واکسن کرونا | دستگیری واکسن نزده ها |

رئیس جمهور فیلیپین با افزایش چشمگیر مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا بیان کرد که واکسن نزده ها باید دستگیر و زندانی شوند.

سایت شماره یک:

دوترته – رئیس جمهور فیلیپین- می خواهد که واکسینه نشده ها زندانی شوند، زیرا نرخ کووید به بالاترین حد خود در این کشور رسیده است.

نرخ مثبت ۴۰ درصدی فیلیپین - بالاترین رکورد برای سومین روز متوالی - توسط نوع Omicron هدایت شده است.

پرسنل ارتش فیلیپین برای آزمایش سواب کرونا در خارج از یک سالن ورزشی در مانیل، فیلیپین صف می‌کشند تا از مردم تست کرونا بگیرند.تحت محدودیت‌های شدیدتر جدید، که تا اواسط ژانویه اعمال می‌شود، ساکنان واکسینه نشده باید در خانه بمانند مگر اینکه وسایل ضروری را برای خرید بخواهند.

فیلیپین حداقل ۲۱۸۱۹ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ را گزارش کرده است که نرخ مثبت این کشور را به بالاترین حد خود یعنی ۴۰ درصد از ۷۰۰۴۹ آزمایش انجام شده افزایش داده است در چنین شرایطی ، رئیس جمهور "رودریگو دوترته" دستور دستگیری افراد واکسینه نشده را صادر کرده است.

با آخرین تعداد مبتلایان در روز جمعه، این کشور برای سومین روز متوالی به نرخ مثبت بی سابقه ای دست یافته است، در حالی که تعداد کل موارد از زمان همه گیری به سه میلیون نفر افزایش یافته است. در اول ژانویه، تنها ۳۶۱۷ مورد جدید گزارش شده است.نرخ مثبت ۴۰ درصدی در این کشور بسیار بالاتر از آستانه مثبت پنج درصدی سازمان جهانی بهداشت است.

بنا بر آمار اکثر موارد گزارش شده مبتلایان از پایتخت، مانیل، و شهرهای اطراف و حومه آن بوده است.مقامات بهداشتی و کارشناسان مستقل قبلاً هشدار داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود آمار مبتلایان در روزهای آینده افزایش بیشتری پیدا کند و تا پایان ماه به اوج خود برسد.

"دوترته" در پیامی از پیش ضبط شده گفت: "از آنجایی که این یک وضعیت اضطراری ملی است، این موضع من است که می‌توانیم افرادی را که واکسن نزده اند را مهار کنیم من اکنون به [رؤسای روستا] دستور می‌دهم که به دنبال افرادی بگردند که واکسینه نشده‌اند و فقط از آنها درخواست کنند یا اگر ممکن است به آنها دستور بدهند که سر جای خود بمانندو از خانه خارج نشوند و اگر نپذیرفتند وقصد رفت و آمد در اجتماع را داشتند آنها را دستگیر و زندانی کنند.

"وی افزود: ازآمار تعداد زیادی فیلیپینی که هنوز واکسینه نشده اند "متحیرم". او خطاب به آنها گفت شما همه را در معرض خطر قرار می‌دهید، زیرا این ویروس در جامعه ما، در کشور ما و در جهان در حال تاختن است.

"دوترته" قبلاً تهدید کرده بود که کسانی را که اقدامات قرنطینه کشور را نقض می کنند دستگیر خواهد کرد و به کسانی که از واکسینه شدن خودداری کردند هشدار داده بود که سال گذشته در میان نوع دلتا به زندان خواهند رفت.

دولت در اکتبر سال گذشته، پس از اوج گرفتن عفونت‌های کروناویروس ناشی از نوع دلتا، به منظور احیای اقتصاد آسیب دیده، قرنطینه‌ها را کاهش داد.عفونت های جدید درست قبل از کریسمس به چند صد نفر در روز کاهش یافت، اما با دور هم جمع شدن خانواده ها و دوستان برای تعطیلات دوباره افزایش یافت.

کارشناسان بهداشت می گویند که موارد جدید توسط نوع بسیار قابل انتقال Omicron هدایت می شود.با توجه به شرایط موجود رستوران ها، پارک ها، کلیساها و سالن های زیبایی با ظرفیت کمتری کار خواهند کرد، در حالی که کلاس های حضوری و ورزش های تماسی به حالت تعلیق درآمده است.


 

تگ های مرتبط

ارسال نظر