خیلی ها از استقلالی بودن کریم باقری میگفتند.مثلا علیرضا اکبرپور در مصاحبه ای عنوان کرد که کریم از بچگی استقلالی دو آتیشه بود.اما به هرحال کریم باقری را با نام پرسپولیس و تعصبش برای این تیم میشناسند.البته که تعصب کریم باقری باعث نشد تا از اخلاق حرفه ایش دور شود شاید به همین خاطر است که اهالی فوتبال اورا مرد اخلاق می نامند.

کریم باقری متولد 1 اسفند 52 در تبریز است.کریم باقری بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران است. او سابقهٔ بازی در تیم‌های تراکتور سازی تبریز، کشاورز، آرمینیا بیله‌فلد، النصر، چارلتون، السد و پرسپولیس را دارد.کریم باقری با ۵۰ گل ملی، دومین گلزن برتر تیم ملی ایران شناخته می‌شود. کریم باقری در خرداد ماه سال1400به درخواست درگان اسکوچیچ به طور موقت دستیار تیم ملی فوتبال ایران شد.جزییات بیشتری را درمورد کریم باقری در ادامه میخوانید.

تصاویر لو رفته از کریم باقری و همسرش

زندگی فوتبالی کریم باقری

کریم باقری فوتبال خود را با تیم تراکتورسازی شروع کرد. او نخستین بار در هفته پنجم مسابقات لیگ آزادگان مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی و در حالی که ۱۷ سال داشت، به میدان رفت. باقری در ابتدای دوران فوتبال خود در پست دفاع بازی می‌کرد.در زمستان ۱۳۷۴ کریم باقری به باشگاه پرسپولیس پیوست. او در بازی‌های ملی در سال ۱۳۷۵ درخشش خوبی داشت و در جام ملت‌های آسیا یکی از ۳ بازیکن برتر ایران بود. باقری در پرسپولیس یک فصل بازی کرد و پس از قهرمانی در این تیم، به عنوان یکی از اولین بازیکنان نسل جدید فوتبال ایران راهی آلمان شد.

تصاویر لو رفته از کریم باقری و همسرش

کریم باقری پس از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲، به عنوان گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ السد تا آن برهه، به این تیم قطری پیوست. او در جام باشگاه‌های عرب در ۵ مسابقه ۵ گل برای این تیم به ثمر رساند و به عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت انتخاب شد. باقری در لیگ قطر نیز در ۱۱ بازی ۵ بار برای السد گلزنی کرد.[۶]

پرسپولیس تهران

کریم باقری پس از بازگشت به فوتبال ایران از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹ در مسابقات لیگ برتر برای پرسپولیس به میدان رفت و ۲۹ گل برای این تیم در مسابقات لیگ برتر به ثمر رساند. با خداحافظی افشین پیروانی و بهروز رهبری‌فر از فصل ۸۴ بازوبند کاپیتانی پرسپولیس نیز به این بازیکن رسید.کریم باقری در هشتم آذر ماه سال ۱۳۸۹ در بازی دوستانه ایران و برزیل برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

کریم باقری نخستین بار در ۱۶ خرداد ۱۳۷۲ مقابل تیم ملی فوتبال پاکستان در جام اکو، برای تیم ملی ایران به میدان رفت. او در ۸۷ بازی، ۵۰ گل برای تیم ملی ایران به ثمر رساند

تصاویر لو رفته از کریم باقری و همسرش

زندگی شخصی کریم باقری،از کامیون داری تا فوتبال

در همان دوران فوتبالی اش از آنجا که علاقه بسیاری به ولوهای زردرنگ سوئدی داشت، با کمک پدرش هر چه پول داشت در همین راه هزینه کرد و چند دستگاه از همین کامیون ها خرید

تصاویر لو رفته از کریم باقری و همسرش

ازدواج و فرزندان

کریم باقری سالهاست با دختری بنام لیلا ازدواج کرده و دو پسر دارد امیر 26 ساله و امید 12 ساله که آنها هم به فوتبال روی آورده اند.

تصاویر لو رفته از کریم باقری و همسرش

تصاویر لو رفته از کریم باقری و همسرش

آیا کریم باقری واقعا استقلالی بود؟

 به گزارش منیبان، کریم در دوره جوانی عاشق شاهین بیانی مدافع راست استقلال بود و حتی خودش می‌گوید عکس های بیانی را به دیوار اتاقم می کوبیدم. آقای کریم حتی در برنامه هم رفیق شهاب حسینی این مسئله را گفت و اسم شاهین بیانی را آورد تا بار دیگر بحث استقلالی بودن او مطرح شود. فوتبالدوستان قدیمی به خوبی می‌دانند که کریم باقری در ۱۸ سالگی و در تیم تراکتور که واسیلی گوجا سرمربی آن بود مطرح شد.

تصاویر لو رفته از کریم باقری و همسرش

او بعدها به کشاورز و پرسپولیس پیوست و پله های ترقی را به سرعت طی کرد خودش می‌گوید:« اصلاً بحث آبی و قرمز بودن مطرح نبود. من چه در تراکتور و چه در کشاورز یا پرسپولیس و آرمینیا  بیله فلد آ لمان وهرجای دیگری که بودم، با تمام تعصب بازی می کردم و الان هم به عنوان مربی پرسپولیس به این تیم تعصب دارم. البته  بازیکنانی چون شاهین بیانی و ناصر محمدخانی را خیلی دوست داشتم و در یک دوره زمانی خاص که جوان بودم، بازی‌های این دو عزیز را دنبال می‌کردم اما تاکید می کنم که هر وقت عضو تیمی بودم به آن تیم تعصب داشتم و مثلاً وقتی در تراکتور بودم، با تمام وجود برای این تیم می جنگیدم.»

تصاویر لو رفته از کریم باقری و همسرش

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر