رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای از ارسال مدارک استقلال و پرسپولیس به AFC خبر داد.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، خبر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، مهمترین خبر این چند روز اخیر است و گمانه زنی های بسیاری در خصوص آن وجود دارد. در حالی که گفته می شد حذف این دو باشگاه قطعی شده، داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای از ارسال مدارک تا پیش از پایان موعد خبر داد و اعلام کرد که استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حذف نشده‌اند.

مصطفوی که میهمان امشب برنامه فوتبال برتر بود، با تاکید دوباره به این موضوع که AFC امسال جدی تر از همیشه پیگیر قضیه حرفه ای شدن باشگاه‌هاست گفت: نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک نامه 478 صفحه ای بود و 14 آیتم اصلی داشت. حتی یک مورد را هم اگر نداشته باشی رد هستی. از عربستان 9 تیم، از کره 3 تیم و از چین 4-5 تیم بخاطر این موارد حذف شدند.  AFC امسال تصمیم گرفته که تیم هایی که دستورات اجباری برای سطح A را رعایت نمی کنند، محروم کند. ما سال هاست که این گرفتاری ها را داریم و باشگاه‌ها باید جواب بدهند.

او از حل مشکل مالکیت که بزرگترین معضل دو باشگاه برای اخذ مجوز بود خبر داده و گفت: آقای صدری و آجورلو و بقیه دوستان کمیته استیناف جلسه ای داشتند و مساله مالکیت حل شد و وزیر دارایی نامه ای برای بردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به فرابورس برای وزیر ورزش نوشتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا با مدرک صحبت می کند و الان که تیم ها به فرابورس رفتند باید هیئت مدیره و مدیرعامل انتخاب شود. این گونه نیست که هر کس در باند بود یا رفیق وزیر بود بیاید. این مدیران که شرایط کنونی را به وجود آوردند کجا هستند؟ این مشکلات که مال دوره فعلی نیست، این ها در طول سالیان به وجود آمده است.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای با انتقاد از مدیران قبلی تاکید کرد: گفتند که استقلال و پرسپولیس را به فرابورس می بریم. اگر این اتفاق بیفتد همه شرایط فرق خواهد کرد. این وزیر ورزش خودش ورزشی  و کار بلد است. وزیران ورزش قبلی آمدند دورغ گفتند و مردم را سیاه کردند. چه کلمه ای بگویم که به شخصیت آقایان بر نخورد. کسانی که بالاتر از وزیران بودند هم به مردم کم لطفی کردند.

او در پاسخ به این سوال که تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چیست و آیا محرومیت آنها قطعی است گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده است. قبل از پایان ضرب العجل تعهداتی که اجباری بود از طریق ایمیل فرستاده شده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر