ایران تقویم 365 روزه سال 2021 را بدون شکست پشت سر گذاشت تا در کنار آرژانتین و الجزایر به تیم های بدون باخت یک سال گذشته تبدیل شود.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، سپری کردن یک سال بدون شکست با تقویمی فشرده و در کنار انواع و اقسام مشکلات ریز و درشت با بازی های سخت و دشوار، کار راحت و آسانی نیست اما دراگان اسکوچیچ و شاگردان او از عهده انجام این کار برآمده و ایران توانست یک سال میلادی را بدون تحمل حتی یک شکست پشت سر گذاشته و به جمع تیم های بدون باخت در تقویم 365 روز گذشته بپیوندد.

بجز ایران، تنها دو تیم آرژانتین و الجزایر در سراسر جهان توانستند سال 2021 را بدون شکست به پایان برسانند. ایران که با 2 شکست برابر عراق و بحرین در آستانه حذف زودهنگام از رقابت های مقدماتی جام جهانی بود، پس از وقفه فوتبال در سراسر دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا و قطع همکاری با مارک ویلموتس بلژیکی، سکان هدایت خود را به دراگان اسکوچیچ سپرد و این مربی کروات توانست به بهترین شکل ممکن ایران را در مسیر صعود به جام جهانی قرار دهد.

سال 2021 میلادی چند روز دیگر به پایان می رسد و مرور آمار و ارقام فوتبالی در این سال خالی از لطف نیست. ایران که با اسکوچیچ جان تازه ای گرفت و مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی را با صدرنشینی به پایان رساند، در مرحله فعلی نیز با اقتدار در صدر ایستاده و فاصله چندانی با صعود به جام جهانی ندارد. سالی که با پیروزی 3 بر صفر در بازی دوستانه مقابل سوریه آغاز شد و دقیقا با همین نتیجه و مقابل همین تیم به پایان رسید.

 

تیم ملی که به دلیل شکست های دور از انتظار در شرایط دشواری قرار داشت، با غلبه بر مسائلی مانند میزبان بحرین و زمین چمن های بی کیفیت توانست از مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی سربلند بیرون آمده و در مرحله فعلی نیز با غلبه بر رقبای قدرتمند خود با فاصله در صدر جدول قرار بگیرد و اکنون با رزرو قطعی بلیط حضور در قطر فاصله بسیار کمی دارد.

از آخرین باخت تیم ملی فوتبال ایران ۱۳ بازی می‌گذرد، زمانی که تیم تحت هدایت مارک ویلموتس برابر عراق شکست خورد و همین نتیجه باعث شد تا این مربی بلژیکی آخرین حضور خود را روی نیمکت ایران تجربه کند. از آن زمان هدایت تیم ملی ایران بر عهده اسکوچیچ بوده است و این مربی در ۱۳ دیداری که روی نیمکت تیم ملی نشسته است به ۱۲ برد و یک مساوی رسیده تا ایران بدون شکست بماند.

در کنار شاگردان اسکوچیچ، تیم های ملی آرژانتین و الجزایر نیز حضور دارند. آلبی سلسته توانست در 11 دیدار خود در سال 2021 به پیروزی رسیده و در 5 مورد نیز با نتیجه تساوی زمین مسابقه را ترک کند. آنها در این سال قهرمانی جام ملت های آمریکای جنوبی را به دست آوردند و به طلسم سالها ناکامی در کوپا آمه ریکا پایان دادند تا لیونل مسی بالاخره بتواند یک جام ملی را بالای سر ببرد.

الجزایر نیز که از اکتبر 2019 به بعد باختی را تجربه نکرده، در سال 2021 موفق شد در 13 بازی به پیروزی برسد و در 4 مسابقه هم به نتیجه تساوی دست پیدا کند. آنها در رقابت های عرب کاپ با پیروزی برابر تونس، عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کردند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر