در دیداری جذاب و هیجان انگیز، پرسپولیس با گل کمال کامیابی‌نیا از سد سپاهان گذشت تا بالاتر از این تیم با استقلال هم امتیاز شود.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که اراک میزبان دیدار حساس هفته بین پرسپولیس و سپاهان بود، شاگردان یحیی گل‌محمدی و محرم نویدکیا با ارائه نمایشی پرموقعیت و جذاب، یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های این فصل لیگ برتر ایران را رقم زدند و البته در پایان این تیم قرمزپوش بود که سه امتیاز را به دست آورد.

در نیمه اول این بازی سپاهان چند موقعیت خوب داشت و بازی را هجومی آغاز کرد اما این پرسپولیس بود که روی حرکت وحید امیری و ارسال علی شجاعی با ضربه سر کمال موفق شد به گل برسد. با همین گل سرخپوشان از حریف پیش افتاده و نیمه اول را با پیروزی پشت سر گذاشتند؛ نیمه‌ای که سپاهان در آن بدون مهاجم نوک بازی کرد و محمدرضا خلعتبری، محمدرضا حسینی و سروش رفیعی عناصر هجومی بودند که در موقعیت قرار گرفتند.

نیمه دوم با ورود سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو همراه شد تا سپاهان هجومی تر از قبل برای جبران این نتیجه وارد زمین شود تا از دومین شکست متوالی فرار کند. آنها چند موقعیت هم داشتند و در دو دقیقه سه بار دروازه حامد لک را تهدید کردند اما نقش آفرینی مقتدرانه گلر سرخپوشان به همراه خط دفاعی مستحکم، مانع از گلزنی طلایی پوشان شد.

با این پیروزی پرسپولیس 25 امتیازی شد و هم امتیاز با استقلال به خاطر تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار گرفت و حالا باید منتظر باشد تا دیگر تیم قرمزپوش یعنی فولاد در ورزشگاه آزادی دست به کاری بزرگ بزند تا این هفته به دلپذیرترین حالت ممکن برای این تیم سپری شود.

هفته دوازدهم لیگ برتر ایران

ورزشگاه امام خمینی اراک/ بدون تماشاگر

تیم داوری: وحید کاظمی، حسین ظهیری، مهدی عالیقدر، رضا عادل

ناظر داوری: رسول فروغی

ترکیب سپاهان:

کریستوفر کنت

گئورگی ولسیانی

محمد نژادمهدی

دانیال اسماعیلی‌فر

امید نورافکن

جلال علی محمدی (88- حسن شوشتری)

مسعود ریگی (88- محمد کریمی)

سروش رفیعی

فرشاد احمدزاده

محمدرضا حسینی (46- شهباززاده)

محمدرضا خلعتبری (46- شهریار مغانلو)

سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک

سید جلال حسینی

علی نعمتی

مهدی شیری(67-فرشاد فرجی)

علی شجاعی

کمال کامیابی‌نیا

میلاد سرلک

سیامک نعمتی

وحید امیری

امید عالیشاه(45-مهدی ترابی)

عیسی آل کثیر (89- رضا اسدی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

کارت زرد:

فرشاد احمدزاده (19) سروش رفیعی (41) گئورگی ولسیانی(3+45)  از سپاهان

علی نعمتی (42) میلاد سرلک(2+45) علی شجاعی(2+90) از پرسپولیس

سپاهان 0 - پرسپولیس 1 (دقیقه 33- کمال کامیابی‌نیا): وحید امیری به شکلی دیدنی از بین سه بازیکن توپ را خارج کرد و به علی شجاعی داد، او به زیبایی بازیکن مقابل خود را از پیش رو برداشت و با ارسال دقیق به تیر دوم، کمال را در موقعیت گلزنی قرار داد و او با ضربه سر گل نخست را برای تیمش به ثمر رساند.

اتفاق ویژه: 

در روزی که سپاهان با انتخاب اراک به عنوان زمین بی طرف، در تلاش بود که به صورت روحی روانی، شرایط پرسپولیس را تحت تاثیر قرار دهد، سرخپوشان با نمایشی منطقی و فرصت طلبانه توانستند این تیم را در دیداری خارج از خانه شکست دهند تا با سه امتیاز این دیدار بالاتر از سپاهان قرار بگیرند. پرسپولیس علاوه بر شکستن طلسم اراک که هرگز در آن پیروز نشده بود، متوسط امتیازش را هم به بالاتر از عدد دو رساند تا برای نخستین بار در فصل جاری در قامت مدعی ظاهر شود.

لحظات حساس:

دقیقه 11: ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس توسط سروش رفیعی با اثر حسینی همراه شد و در مقابل دروازه به خلعتبری همراه شد اما او نتوانست توپ را تبدیل به گل کند.

دقیقه 16: شوت امید عالیشاه از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18: سیدجلال حسینی به توپ نرسید تا خلعتبری در مقابل دو مدافع پرسپولیس صاحب توپ شود. او شیری را به زیبایی از پشت رو برداشت اما ضربه آخرش کم دقت و کم جان بود.

دقیقه 24: حساس‌ترین  موقعیت بازی روی ارسال خلعتبری رقم خورد؛ جایی که با عبور از مدافعان پرسپولیس، سروش رفیعی ضربه خود را زد که با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 51: مهدی ترابی موفق به توپگیری شد و پس از یک استارت شوت خود را روانه دروازه کرد که کنت توپ را در دور کرد و در ادامه احمدزاده روی یک ضد حمله به سمت دروازه پرسپولیس شوتزنی کرد که شوت او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 62: شوت امید نورافکن از داخل محوطه جریمه به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 66: شوت سروش رفیعی را لک در دو مرحله گرفت.

دقیقه 64: ارسال کرنر با ضربه سر شهباززاده همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 63: ضربه روی پای فرشاد احمدزاده با واکنش لک همراه شد. توپ از زیر دست او رد شد و در حالی که می‌رفت وارد دروازه شود، سیدجلال آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه 69: ارسال مهدی ترابی به مقابل دروازه با ضربه نعمتی همراه شد که توپ در چارچوب نبود.

دقیقه 79: شوت علی محمدی با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

بهترین بازیکن: میلاد سرلک

در روزی که سپاهان با حضور حسینی، رفیعی و احمدزاده خط هافبکی خلاق و خوش تکنیک را در اختیار داشت، پرسپولیس با حضور میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا در پست هافبک دفاعی موفق شد حملات حریف را خنثی و بازیکنان هجومی این تیم را کنترل کند. سرلک اگرچه در بخش هجومی عملکرد چندان مثبتی نداشت، اما وظایف دفاعی خود را به بهترین شکل انجام داد و با قطع 4 توپ و ثبت 9 کنش دفاعی، نقشی موثر در کلین شیت پرسپولیس و کنترل 30 دقیقه پایانی جریان بازی ایفا کرد.

حاشیه:

* بازی با یک دقیقه تاخیر آغاز شد.

* اعضای مدیریتی دو تیم پرسپولیس و سپاهان برای اختصاص سکوها باهم درگیری داشتند و باشگاه پرسپولیس اعتقاد داشت که 10 درصد از ورزشگاه برای پرچم نمایی این باشگاه باید اختصاص داده شود.

* منوچهر صفروف با دریافت کارت بازی به این بازی رسیده است.

* در سراسر ورزشگاه پرچمهای سپاهان دیده می‌شود.

* هواداران پرسپولیس در مقابل هتل محل اقامت تیمشان تجمع کردند.

* نکته جالب اینکه دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم در یک هتل استقرار داشتند و به همین خاطر نیروی انتظامی هم در مقابل هتل حضور داشت.

* برخورد احمدزاده با عالیشاه باعث شد تا اولین کارت زرد بازی به فرشاد برسد. او با آرنج به سر عالیشاه ضربه زد.

* امید عالیشاه با مصدومیت در آخرین دقایق نیمه اول از زمین بیرون رفت تا اولین تعویضی بازی لقب بگیرد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر