قیمت‌ دلار امروز سه‌شنبه هفتم تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

سایت شماره یک:

قیمت دلار مدام در حال بالا رفتن و پایین آمدن است در سرتاسر دنیا قیمت ها بر اساس قیمت دلار بالا و پایین می شود قیمت دلار امروز در بازار آزاد افت داشته است است که ممکن تا آخر هفته بالا برود ولی نمیتوان گفت که این پیش بینی قطعی باشد ممکن است که ثابت بماند یا پایین تر بیاید قیمت دلار در تورم دنیا خیلی تاثیر دارد.قیمت دلار فعلا نوسان دارد.

 بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی که با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۷۷۱۷ تومان اعلام شد.

اما دلار در بازار آزاد، بر خلاف روز گذشته روند افزایشی دارد. دلار دیروز وارد کانال پایین‌تر شد و تا ساعات پایانی معاملات در همان کانال روند نزولی داشت اما ماجرا بر عکس شد. امروز هم تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت‌ها در این بازار تا حدودی افزایشی است.

در عین حال، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت دلار نیمایی امروز روند کاهشی دارد و با ۴۳ تومان کاهش، به ۲۵۳۳۰ تومان رسیده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۳۲۳ تومان رسیده است. این قیمت، نسبت به روز گذشته در همین ساعات، بیشتر است.

قیمت سکه اما افزایشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در مقابل، قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و  به ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱۸۲۸ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند. با وجود توقف در مذاکرات هسته‌ای، در روزهای اخیر تحرکات مثبتی برای از سرگیری آن آغاز شده و مقامات مختلف بین‌المللی به ایران سفر کرده‌اند.

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به ایران گفت: سفر من یک هدف اصلی دارد این‌که این بن بست را بشکنم. تنش‌ها را در خصوص مذاکرات برجام کم کنم. برای من اهمیت اصلی داشت و این‌که یک انگیزه جدید و فرصت جدیدی ایجاد کنیم که برجام و گفت‌وگوها را روی ریل قرار دهیم (فارس).

از امروز هم مذاکرات هسته ای در قطر با حضور علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران و رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران آغاز می‌شود.

انتقال محل مذاکرات به دوحه قطر

در این میان قرار است ادامه مذاکرات نه در وین که در قطر برگزار شود. دلیل تغییر محل مذاکرات چیست و چرا دوحه میزبان این دور از مذاکرات است؟

هیچ‌کدام از مقامات داخلی و خارجی توضیحی درباره علت جابجایی محل مذاکرات هسته‌ای اعلام نکرده‌اند. البته مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات احیای برجام اعلام کرده که ایران «قطر را برای میزبانی از مذاکرات انتخاب کرد زیرا این کشور دوست ماست.»

اما بررسی اخبار رسانه‌ها گمانه‌های دیگری را هم درباره انتخاب قطر به‌عنوان محل مذاکرات اعلام کرده‌اند. اولین مساله نقش قطر به‌عنوان میانجی مذاکرات هسته‌ای است. بعد از آنکه مذاکرات وین به بن‌بست خورد، وزیر امور خارجه قطر سفری به ایران داشت که تحلیلگران معتقد بودند برای رایزنی و میانجیگری در خصوص مذاکرات هسته‌ای است. در این مدت مقامات سیاست خارجی ایران و قطر با هم در ارتباط بودند و به نظر می‌رسد نقش این کشور در پیشبرد مذاکرات قابل توجه است.

پس یکی از گمانه‌ها این است که چون قطر در شکل‌گیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای نقش مهمی داشته، برای همین میزبان این دور از مذاکرات شده است.

نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرده «با توجه به تلاش‌های مستمر قطر برای از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها، شانس دوحه برای میزبانی مذاکرات آتی بیش از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس است.»

روند قیمت دلار صعودی می‌شود؟

علی صادقین، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز دراین خصوص بیان کرد: دو حالت برای دلار وجود دارد، کوتاه‌مدت و بلندمدت. در وضعیت کوتاه‌مدت جلسه بانک مرکزی با با پتروشیمی‌ها و صراف‌ها را داشتیم بنابراین صرافان تصمیم گرفتند عرضه را افزایش دهند. مقرر شد آنها خرید و فروش بدون محدودیت داشته باشند.

او ادامه داد: احتمالا در کوتاه‌مدت بازار شاهد اصلاح قیمت ارز است. اما اگر اخبار سیاسی به سمت عدم احیای برجام پیش رود در بلندمدت همچنان قیمت دلار صعودی است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر