قیمت دلار| قیمت دلار در بازار

دلار در صرافی ملی با افزایش ۰.۳۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۵,۳۷۵ تومان معامله شد.

سایت شماره یک:

 

قیمت دلار این روزها دچار نوسانات بسیاری شده است..متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت. پس از مذاکرات روسیه و اعلام موافقت ش، موجب کاهش قیمت دلار شد.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند و برای این بحران چاره ای کنند.

 

قیمت دلار در صرافی ملی

امروز دلار در صرافی ملی برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در صرافی ملی که روز قبل تا ۲۵,۲۷۹ (بیست و پنج هزار و دویست و هفتاد و نه ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۳۷ درصدی به ۲۵,۳۷۵ (بیست و پنج هزار و سیصد و هفتاد و پنج ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

امروز دلار در بازار متشکل برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار متشکل که روز قبل تا ۲۵,۱۴۹ (بیست و پنج هزار و یکصد و چهل و نه ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۴ درصدی به ۲۵,۲۵۲ (بیست و پنج هزار و دویست و پنجاه و دو ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در سامانه سنا که ۲ روز پیش تا ۲۵,۲۸۱ (بیست و پنج هزار و دویست و هشتاد و یک ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۴ درصدی به ۲۵,۲۹۳ (بیست و پنج هزار و دویست و نود و سه ) تومان رسید.

قیمت دلار کانادا

امروز دلار کانادا مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار کانادا که روز قبل تا ۲۲,۱۲۵ (بیست و دو هزار و یکصد و بیست و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۰۹ درصدی به ۲۲,۱۴۷ (بیست و دو هزار و یکصد و چهل و هفت ) تومان رسید.

 

پیش بینی آینده قیمت دلار

تعدادی از کانال‌های معاملاتی پیش‌بینی می‌کنند که ملاقات دلار هرات با ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان اتفاق می‌افتد و به دنبال آن قیمت دلار تهران نیز نزولی می‌شود.

اما باوجود اینکه فضا در کانال‌های تلگرامی که اطلاعات ارزی می‌دهند، نزولی بود، در کف بازار معامله‌گران متفاوت فکر می‌کنند. از نگاه آن‌ها خبر توافق در بازار پیشخور شده و خبرها خیلی توان اثرگذاری روی کاهش قیمت ندارد. واکنش بازار به صحبت‌های خطیب‌زاده، شاهد این دسته از معامله‌گران بود.

خبر برجامی در بازار پیش خور شد

درحالی که خطیب‌زاده گفته بود متن پیش‌نویس توافق آماده شده، اما قیمت دلار نزولی نشده است. وقتی از معامله‌گرها می‌پرسیدی که چرا به چنین خبری، بازار دلار واکنش نشان نداده، می‌گفتند دلیل این است که هر دوطرف می‌گویند چند قدم یا دو درصد مانده است. از نگاه معامله‌گران همان دو درصد بخش کلیدی توافق یعنی نحوه فعالیت هسته‌ای ایران و برداشته شدن تحریم‌ها است. دو درصدی که می‌تواند مذاکرات را به شکست برساند در واقع از این دید تمام مذاکرات برای حل این دو درصد است. بنابراین تا وقتی که دو درصد به صورت رسمی و قطعی حل نشود بازار واکنشی نشان نمی‌دهد. از نگاه معامله‌گران بازار ارز به اندازه کافی با اطلاعات پایین اومده و از اینجا به بعد برای پایین آمدن باید گشایش‌های واقعی و عینی صورت بگیرد.

پشت پرده مانور بر روی قیمت دلار

بخشی از همین معامله‌گران کف بازار معتقدند این مانور روی قیمت دلار با دو هدف است : اول، اذهان برخی را از این بازار دور کند. دوم اینکه عده‌ای از معامله‌گران بتوانند دلار تهران را جمع و به ترکیه منتقل کنند. در کنار بازار هرات، تهران و سلیمانیه ظاهرا بازار استانبول درحال شکل‌گیری است که قیمت اسکناس دلار در استانبول بالاتر از تمام بازارها است و معمولا اختلاف آن با تهران به ۵۰۰ تومان می‌رسد.

 

قیمت دلار می‌ریزد؟

رسیدن ایران و آمریکا به توافق همان خبری است که بازار ارز مدت‌هاست منتظر آن است. اما آیا قیمت دلار با انتشار چنین خبری می‌ریزد؟ کارشناسان می‌گویند قیمت دلار نمی‌تواند از محدوده مشخصی پایین‌تر بیاید. چون نه دولت طرفدار دلار ارزان است و نه اقتصاد ایران. کارشناسان معتقدند قیمت دلار در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای به زیر ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد.

تنها اختلافی که وجود دارد این است که در صورت توافق هسته‌ای، قیمت دلار چقدر ارزان می‌شود؟ برخی معتقدند که قیمت دلار نهایتا ۲۴ هزار تومان می‌شود و برخی دیگر معتقدند قیمت دلار در محدوده ۲۶ هزار تومان می‌ماند و کمتر نمی‌شود. به خصوص در این روزها که شاخص کل بورس تازه سبز شده است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر