قیمت سکه| قیمت سکه در بازار

بازار طلا روز پنجشنبه گذشته همزمان‌با کاهش قیمت دلار شاهد ریزش قیمت سکه بود.اما در معاملات پشت خطی شب گذشته برای قیمت سکه چه اتفاقی افتاد؟

سایت شماره یک:

قیمت سکه امروز اعلام شد. قیمت سکه  در بازار تهران امروز چقدر است؟ قیمت سکه در بازار افزایشی شد. قیمت سکه و طلا در بازار  نرخ جدیدی امروز به ثبت رساند که در ادامه این گزارش قیمت سکه و طلا در بازار امروز را بخوانید.

 بازار طلا روز پنجشنبه گذشته همزمان‌ با کاهش قیمت دلار شاهد ریزش قیمت سکه بود. این‌فلز گران بهای داخلی دو روز پیش کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد . قیمت سکه پنجشنبه گذشته ۱۱۵ هزار تومان ارزان شد و با ۱۱ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان به کار خود پایان داد.

بازار سکه نگران قیمت دلار 

 بازار جهانی طلا این روزها زیر سایه تنش های روسیه و اوکراین عملکرد خوبی از خود نشان داده و بالای ۱۸۶۰ دلار نوسان داشته است.  قیمت اونس طلا دیشب بالای ۱۸۹۰ دلار بود.اما نگرانی بازار سکه  بیشتر روند کاهشی قیمت دلار آمریکاست. نرخ دلار در معاملات نقدی شب گذشته هم نزولی بود.

 برخی از تحلیگران بازار سکه معتقدند در صورتی که  قیمت سکه  زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی باقی بماند،‌ در پله اول می تواند تا 11 میلیون و 500 هزار تومان پایین برود و در پله دوم به سمت 11 میلیون و 200 هزار تومان حرکت خواهد کرد. 

بازیگران بازار سکه می گویند اگر قیمت دلار  در روز  در آخرین روز بهمن 1400 حمایت 25  هزار و 800 تومانی را از دست بدهد، احتمالا قیمت سک نزول بیشتری را تجربه کند. 

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته برای قیمت سکه چه اتفاقی افتاد؟ 

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی دیشب کانال 12 میلیون تومان را از دست داد و با 11 میلیون و 775 هزار تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  چهارشنبه شب گذشته 235 هزار  تومان پایین رفته بود .قیمت سکه در معاملات پشت خطی  چهارشنبه  شب بر روی 12 میلیون و 10 هزار تومان قرار داشت.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب انواع سکه نسبت به صبح اندکی افزایش یافته است. به این ترتیب هر سکه امامی، ۲۱۷هزارتومان، نیم سکه، ۸۳۳هزارتومان، ربع سکه، ۸۱۴هزارتومان و همچنین هر سکه یک گرمی، ۸۳۶هزارتومان حباب دارد.

در این ساعت از معاملات، زمزمه‌هایی نزدیک بودن توافق دلار آزاد را کاهشی کرده است. اما بازار طلا که طی روزهای گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده بود از میانه معاملات نسبت به این اخبار بی‌توجهی کرد و به دنباله‌روی از اونس جهانی پرداخت. حال باید دید در هفته آینده آیا اخبار جدی‌تری از مذاکرات به گوش می‌رسد تا توان این را داشته باشد که مسیر طلا و سکه را از اونس جهانی جدا کند؟

 

 بازار سکه از ابتدای هفته تا روز دوشنبه تحت تاثیر گمانه زنی ها  درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین و افزایش قیمت اونس طلا بود. به همین دلیل قیمت سکه آرایش صعودی به خود گرفت. قیمت این فلز گران بهای داخلی روز دوشنبه اندکی افت کرد و با 12 میلیون و 90 هزار تومان بسته شد. بازار سکه روز سه شنبه به علت ولادت حضرت امام علی (ع) بسته بود. 

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی روز گذشته کانال 12 میلیون تومان را از دست داد و با 11 میلیون و 940 هزار تومان معامله شد؛ اما در نهایت  شب گذشته  بر روی 12 میلیون  و 40 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  یکشنبه شب 140 هزار  تومان ریزش کرده بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب بر روی 12 میلیون و 180 هزار تومان قرار داشت.

تحلیلگران  بازار سکه معتقدند این ریزش به دنبال خبر وزارت دفاع روسیه اتفاق افتاده است. روسیه اعلام کرد تعدادی از رزمایش‌های نظامی به پایان رسیده و انتظار می رود نیروها به پایگاه‌ها بازگردند. معامله گران معتقدند  این خبر احتمالا موجب کاهش قیمت اونس طلا در بازار جهانی شود. 

از طرفی هم بازار دلار  شب گذشته  در حال عقب نشینی بود . همین خبر باعث شد دست خریدارن سکه در معاملات پشت خطی دیشب بیشتر کوتاه آمده و با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند. مهمتر آنکه مذاکرات هسته ای در جریان است و این موضوع موجب می شود که سکه بازان بی گدار به آب نزنند. 

معامله گران می گویند در صورتی که مذاکرات برجام به بن بست بخورد قیمت سکه می تواند تا 12 ملیون و 800 هزار تومان هم پیشروی کند اما تا آن زمان به نظر می رسد مقاومت بزرگ پیش روی سکه بازان همان محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی است. 

به دنبال انتشار اخباری در مورد بازگشت برخی نیروهای نظامی روسیه به پایگاه‌هایشان، قیمت طلا از بالاترین رقم چند ماه گذشته فاصله گرفت و حدود ۳ درصد کاهش یافت.

هر اونس طلا با ۲۲ دلار و ۱۳ سنت کاهش ۱۸۴۹.۰۵ دلار فروخته شد. طلا به ۱۸۷۹.۴۸ دلار رسیده بود که بالاترین رقم از ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ به شمار می‌رفت.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: «آنچه ما در جمعه گذشته و روز دوشنبه شاهد بودیم، نگرانی از حمله روسیه بود. بنابراین هر نشانه‌ای که احتمال آن کمتر است، بر بازار طلا تاثیر می‌گذارد و قیمت‌ها از بالاترین رقم باز می‌گردد.»

ارلام افزود: در نبود تنش‌های ژئوپلتیکی، اگر طلا بالای سطح ۱۸۵۰ دلار بماند، این، یک نشانه افزایشی است.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد: برخی از نیروها در مناطق نظامی روسیه در مجاورت اوکراین در حال بازگشت به پایگاه‌های خود هستند که این خبر سبب شد تا ارزش بازارهای بورس در اروپا دوباره رشد کند.

 

 

فعالان بازار همچنین برنامه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا را زیر نظر دارند.

بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد نرخ بهره این کشور را به علت بالا رفتن تورم افزایش دهد و با افزایش آن، قیمت طلا که دارایی بدون بهره است، کاهش می‌یابد.

قیمت سکه و طلا امروز ​پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 

 

به دنبال افزایش قیمت انس جهانی طلا، بازار طلا و سکه نیز امروز صعودی شد اما در پایان معاملات شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. بازار طلا اولین روز هفته را با نوسان بالایی آغاز کرد. درحالی که به دنبال اخبار مثبتی که از مذاکرات به گوش می‌رسد، دلار نزولی شده اما به دنبال افزایش قیمت اونس جهانی طلا، امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در میانه معاملات بودیم. در حدی که قیمت سکه امامی طرح جدید در ساعاتی از معاملات به ۱۳میلیون و ۱۴۸هزارتومان نیز رسید. اما این شوک تا پایان معاملات باقی نماند و بازار اندکی آرام گرفت. 

در همین رابطه، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلای تهران، در رابطه با نوسانات امروز گفت: به طور طبیعی، با افزایش قیمت انس جهانی، قیمت طلا هم افزایش می‌یابد. زمانی که نوسانات وجود دارد بازار چندان نمی‌تواند آرامش داشته باشد و باید صبر کرد.

وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و شنبه، اتفاقی در اقتصاد رخ نداد و امیدواریم آرامش به بازار برگردد تا مردم بتوانند معاملات کنند.

وی در پاسخ به اینکه نوسانات بازار روزهای آینده ادامه خواهد یافت یا خیر، تاکید کرد: باید دید چه اتفاقاتی برای انس جهانی می‌افتد. فردا هم یکشنبه و بازار جهانی تعطیل است و همچنین در تعطیلات سال نو میلادی قرارداریم.

رییس اتحادیه طلا در رابطه با وضعیت بازار تا پایان سال ادامه داد: تجربه نشان داده است با نزدیک شدن به آخر سال دادوستد بهتر می‌شود؛ البته به شرطی که نوسانات نباشد. حال که به پایان سال نزدیک می‌شویم امیدواریم ثبات به بازار برگردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر توافق صورت پذیرد، ارتباطات ایران با جهان بهتر می‌شود و با بهبود وضعیت بازار ارز، آرامش بیشتری به بازار طلا نیز تزریق می‌شود. در آن صورت شرایط بازار با امروز متفاوت خواهد بود و اگر در آن مسیر قرار بگیریم، می‌توان انتظار داشت قیمت‌ها کاهش یابد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر