بلیط سینما|بلیط سینما قیمت| بلیط سینما افزایش قیمت

مقرر است که قیمت بلیط سینما‌های سطح کشور تا چه حدی افزایش پیدا کند؟!

سایت شماره یک:

 در جلسه آخر شورای صنفی نمایش، عده‌ای از سینماداران و تهیه‌کنندگان درخواست افزایش قیمت بلیت سینماها را تا پنجاه هزار تومان برای سینماهای مدرن داده‌اند. تصمیمی که مورد تایید اکثیریت اعضای این شورا هم هست و در انتظار تایید نهایی سازمان سینمایی کشور مانده.

بر اساس این تصمیم، بلیت سینماهای مدرن در سانسهای انتهایی و روزهای پنج‌شنبه، جمعه و روزهای تعطیل پنجاه هزار تومان می‌شود و این قیمت برای سینماها و سانس‌های دیگر به نسبت کمتر خواهد بود. همچنین قرار است علاوه بر سه‌شنبه‌ها، یکشنبه‌ها هم به روزهای نیم‌بهای سینماها اضافه شود.

با این وجود، قیمت پنجاه هزار تومان برای بلیت سینماها و رشد ۶۶ درصدی متوسط قیمت بلیت‌، تصمیمی علیه مخاطبان سینما و به سود فیلم‌سازان و سینماداران است. چرا که فیلم‌ها با تعداد مخاطبانی کمتر به سود بیشتری می‌رسند. به عنوان مثال در سال ۱۴۰۱ یک فیلم با تعداد مخاطب حدود دویست هزار نفر به فروش ده میلیاردی خواهد رسید اتفاقی که شاید برای تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌ها سودده باشد اما با گران کردن فیلم دیدن عملا گروه دیگری از مردم از سالنهای سینما د‌ور خواهند شد. اتفاقی که در همه این سالها افتاده.

تگ های مرتبط

ارسال نظر