال 2021 لیگ برتر فوتبال روسیه به خودشان اختصاص داده اند.

 

این بازیکن در سال میلادی 2021 که در روزهای پایانی آن قرار گرفته ایم، 30 مرتبه در رقابت‌های مختلف برای زنیت به میدان رفته و موفق به ثبت 22 گل شده که مهم‌ترین گل‌هایش مقابل تیم‌هایی نظیر چلسی و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسیده است. این مهاجم 26 ساله طی همین مدت با پیراهن تیم ملی هم در 10 مسابقه 6 گل به ثمر رسانده که دو تای آخری مقابل لبنان و سوریه تاثیر زیادی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی خواهد داشت.

حالا اینطور که رسانه رسمی زنیت افشا کرده، آزمون با کسب عنوان برترین بازیکن سال 2021 روسیه این کشور سردسیر را ترک خواهد کرد و ماجراجویی جدیدش را در لیون و فرانسه که نگاه‌های بیشتری به او جلب می‌‎شود، آغاز خواهد کرد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر