کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قطر امید ابراهیمی هافبک تیم الوکره را به دلیل بازی خشونت آمیز در دیدار با الشمال دو جلسه محروم و 10 هزار ریال جریمه نقدی کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، این رای در حالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قطر صادر شد که امید ابراهیمی در بازی با الشمال از سوی داور به دلیل خطای خشن به روی بازیکن حریف اخراج شد و تصور می شد تصمیم انضباطی از سوی داور در زمین بازی اتخاذ شد و شاید نیاز به تصمیم گیری جدید از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قطر نبود. 

این قانون در فوتبال ایران وجود ندارد اما فیفا به فدراسیون های ملی این اجازه را می دهد در خصوص اخراج بازیکن از سوی داور تصمیم انضباطی بگیرند؛ منوط به اینکه دلیل اخراج بازیکن از سوی داور خطای خشن باشد. خطای خشن از سوی یک بازیکن سلامت بازیکن حریف را به خطر می اندازد و هر گاه خطای بازیکن خشن باشد کمیته انضباطی می تواند جدا از کارت قرمزی که داور در نظر می گیرد بازیکن را محروم و جریمه نقدی کند و همان طور که اشاره شد این میزان محرومیت مازاد بر محرومیت ناشی از دریافت کارت قرمز خواهد بود. 

این اتفاق بیشتر در فوتبال بوندس لیگا رخ می دهد. در مسابقاتی که بازیکن بعد از دریافت 5 کارت زرد یک جلسه از همراهی تیمش محروم می شود. معمولا هر بازیکنی که کارت قرمز می گیرد روند دریافت کارت قرمز از سوی داور بررسی می شود و در بیشتر موارد منجر به صدور رای انضباطی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می شود. 

در ایران کمتر بازیکنی که کارت قرمز می گیرد با چنین رایی مواجه می شود حتی اگر دلیل کارت قرمزی که گرفته به دلیل خطای خشن بوده باشد. فیفا روی این موضوع تاکید دارد چرا که خطای خشن سلامت بازیکن حریف را به خطر می اندازد و این می تواند یک چالش جدی حتی برای باشگاه ها باشد که روی بازیکنان سرمایه گذاری کلانی می کنند. 

امید ابراهیمی با احتساب دریافت کارت قرمز در بازی با الشمال 3 جلسه از همراهی الوکره محروم شده است. در لیگ 12 تیمی ستارگان قطر الوکره با 16 امتیاز چهارم است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر