جواد نکونام تنها یک بازی دیگر تا شکستن رکورد پرویز مظلومی فاصله دارد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، پس از بازگشت دوباره جواد نکونام به فولاد، این تیم در 7 دیدار گذشته خود در لیگ برتر صاحب 3 پیروزی و 4 تساوی شده است که البته اگر دیدار جام حذفی برابر شهرداری نوشهر را نیز به این آمار اضافه کنیم، او به رکورد 4 برد و 4 تساوی رسیده که با توجه به شرایط این تیم از نظر مصدومیت ها و پنجره بسته، آمار قابل قبولی برای فولادی ها به شمار می رود.

شاگردان نکونام روز گذشته و در دربی خوزستان پذیرای صنعت نفت بودند. این دیدار در استادیوم فولاد آره نا برگزار شد که تلاش دو تیم در پایان 90 دقیقه بدون رقم خوردن گلی به پایان رسید تا امتیازها بین جواد نکونام و علیرضا منصوریان تقسیم شود.

اما نکته ویژه این دیدار، اضافه شدن یک بازی دیگر به رکورد نباختن های فولاد با نکونام در خانه بود. آخرین باخت خانگی فولاد به همراه نکونام به هفته دهم لیگ نوزدهم و دیدار برابر پرسپولیس باز می‌گردد و البته این در حالی است که فولاد در هفته نخست لیگ امسال و در زمان عبدالله ویسی در برابر تیم یحیی گل محمدی تن به شکست داد اما با حضور نکونام، هواداران امیدوارند که رکوردشان در خانه همچنان باقی بماند.

سرمربی فولاد اکنون در کنار فرهاد مجیدی و رسول خطیبی تنها مربیان لیگ برتر محسوب می شوند که در فصل جدید طعم تلخ شکست را تجربه نکرده اند که البته در دیدار هفته بعد و در روز چهارشنبه، استقلال و فولاد باید در استادیوم آزادی به مصاف هم بروند و در صورتی که این دیدار با نتیجه تساوی به پایان نرسد، رکورد یکی از میان نکونام یا مجیدی شکسته خواهد شد.

 

چنانچه دیدارهای پایان فصل گذشته را نیز مدنظر قرار دهیم، جواد نکونام به طور کلی در 16 بازی متوالی شکست را تجربه نکرده است. او در 12 دیدار لیگ برتری و 4 مسابقه از رقابت های جام حذفی مغلوب رقبا نشده و امیدوار است که این رکورد را همچنان ادامه دهد. از سمت دیگر، این مربی جوان با پیروزی برابر شهرداری نوشهر و تساوی مقابل صنعت نفت، آمار تعداد بازی های خانگی بدون شکستش را در لیگ و حذفی به عدد 32 رساند.

اکنون جواد نکونام با آمار 32 بازی بدون شکست با سرمربی سابق استقلال برابر شده است. پرویز مظلومی که طی سال های 86 تا 88 هدایت ابومسلم و مس کرمان را برعهده داشت، توانست رکورد 32 بازی بدون شکست خانگی را در لیگ برتر به ثبت برساند. چنانچه فولاد بتواند در دیدار هفته سیزدهم برابر پیکان بدون شکست زمین بازی را ترک کند، نکونام از رکورد مظلومی عبور می کند.

البته تفاوت میان این دو رکورد در اینجاست که تمام بازی های مظلومی در لیگ برتر بوده ولی آمار نکونام شامل بازی های جام حذفی نیز می شود. چنانچه سرمربی فولاد بخواهد در هر دو زمینه 32 بازی متوالی بدون شکست در کلیه رقابت ها و همچنین 32 بازی لیگ برتری بدون شکست از مظلومی عبور کند، می بایست 4 دیدار خانگی لیگ برتری را بدون باخت سپری کند چرا که در حال حاضر رکورد 32 بازی بدون شکست او شامل 29 بازی لیگ برتر و 3 بازی جام حذفی می شود. پیکان، شهرخودرو، آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان 4 حریف بعدی فولاد در اهواز خواهند بود.

آمار نباختن های فولاد با نکونام در خانه را مرور می‌کنیم:

لیگ برتر:

برد: گل‌گهر سیرجان(۲ دیدار)، پارس جنوبی جم، استقلال(۲ دیدار)، شهر خودرو(۲ دیدار)، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی تبریز(۲ دیدار)، نفت مسجدسلیمان(۲ دیدار)، ذوب‌آهن اصفهان(۲ دیدار)، تراکتور، سایپا، نساجی مازندران، صنعت نفت آبادان، هوادار تهران

مساوی: سایپا، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، پیکان، تراکتور، سپاهان، پرسپولیس، تراکتور، نساجی و صنعت نفت

جام حذفی:

برد: ملوان بندر انزلی، شهرداری نوشهر

تساوی در ۱۲۰ دقیقه: سپاهان

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر