برترین‌های این هفته لیگ برتر با حساسیت و انتخاب‌های ویژه‌ای از سوی کارشناسان "ورزش سه" معرفی شدند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه" پرونده رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران نیز با برگزاری ۸ دیدار در یک روز بسته شد، رقابت‌هایی که در آن ۱۵ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و سرخابی‌های پایتخت توانستند برنده‌های بزرگ هفته باشند؛ پرسپولیس در اراک سپاهان را برد و استقلال در خانه از سد فولاد گذشت تا صدرنشینی شاگردان مجیدی ادامه‌دار باشد. شگفتی‌ساز هفته هم صنعت نفت آبادان بود که در خانه توانست به برتری دست پیدا کند. به مانند هفته‌های گذشته، تیم آنالیز "ورزش سه" نسبت به چینش برترین بازیکنان هفته اقدام کرده است؛ ترکیبی که در آن پرسپولیس با کسب پیروزی در مهم‌ترین دوئل هفته ۳ نماینده را دارد و استقلال و صنعت نفت نیز ۲ بازیکن دارند و تیم‌های ذوب‌آهن، نساجی، گل‌گهر و مس رفسنجان هر کدام با یک بازیکن ترکیب منتخب هفته را چینش کرده‌اند.

دروازه‌بان

حامد لک (پرسپولیس تهران)

سنگربان پرسپولیس در مهم‌ترین جدال هفته توانست کلین‌شیت کند و در مقابل خط حمله پر ستاره سپاهان اجازه فروپاشی دروازه‌اش را نداد؛ در روزی که سپاهانی‌ها بارها با شلیک‌های خود دروازه پرسپولیس را تهدید کردند و روی به سانتر از جناحین آوردند، لک به خوبی توانست مقابل حملات آن‌ها ایستادگی کند و واکنش‌های خوبی را هم از خود نشان داد تا با درخشش خود هم زمینه‌ساز برد سرخ‌پوشان در مقابل حریف سنتی شده و هم این‌که دروازه‌بان برتر هفته معرفی شود. ضمن آن‌که کلین‌شیت لک مقابل سپاهان، صدمین کلین‌شیت او در تاریخ لیگ برتر بود.

مدافعان

 

سیاوش یزدانی (استقلال تهران)

مدافع استقلال به پختگی و تجربه بالایی رسیده است. آبی پوشان در ۱۰ دیدار از ۱۲ هفته سپری شده موفق به ثبت کلین شیت شده اند که نقش سیاوش یزدانی در این آمار و موفقیت قابل توجه است. او ۷ عملکرد دفاعی موفق داشت و بجز یک صحنه، به همراه سایر مدافعین تیمش از جمله آقاسی و مرادمند اجازه خودنمایی به مهاجمین فولاد و در صدر آنها لوسیانو پریرا را نداد. یزدانی که این روزها در فرم خوب و ایده آلی به سر می برد، ۸۷ درصد از پاس هایش را به سلامت به مقصد رساند و با قطع توپ و دفع توپ های متعدد، یکی از ارکان اصلی استقلال در کسب ۳ امتیاز حساس برابر فولاد بود.

محمد طیبی (صنعت نفت آبادان)

مدافع باتجربه نفتی ها دقیقه ۳۲ دروازه آلومینیوم را باز کرد تا از دیوار بلند و سد دفاعی اراکی ها عبور کرده باشد و آغازگر روز خوب تیم علیمنصور لقب بگیرد. علاوه بر این، طیبی در خط دفاعی تیمش بسیار پرتلاش ظاهر شد و در نبردهای هوایی نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت. طیبی همچنین با چند قطع توپ، مانع از شکل گیری حملات خطرناک آلومینیوم شد. این مدافع باتجربه روز خوبی را برابر حمله‌وران اراکی پشت سر گذاشت تا در ترکیب منتخب هفته دوازدهم قرار بگیرد.

آرمان قاسمی (ذوب‌آهن اصفهان)

مدافع چپ ذوب‌آهن به جز به ثمر رساندن گل ۳ امتیازی ذوبی‌ها در تبریز از روی نقطه پنالتی، روز پر افت و خیز را در خط دفاعی تیمش گذراند و در فاکتورهای آماری، توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به جای بگذارد؛ ۱۸ بار موفقیت در بازپس‌گیری توپ و موفقیت در ۵ نبرد هوایی با بازیکنان تراکتور بخشی از کارنامه درخشان قاسمی در مقابل حریف تبریزی بود که باعث شد تا در کنار گل ۳ امتیازی که رقم زد، او را در جمع منتخبان هفته جای دهد.

هافبک‌ها

میلاد سرلک (پرسپولیس تهران)

هافبک دفاعی پرسپولیس در شرایطی برای دومین هفته پیاپی نامش در جمع ترین‌های هفته جای گرفت که توانست در مقابل خط هافبک قدرتمند سپاهان با حضور ستارگانی چون ریگی، علی‌محمدی، رفیعی و احمدزاده در بازیابی توپ موفق عمل کند و در دوئل‌های تن به تن به خوبی مقابل طلایی‌پوشان ایستادگی کرد و یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در اراک برابر سپاهان و رسیدن تیمش به رتبه دوم جدول بود تا با این عملکرد، یکی از هافبک‌های برتر هفته شناخته شود.

مهدی مهدی پور (استقلال تهران)

بازیکن بی حاشیه و اصفهانی استقلالی ها این روزها در خط میانی خوش می درخشد. بازیکنی که روز به روز باکیفیت تر ظاهر شده و عصای دست مجیدی است. او یکی از زیباترین گل های فصل را به ثمر رساند. با شلیکی تماشایی از فاصله ۳۵ متری و در دقایقی که کسی انتظارش را نداشت، مهدی پور با گلی زیبا ۳ امتیاز را به حساب تیمش واریز کرد. او همچنین چند پاس کلیدی به هم تیمی هایش داد و با ۴ عملکرد دفاعی موفق، به کمک مدافعین تیمش آمد. مهدی پور برای دومین هفته متوالی بهترین بازیکن استقلال شد و درخشش او می تواند در بازی های بعدی پوئن مثبت بزرگی برای آبی های پایتخت باشد.

کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس تهران)

گلزن ۳ امتیازی سرخ‌ها در جدال بزرگ هفته، توانست اعتماد دوباره یحیی را با یک عملکرد تحسین‌برانگیز پاسخ دهد؛ چرا که ستاره باتجربه پرسپولیس در میانه زمین به جز موفقیت در ثبت گل برای تیمش که مسبب کسب ۳ امتیاز برای سرخ‌پوشان شد، ۱۲ بار توانست از بازیکنان سپاهان توپ را بگیرد و به جز توپ‌گیری خوب، ۴ تکل موفق داشت و در کارهای ترکیبی سپاهان هم با ۴ قطع توپ اخلال ایجاد کرد تا نشان بدهد آمادگی فنی خوبی را دارد و با ثبت این کارنامه خوب، خود را در جمع ترین‌های هفته جای داد.

مسعود شجاعی (نساجی مازندران)

ستاره باتجربه نساجی در روز تساوی تیمش در نقش‌جهان، یک نمایش خوب را از خود به اجرا گذاشت و نشان داد علی‌رغم آن‌که به لحاظ سن و سال رو به پایان فوتبال خود است، اما به لحاظ فنی هنوز در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد؛ شجاعی به جز این‌که توانست تک گل تیمش را از روی ضربه پنالتی بزند، در جریان بازی هم یک پاس کلیدی داشت، ۲ تکل موفق انجام داد و ۲ بار هم موفق به قطع پاس بازیکنان نفت شد. به جز این درخشش، شجاعی یک شلیک دیدنی از میانه‌های زمین در نیمه نخست داشت که فاصله‌ای تا ثبت یک سوپرگل نبود اما تیرک دروازه مانع از این اتفاق شد. با این‌حال درخشش کاپیتان قائمشهری‌ها باعث حضور او در جمعترین‌های هفته شد.

مهاجمان

مرتضی تبریزی (گل‌گهر سیرجان)

در بهترین زمان ممکن و پیش از اتمام نیمه نخست، توانست گل نخست گل گهر را به ثمر برساند. مهاجم سابق استقلال که هفته نخست برابر تراکتور موفق به گلزنی شده بود، روز گذشته با باز کردن دروازه مس در لحظات پایانی نیمه نخست، زمینه ساز کامبک تیمش شد. تبریزی علاوه بر این گل، بارها خط دفاعی مس را آزار داد و برای هم تیمی هایش فضا ایجاد کرد تا گل گهر در بازی خانگی، دیدار ۲ بر صفر باخته را با تساوی ۲ – ۲ عوض کند و یک امتیاز ارزشمند را به دست بیاورد.

مجید علیاری (مس رفسنجان)

بازیکن فصل گذشته سایپا که در این فصل به جمع شاگردان ربیعی اضافه شد، عملکرد بسیار خوبی برابر گل گهر داشت. او ظرف ۲۰ دقیقه موفق شد که ۲ بار دروازه سیرجانی ها را باز کند ولی هم تیمی های علیاری قدر فرصت به دست آمده برای کسب یک پیروزی شیرین را ندانستند. بازیکن ۲۵ ساله مسی ها با ۲ گلی که به ثمر رساند، بهترین بازیکن تیمش بود اما روز خوب او با کسب یک پیروزی شیرین ۳ امتیازی همراه نشد.

حسن بیت‌سعید (صنعت نفت آبادان)

وینگر سوسنگردی طلایی‌پوشان نفت در روز پیروزی شاگردان منصوریان در مقابل آلومینیوم، نقش اصلی را ایفا کرد و نمایش تحسین‌برانگیزی را از خود در تختی آبادان به اجرا گذاشت؛ بیت‌سعید که مدت‌ها از آخرین گل لیگ برتری‌اش می‌گذشت، مقابل ایرالکو روز پر فروغی داشت و توانست در برتری ۳ گله نفتی‌ها با ثبت ۱ گل و ۱ پاس‌گل روز درخشانی را سپری کند. بیت‌سعید به جز این درخشش، چند فرصت دیگر هم برای گلزنی داشت که با بدشانسی منتج به گل نشد اما با این‌حال گلزنی و گلسازی او مقابل آلومینیوم برای قرارگیری این وینگر سرعتی و خوش‌تکنیک نفتی‌ها در جمع برترین‌های هفته کافی بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر