قیمت دلار| قیمت دلار در بازار

دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۱ درصدی نسبت به ۴ روز پیش، ۲۵,۳۴۸ تومان معامله شد.

سایت شماره یک:

قیمت دلار این روزها دچار نوسانات بسیاری شده است.متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایشقیمت دلار بایستند و برای این بحران چاره ای کنند.

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۴ روز پیش تا ۲۵,۳۷۵ (بیست و پنج هزار و سیصد و هفتاد و پنج ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۱ درصدی به ۲۵,۳۴۸ (بیست و پنج هزار و سیصد و چهل و هشت ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

روز قبل دلار در بازار متشکل برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در بازار متشکل که ۴ روز پیش تا ۲۵,۲۱۸ (بیست و پنج هزار و دویست و هجده ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۰۷ درصدی به ۲۵,۱۹۹ (بیست و پنج هزار و یکصد و نود و نه ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در سامانه سنا که ۴ روز پیش تا ۲۵,۳۴۴ (بیست و پنج هزار و سیصد و چهل و چهار ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۰۶ درصدی به ۲۵,۳۲۷ (بیست و پنج هزار و سیصد و بیست و هفت ) تومان رسید.

قیمت دلار کانادا

روز قبل دلار کانادا برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار کانادا که ۴ روز پیش تا ۲۲,۲۶۰ (بیست و دو هزار و دویست و شصت ) تومان رسیده بود، امروز - دوشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۶۱ درصدی به ۲۱,۹۰۶ (بیست و یک هزار و نهصد و شش ) تومان رسید.

وضعیت قیمت دلار در سال جدید

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: به نسبت اینکه کالا و خدمات در طول سال ۱۴۰۰ با افزایش شدیدی مواجه بودند، ولی بازار طلا و سکه طی سال ۱۴۰۰ با ثبات همراه بوده و رشد زیادی را نداشته است.

محمد کشتی‌آرای در خصوص روند یکساله بازار طلا و سکه، گفت: قیمت انس جهانی در اوایل سال ۱۴۰۰ در محدوده هزارو ۷۵۰ دلار بوده که نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، ۱۹ درصد رشد قیمت را داشته است.

وی افزود: در آغاز سال ۱۴۰۰ قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده و در پایان سال ۱۴۰۰ قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است، بنابراین سکه رشد ۱۰ درصدی را داشته است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ قیمت دلار ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان بود که در پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است بنابراین قیمت دلار رشد ۵ درصدی را داشته است.

کشتی آرای اظهار کرد: به نسبت اینکه کالا و خدمات در طول سال ۱۴۰۰ با افزایش شدیدی مواجه بودند، ولی بازار طلا و سکه طی سال ۱۴۰۰ با ثبات همراه بوده و رشد زیادی را نداشته است.

هر دلار آمریکا امروز در صرافی بانکی به قیمت ۲۴ هزار و ۹۴۳ تومان به فروش می رسد و هر یورو نیز به قیمت ۲۸ هزار و ۲۹۰ تومان معامله می شود.

قیمت هر مثقال طلا بدون تغییر قیمت، امروز به ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسیده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۲۹ هزار تومان قیمت خورده است.

در بازار فلزات گرانبها، هر قطعه سکه امامی به ۱۲ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان رسیده است.  

گفتنی است که در دو هفته گذشته هر قطعه سکه امامی از ۱۱ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان امروز به ۱۲ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان رسیده است و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز در این مدت ۷۲ هزار تومان گران شده است.

هر دلار آمریکا در صرافی بانکی از ۲۴ هزار و ۴۳۳ تومان در دو هفته گذشته امروز به ۲۴ هزار و ۹۴۳ تومان رسیده است.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در ساعت ۱۱ و ۱۴ دقیقه روز چهارشنبه، سوم فروردین ماه مشاهده می‌کنید:

دلار در بازار آزاد

معامله گران کاهشی باور دارند که اخبار مثبتی از احیای برجام به گوش می رسد و به همین دلیل باور دارند که نباید چندان انتظار رشد قیمت اسکناس آمریکایی را داشت. آن ها امیدوارند که در آخرین روز سال اسکناس آمریکایی به زیر مرز۲۶هزار تومانی بازگردد. از نگاه آن ها بازارساز نیز تمایل دارد که حداقل قیمت بسته شده سال جاری در کانال ۲۶ هزار تومان نباشد.

با وجود چنین تمایلاتی،  در روز انتهایی سال، تقاضاهای خردی وارد بازار اسکناس می شود که می تواند تا حدی دلار را در برابر نیروهای کاهشی ایمن کند. به عنوان مثل، محدودیت های کرونایی به اندازه قبل وجود ندارد و تعداد زیادی از افراد برای کنسرت های هفته ابتدایی نوروز در ترکیه نیاز به تهیه ارز دارند. بررسی ها نشان می دهد که در برخی از این کنسرت ها مقادیر زیادی بلیط فروخته شده است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از تماشاگران از ایران به ترکیه سفر می کنند، می توان انتظار افزایش تقاضا برای دلار و لیر را داشت.

برخی از معامله گران نیز با تعطیل شدن بازار رسمی، با تکیه بر تقاضاهای مسافری ارز سعی خواهند کرد که قیمت دلار را بالا ببرند.

بازار ارز روز پایانی این هفته را با ثبات نسبی به پایان برد و تا لحظه نگارش این گزارش در قیمت ۲۶هزار و ۲۸۰ تومان معامله می شود که نسبت به روز گذشته افزایش افزایش اندک ۶۰ تومانی را نشان می‌دهد. به نظر می رسید تا مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکره کانال ۲۶هزار تومان، نقطه تعادلی کوتاه مدت دلار باشد.

این هفته برای دلار با فراز و نشیب های زیادی همراه بود؛ برخی روزها بازار کاملاً با ثبات و برخی روزها بسیار پرنوسان. مسئله ای که به دلیل تحولات سیاسی در این هفته بود؛ از اخبار ضدونقیض برجامی تا واکنش ها به حمله موشکی به پایگاه جاسوسی موصاد در اربیل.

امروز بازار ارز پس از روز با ثباتی که دیروز پشت سر گذاشت، امروز با قیمت ۲۶هزار و ۲۴۰ تومان آغاز به کار کرد که نسبت به آخرین معامله دیروز تقریبا ثابت بود و تنها افزایش ۲۰ تومانی داشت. در ادامه روز نیز روند با ثباتی را پشت سر گذاشت و تا لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۶هزار و ۲۸۰ تومان معامله می شود.

بنابراین دلار در حالی به کار خود در این هفته پایان داد که نسبت به آخر هفته گذشته افزایش ۳۰۰ تومانی را نشان می دهد. کانال ۲۶هزار تومانی را نقطه تعادل این روزهای بازار دلار است؛ نقطه تعادلی که تا مشخص شدن تکلیف برجام در همین محدوده نوسان خواهد کرد.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۵۴۶تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۸۲۴تومان برای فروش قیمت زده است. کانون صرافان روز گذشته قیمت دلار را ۲۴هزار و ۵۳۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۸۳۹تومان برای فروش اعلام کرده بود که تغییراتی زیادی را تجربه نکرده است.

یورو نیز در صرافی‌ها ۲۷هزار و ۹۰۳تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۹۱۶تومان برای فروش قیمت زده است. روز چهارشنبه یورو در صرافی‌ها ۲۷هزار و ۷۷۶تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۱۴۴تومان برای فروش قیمت خورده بود که افزایش بیش از ۲۰۰تومانی را در قیمت خرید این اسکناس نشان می‌دهد.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۴هزار و ۷۳۹تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۴۹۳تومان برای خرید معامله می‌شود. روز گذشته دلار در این صرافی ۲۴هزار و ۷۹۰تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۵۴۳تومان برای خرید قیمت خورده بود که حدود ۵۰تومان کاهش را نشان می‌دهد.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸هزار و ۸۹تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۸۱۰تومان برای خرید قیمت خورده است. روز چهارشنبه یورو در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۷۶۳تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۸۶تومان برای خرید نمایان شده بود که حدود ۴۰۰تومان افزایش را نشان می‌دهد.

 بازار ارز در معاملات امروز در حالی آغاز به کار کرده بود که قیمت دلار نسبت به روز گذشته کاهش اندکی را تجربه کرده بود؛ نرخ دلار آزاد در آخرین معاملات روز گذشته ۲۶هزار و ۲۵۰ تومان بود و امروز با کاهشی ۱۵۰تومانی با قیمت ۲۶هزار و ۱۰۰تومان معاملات ابتدایی خود را آغاز کرد. اما در ادامه معاملات نوسان دلار بیش تر افزایشی بود و تا لحظه نگارش این گزارش، قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۶هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

دلار هرات نیز امروز نوسان بالایی را تجربه نکرد هرچند که نوسان کاهشی داشت. دلار هرات در معاملات صبح با قیمت ۲۵هزار و ۲۵۰ تومان آغاز به کار کرد و در ادامه به قیمت ۲۵هزار و ۱۸۰تومان رسیده است.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۳۸۴تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۷۲تومان برای فروش اعلام کرد؛ این در حالی است که روز گذشته، دلار از سوی کانون صرافان، ۲۴هزار و ۴۴۷تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۱۸تومان برای فروش قیمت خورده بود که عملاً تغییری نداشته است.

یورو نیز امروز یورو نیز در صرافی‌های رسمی با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت ۲۷هزار و ۴۴۵تومان‌ برای خرید و ۲۷هزار و ۷۸۹تومان‌ برای فروش خرید و فروش شد؛ در حالیکه دیروز در صرافی‌های رسمی با  قیمت ۲۷هزار و ۴۳۹تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۷۹۲تومان برای فروش معامله شد. 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر