در روز نمایش قابل قبول داوران در لیگ برتر، چند صحنه مشکوک با جنجال و اعتراض از سوی مربیان همراه شد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی به اتمام رسید که پرسپولیس با پیروزی مقابل سپاهان موفق شد به رتبه دوم جدول صعود کند و استقلال با غلبه بر فولاد، جایگاهش در صدر جدول را تثبیت کرد اما جنجال داوری هفته، در بازی این دو تیم رقم نخورد و این بار نوبت به سایر تیمها رسید که به داور معترض باشند.

در بازی با نساجی یک پنالتی به سود این تیم که نتیجه را تغییر داد و همچنین یک صحنه مشکوک  به پنالتی، با اعتراض کادرفنی دو تیم همراه شد و هر دو تیم معتقدند که حقشان در این بازی پایمال شده است.

با این حال ابراهیم میرزابیگی که چهره آشنای کارشناسی داوری در برنامه‌های تلویزیونی محسوب می‌شود، در گفتگو با "ورزش سه" تمام بازی‌های این هفته را بررسی کرده و درباره صحنه‌های مهم نظر خود را گفته است.

 

با کارشناسی داوری این هفته همراه ما باشید:

* سپاهان - پرسپولیس (وحید کاظمی – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – رضا عادل)

آقای کاظمی در این بازی دوندگی بسیار خوبی داشت و در حد علیرضا فغانی ظاهر شد. او سوتهای به موقع زد و با اخطار به بازیکنان هر دو تیم، بازی را به خوبی کنترل کرد و هیچ صحنه مشکوکی در این بازی وجود نداشت.

* نساجی - نفت مسجدسلیمان (مرتضی منصوریان – یعقوب سخندان – جعفر مهاجر – شبیر بهروزی)

دقیقه 43 (برخورد توپ به دست بازیکن نفت- پنالتی بود؟): هندی اتفاق نیفتاد اما اگر داور اعتقاد به هند دارد، در داخل محوطه جریمه اتفاق افتاد.

دقیقه 84 (خطا روی بازیکن نساجی- پنالتی بود؟): خطا اتفاق نیفتاد و حتی باید به بازیکن نساجی به دلیل تمارض اخطار بدهد. مورد بعدی اینکه باید پنالتی تکرار می‌شد چون بازیکنان دو تیم قبل از ضربه وارد محوطه جریمه شدند.

* تراکتور - پیکان (محمدرضا تارخ – حامد صفایی – مهرداد نجفی – امیرسامان سلطانی)

دقیقه 45+3 (خطا روی خدابنده لو- پنالتی بود؟): با این تصویربرداری قضاوت اینکه پنالتی داخل محوطه بود یا نه بسیار سخت است اما خطا رخ داد. جایگیری داور بسیار خوب است و به این خاطر باید حق را به او داد.

* صنعت نفت - آلومینیوم (موعود بنیادی فر – علی میرزابیگی – حسن انتظاری – وحید زمانی)

دقیقه 65 (خطا روی بازیکن آلومینیوم - پیش از گل دوم): به نظر من خطایی رخ نداد و برخورد فوتبالی بود اما صحنه آنقدر با گل فاصله دارد که حتی اگر خطا بود نمی‌شود گفت که روی گل موثر است. به نظر من خطا از سوی بازیکن آلومینیوم رخ داد.

دقیقه 66 (گل دوم صنعت نفت - آفساید بود): صحنه فریز شده نشان می‌دهد که پای مهاجم صنعت نفت از آخرین مدافع آلومینیوم اراک جلوتر است و به این ترتیب باید آفساید گرفته می‌شد و گل مردود است.

دقیقه 90+2 (گل سوم صنعت نفت - آفساید بود؟): تصاویر تلویزیونی کاملا نشان می‌دهند که گل در موقعیت سالم به ثمر رسیده است.

* استقلال - فولاد (امیرعرب براقی – جلیل شعرانی – عسگر محمدی – محمدحسین ترابیان)

دقیقه 40 (فرار لوسیانو پریرا - آفساید بود؟): در این صحنه دقت و تمرکز زیادی لازم بود و کمک داور همانطور که در تصاویر تلویزیونی مشخص است، تصمیم اشتباهی گرفت و بازیکن قرمز در آفساید نبود. اما صحنه بسیار مشکلی بود.

دقیقه 84 (خطای شاه عباسی روی حسین زاده- اخراج؟): به علت داشتن فاکتورهای موقعیت آشکار گل، اخراج درست بود.

دقیقه 90+5 (فرار ارسلان مطهری- آفساید بود؟): در این صحنه بازیکن قرمز از بازیکن استقلال عقب تر بود و کمک داور به دلیل جایگیری نادرست، نتوانست تشخیص بدهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر