معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان توضیحات مفصلی درباره شکایت برخی از باشگاه ها و به خصوص پیکان از حسین ساکی ارائه کرده است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، مسعود رضائیان در شرح چگونگی شکایت برخی باشگاه ها به خصوص پیکان از حسین ساکی بازیکن تیم صنعت نفت، حرف هایش را در گفتگو با رسانه رسمی این باشگاه اینطور آغاز کرده است: آغاز کننده این شکایات باشگاه پیکان بود که پس از بازی مقابل تیم ما انجام دادند. این باشگاه شکایتی را به فدارسیون ارائه کرد مبنی بر اینکه ساکی بازیکن تیم صنعت نفت  آبادان حسین ساکی نیست و با شناسنامه ی فرد دیگری با همین مشخصات در حال بازی است و حسین ساکی بازیکن 5 سال بیشتر از فردی که ادعا می شود مدارک متعلق به اوست در فوتبال حضور پیدا کرده و متعاقب این شکایت نیز فدراسیون فوتبال به ما نامه ای نوشت و خواستار ارائه نظر باشگاه در این باره شد و ما نیز پاسخ مربوطه را ارائه کردیم. حسین ساکی؛ حسین ساکی است و با هیچ شناسنامه و کارت ملی غریبه ای بازی نمی کند.

مدیرعامل سابق باشگاه ملوان بندرانزلی افزود: به نظر می رسد فوتبال ما هر روز از یک فوتبال حرفه ای که اساس اش چنین بنا نهاده شده، فاصله می گیرد. البته حرف ما این نیست که کسی شکایت نکند به هر حال این حق آنان است، اما فراوانی این شکایت ها به خصوص در فصل 21 به مراتب بیشتر از قبل شده و به طور مرتب باشگاهی از باشگاهی دیگر شکایت می کند و رقابتهایی که بایستی برنده اش در میدان مسابقه تعیین شود ظاهرا در بیرون زمین مشخص می شود و آدمها به دنبال کسب این گونه امتیازهایی هستند که شاید در گذشته بابت آن شکایت هم نمی کردند.

او ادامه داد: نه اینکه گله و شکایتی در این باره داشته باشیم و برای کسانی که شکایت می کنند حقی قائل نباشیم اما اگر این روند ادامه دار باشد بسیاری از زمان و سرمایه ی تیم ها به جای پرداختن به مسائل فنی و رفع مشکلات خودشان صرف شکایت کردن و یا پاسخگویی به شکایات می شود ضمن اینکه فدارسیون فوتبال نیز بایستی زمان بسیاری را صرف رفع این مشکلات و ابهامات کند به ویژه که طی این روند بسیار زمان بر است.

معاون ورزشی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان یادآور شد: فدراسیون فوتبال ما که بایستی به دنبال برنامه های توسعه ای در امر فوتبال، افزایش کیفیت ساختارهای ورزش و تهیه و تدوین پلن های ورزشی 10 تا 20 ساله باشد اکنون بایستی به طور روزانه وقتش را صرف رسیدگی به پرونده شکایاتی کند که ممکن است بی اساس و واهی باشد همان طور که داستان آقای حسین ساکی واهی است .

رضاییان؛ گفت: حسین ساکی بازیکنی است که با همین مشخصات فعلی اش در تیم ملی جوانان به سرمربیگری حسین پیروانی در جام جهانی 2017 در کره جنوبی حضور داشت و حتی در مقابل تیم پرتغال هم بازی کرد تیم ملی جوانانی که در آن زمان مدیر تیمش اکبر محمدی یعنی مدیرعامل فعلی باشگاه پیکان بوده و اکنون محمدی از این بازیکن به بهانه تقلبی بودن، شکایت می کند. ما برای ایشان احترام زیادی قائلیم او از نخبگان خوش فکر فوتبال ما در زمینه ی شناسایی و پرورش استعدادهای فوتبالی است که بنا به ضرورت مدیرعامل باشگاه پیکان شده و از این بابت هم به وی تبریک می گویم اما جای وی در زمینه ای که پیشتر فعالیت داشت به طور واقعی خالیست.

وی افزود: اکبر محمدی کارهای بزرگی در زمینه استعداد یابی و پرورش بازیکنان از جمله شناسایی حسین ساکی و پرورش آن کرد و به طور حتم چنین بازیکنی نمی تواند یک متخلف به شمار آید. این بازیکن حداقل سه الی چهار دوره برای تیم ملی جوانان و حداقل دو دوره برای تیم ملی امید کشورمان و حتی تا این اواخر بازی کرده است و حتی در بازیهای المپیک حضور داشت.

این چهره با اشاره به سوابق حسین ساکی در تیم ملی اضافه کرد: حسین ساکی پیش از حضورش در تیم صنعت نفت یعنی زمانی که در تیم استقلال خوزستان بود به تیم ملی جوانان دعوت شد و یکی از دلایل انتخاب حسین ساکی برای حضور و همراهی با تیم صنعت نفت به سبب حضورش در تیم ملی بود. خوشبختانه شکایت باشگاه پیکان از حسین ساکی که به نظرشان هم درست بوده، سبب بهم خوردن تمرکز این بازیکن در بازیهایش نشده و همچنان خوب، پر قدرت و با مسئولیت پذیری بیشتر به کارش ادامه می دهد و تیممان هم باخت نیاورده است.

معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان یادآور شد: گاهی اوقات دیده می شود که در میان تیم ها اسامی برخی بازیکن ها شبیه هم هستند به خصوص در خوزستان برخی اسامی به یک طایفه بزرگ بر می گردد که ممکن است یک نام پر تکرار در میان آنان باشد و لذا صرف مشابهت یک نام نمی توان بر علیه یک تیم و یا باشگاه شکایت کرد ضمن اینکه این پروسه روندی زمانبر برای باشگاه شاکی، فدراسیون فوتبال و حتی باشگاهی که علیه آن شکایت شده، دارد که به طور حتم ادعایی ثابت نشده هم هست.

رضاییان؛ گفت: استمرار بازی حسین ساکی در طی سالهای متوالی و متمادی خود بر رد این ادعا صحه می گذارد و لذا انتظارمان از فدارسیون آن بود که با توجه به شناختی که از این بازیکن در سطح فدراسیون وجود دارد و در یک اتحاد میان اعضای آن، این شکایت را در همان وهله ی نخست رد می کردند.

وی افزود: مگر می شود حسین ساکی که سالها بازیکن تیم ملی کشورمان بوده و در بسیاری از صحنه های ملی و جهانی بازی کرده، فرد اشتباهی باشد که جای فرد دیگری آمده است. چنین ادعایی نه تنها تمامیت، استقلال و حرمت تیم ملی ما را به زیر سوال می برد بلکه ماهیت فدراسیون فوتبال را هم به عنوان یک مرجع معتبر در موضوع فوتبال به زیر سوال می برد. زیرا فدراسیون پیش از اعزام این بازیکن به بازیهای جام جهانی از او  تست های مختلفی را گرفته اند که تمامی اطلاعات مربوطه آن در فدراسیون موجود است.

رضائیان که سابقه مدیریت رد باشگاه فولاد خوزستان را هم دارد، در ادامه حرف هایش عنوان کرده است: اگر در فدراسیون فوتبال ما یک سیستم قضایی منسجم و منظمی بود به طور حتم کسی به خود اجازه نمی داد که به سادگی علیه دیگران شکایت کند. ضمن اینکه بایستی به جای پرداخت مبلغ 100 هزار تومان اولیه برای طرح شکایت، رقم بالاتری را در نظر بگیرد تا مانعی بر سر راه انجام شکایات متعدد و بی حساب و کتاب باشد. متاسفانه حتی در مواقعی که شکایت ارائه شده ای رد می شود نیز، از سوی شاکی هیچ عذرخواهی از فرد و یا باشگاهی که با آبرویش بازی شده انجام نمی شود.

معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان عنوان کرد: پیشنهاد می شود تا تمام باشگاهها اعم از باشگاه صنعت نفت تا دیگر باشگاهها، بیشتر به مسائل مبتلابه باشگاهی مربوطه مان بپردازیم و از طرح مسائل حاشیه ای به طور جدی پرهیز کنیم. در حال حاضر باشگاه صنعت نفت خود شرایط و مشکلات زیادی (به خصوص مالی) دارد که در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها است و لذا اشکال تراشی و هجمه دیگران برای این باشگاه، تیم و بازیکنانش پسندیده و منصفانه نیست.

رضاییان؛ یادآور شد: نمی خواهیم برای کسی تعیین تکلیف کنیم و بگوییم شکایت نشود اما انتظار می رود به ابعاد و جوانب مختلف این نوع از تصمیم گیری که با آبرو و حیثیت یک بازیکن و باشگاهش مرتبط است، بیشتر دقت کنند. این قضیه به طور حتم ختم به خیر می شود و حسین ساکی هم از آنکه هست مطمئن است. ساکی برای اعتبار سنجی و راستی آزمایی مدارکش راههای زیادی از جمله ای.اف.سی، جام جهانی، فدراسیون فوتبال، اداره گذرنامه و حوزه نظام وظیفه را طی کرده و همه ی اینها نمی تواند اشتباه باشد و حسین ساکی، فردی غیر از خودش باشد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر