قیمت دلار | تاثیر مذاکرات وین بر قیمت دلار

در حال حاضر نرخ دلار در صرافی ملی هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 27 هزار و 401 تومانی معامله می‌شود.

سایت شماره یک:

قیمت دلار بازار آزاد روز گذشته به کانال 29 هزار و 970 تومانی سقوط کرد. این ارز خارجی در آستانه دور جدید مذاکرات دچار کاهش قیمتی شد و احتمالا تا پایان آن نوسانات کمی خواهد داشت. در حال حاضر نرخ دلار در صرافی ملی هم بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 27 هزار و 401 تومانی معامله می‌شود.

قیمت دلار

قیمت دلار با توجه به شروع سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و آغاز دور جدید مذاکرات روند نزولی را پیش گرفت. به نظر می‌رسد معامله گران بازار ارز تا پایان این دور از مذاکرات برجام محتاطانه رفتار خواهند کرد. طرفداران کاهشی بازار، احتمال وقوع توافق را بالا می‌دانند. اما طرفداران افزایشی می‌گویند با توجه به اختلافات طرف‌های مذاکره کننده احتمال انجام توافق ضعیف است و به جای آن گزینه‌های دیگری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

با توجه به اوضاع کنونی بازار، قیمت درهم می‌تواند سیگنال مهمی برای نرخ دلار به شمار رود. در صورتی که نرخ درهم به زیر 8 هزار و 200 تومان برسد، احتمالا فروشندگان جدیدی وارد بازار خواهند شد. زیرا زمینه برای سقوط دلار به سمت محدوده 29 هزار و 800 تومانی فراهم می‌شود. تحلیلگران ارزی معتقدند که در صورت انتشار اخبار مثبت در این دور مذاکرات، احتمال کاهش بیشتر نرخ دلار وجود دارد.

معامله گران دلار چشم انتظار نتیجه مذاکرات

برخی از معامله گران شروع سریع دور هشتم مذاکرات به همراه سفر رئیس جمهور را عاملی برای افت نرخ دلار می‌دانند. چون احتمالا این موضوع از لغو تحریم‌ها و علاقمندی طرف‌های مذاکره کننده درباره رفع مشکلات جهانی ایران حکایت دارد.

امروز هم نرخ پوند و یورو کاهش پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز قبل 200 تومان کم شد و به مرز 39 هزار و 902 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 170 تومان افت داشت و در مرز 33 هزار و 768 تومانی قرار گرفت.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر