سایت شماره یک:

درست مانند تفاوت بسیار افراد در شکل و اندازه، اندام تناسلی نیز همینطور است. این بدان معناست که انواع مختلفی از شکل‌ها و اندازه‌های آلت تناسلی وجود دارد که جزء موارد طبیعی قرار می‌گیرند.

در اینجا چیزی است که باید در مورد انواع مختلف آلت تناسلی بدانید. در حالی که برخی از افراد آلت تناسلی بزرگی دارند، حقیقت این است که آنقدر که شما فکر می‌کنید تفاوت اندازه بین آلت تناسلی وجود ندارد و به طور متوسط ​​آلت تناسلی کوچک‌تر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند. از طول تا دور، ختنه تا ختنه نشده، تنوع زیادی در انواع آلت تناسلی وجود دارد.

آشنایی با آناتومی آلت تناسلی

قبل از اینکه بتوانید مقایسه آلت تناسلی را شروع کنید، درک آناتومی آلت تناسلی مفید است. آلت تناسلی به همراه کیسه بیضه و بیضه‌ها، اندام تناسلی خارجی مرد را تشکیل می‌دهد.

هنگام صحبت از آلت تناسلی، چهار بخش مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. که شامل موارد زیر هستند:

  • مجرای ادرار: این لوله کوچک از مرکز آلت تناسلی می‌گذرد و به نوک آن ختم می‌شود. ادرار و انزال (cum) از طریق مجرای ادرار منتقل و آزاد می‌شوند.
  • سر آلت تناسلی: گلن که بیشتر به عنوان سر آلت تناسلی شناخته می‌شود، در نوک آن قرار دارد. در آلت تناسلی ختنه نشده با پوست ختنه گاه پوشیده شده است، مگر در هنگام مقاربت. در افراد ختنه شده همیشه آشکار است. در بیشتر مردان، منفذ مجرای ادرار روی سر است.
  • پوست ختنه گاه: این یک غلاف بافتی است که در آلت تناسلی بدون تغییر، غده را می‌پوشاند. همچنین آن چیزی است که در طول ختنه برداشته می‌شود.
  • بافت نعوظ: بیشتر آلت تناسلی از بافت نعوظ ساخته شده است. دو نوع بافت نعوظ وجود دارد به نام های جسم حفره‌ای و جسم اسفنجی. اغلب اوقات این بافت جیب‌های خالی دارد، اما وقتی فرد تحریک می‌شود، این جیب‌ها پر از خون می‌شود تا نعوظ ایجاد شود.

اندازه آلت تناسلی

بسیاری از افراد نسبت به مقایسه آلت تناسلی خود با آلت تناسلی دیگران نگران هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از مردان آرزو می‌کنند آلت تناسلی بزرگ‌تر از حد معمول داشته باشند. اگر نگران کوچکی دستگاه تناسلی خود هستید، فهمیدن اینکه اندازه آلت تناسلی معمولی چیست و آلت تناسلی بزرگ چقدر نادر است می‌تواند مفید باشد.

طول آلت تناسلی

طول آلت تناسلی معمولاً از استخوان شرمگاهی تا نوک آلت در امتداد قسمت بالایی آلت تناسلی اندازه گیری می‌شود. اگر در اطراف استخوان شرمگاهی خود چربی دارید، ممکن است لازم باشد به آرامی فشار وارد کنید تا اندازه گیری دقیق‌تری داشته باشید.

مطالعه‌ای که روی بیش از 15500 مرد از سراسر جهان انجام شد نشان داد که تفاوت زیادی در اندازه آلت تناسلی وجود ندارد. اگرچه محققان از داده‌های سراسر جهان استفاده کردند و محققان خواستار کار بیشتر در مورد تغییرات احتمالی در طول آلت تناسلی در بین نژادها شدند. محققان دریافتند که طول متوسط ​​آلت تناسلی شل 3.61 اینچ و طول متوسط ​​آلت تناسلی نعوظ شده 5.16 اینچ است.

اکثر مردان بر این باورند که آلت تناسلی در حالت نعوظ به طور متوسط ​​بیش از 6 اینچ طول دارد. اندازه آلت تناسلی در ارضاء کردن زن نیز به شرایط خاص هر فرد بستگی دارد و بسیاری از زنان به اندازه و طول آلت تناسلی مرد در حین رابطه اهمیت نمی‌دهند اما ارضا شدن برخی از زنان در طول رابطه جنسی به اندازه آلت مرد بستگی دارد. یکی از مسائلی که به خاطر راضی نبودن زن از رابطه جنسی پیش می‌آید سرد شدن رابطه و کم شدن میل جنسی زن است.

حقیقت در مورد اندازه متوسط ​​آلت تناسلی

حقیقت این است که داشتن آلت تناسلی بزرگ یا آلت تناسلی کوچک نادر است. تنها 5 درصد از مردان آلت بلندتر از 6.3 اینچ دارند و تنها 5 درصد دارای آلت تناسلی کوتاه‌تر از 4 اینچ هستند. همین مطالعه بر روی بیش از 15500 مرد نشان داد که متوسط ​​دور آلت شل شده 3.66 اینچ است. متوسط ​​دور آلت تناسلی در حالت نعوظ 4.59 اینچ است.

ظاهر آلت تناسلی شما یک چیز بسیار صمیمی و شخصی است. این کاملا طبیعی است که تعجب کنید که آلت تناسلی شما با آلت تناسلی دیگران چگونه مقایسه می‌شود. اگر خودتان را با تصاویر غیرواقعی مانند تصاویر پورنوگرافی مقایسه کنید، می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

اکثر مردان آلت تناسلی دارند که طول و دور یکسانی دارد. بسیار نادر است که اندازه آلت تناسلی دارای نقاط پرت باشد. همچنین انحنای آلت تناسلی شما کاملاً طبیعی است، اگرآلت تناسلی شما به طور ناگهانی شروع به خمیدگی کرد، خوب است که با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید.

اگر در مورد اندازه آلت تناسلی یا ظاهر آلت تناسلی خود نگرانی دارید، با متخصص اورولوژی درباره راه‌های افزایش سایز دستگاه تناسلی صحبت کنید. به یاد داشته باشید که درست مانند بقیه اعضای بدن شما، تغییرات طبیعی است و بهتر است خود را با دیگران مقایسه نکنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در حالت ایده‌آل، شما باید سالی یک بار برای معاینه آلت تناسلی به پزشک مراجعه کنید.

در غیر این صورت، در صورت مشاهده موارد زیر باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید:

  • کبودی روی آلت تناسلی
  • ترشحات زرد، سبز یا غیر معمول آلت تناسلی
  • تورم یا التهاب آلت تناسلی
  • تاول، بثورات، زگیل، یا زخم روی آلت تناسلی شما یا نزدیک آن
  • سوزش، درد یا خونریزی هنگام ادرار یا انزال
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • درد در حین نعوظ
  • مشکل در گرفتن یا حفظ نعوظ

به طور منظم کشاله ران خود را برای علائم عفونت و سایر شرایط بررسی کنید.

اگر هر گونه نگرانی دارید، در صحبت با پزشک دریغ نکنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا نگرانی‌تان برطرف شود و در مورد هر قدم بعدی به شما توصیه کند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر