بیت کوین یا اتریوم | بیت کوین بخریم یا اتریوم | بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟ |

سوالی که بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال را بر سر دوراهی قرار داده، این است که بیت کوین بخرند یا اتریوم؟

سایت شماره یک:

بیت کوین یا اتریوم، کدام بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال این روزها با آن مواجه هستند. از زمانی که ارزهای دیجیتال در عصر جدید ظاهر شدند، بیت کوین از همان ابتدا چهره خود را نمایان کرد و سر زبان ها افتاد. به همین دلیل می توان بیت کوین را قوی ترین ارز دیجیتال عنوان کرد، هر چند گهگاهی با نوساناتی مواجه می شود اما همچنان در راس همه ارزهای دیجیتال قرار دارد. با این وجود اما بیت کوین یک رقیب جدی و سرسخت دارد. اتریوم دومین ارز دیجیتال برتر است که از آن به عنوان رقیب بیت کوین یاد می‌کنند. بسیاری بر این باورند که اتریوم می تواند در دراز مدت بیت کوین را مغلوب خود کند.

بیت کوین

شاید سرمایه‌گذاران بسیاری برای انتخاب بین بیت‌کوین و اتریوم، دچار تردید شده‌اند. با این حال، آگاهی به نحوه کارکرد، مزایا و معایب هرکدام از این سکه‌های مشهور، می‌تواند دیدگاه بهتری را برای معامله‌گران ایجاد کند.

به محض اینکه وارد دنیای مدرن ارزهای دیجیتال شوید، قطعا سوال مهمی برای شما پیش خواهد آمد: بیت‌کوین سودآورتر است یا اتریوم؟ 

می‌توان بیت‌کوین و اتریوم را به سیستم‌هایی مانند اپل و مایکروسافت تشبیه کرد. با این حال، بر خلاف اپل و مایکروسافت، این دو رمزارز از آنجا که اهداف متفاوتی دارند، شاید آن اندازه که فکر می‌کنیم، مشابه هم نباشند.

ویژگی‌های اصلی بیت‌کوین

هدف بیت‌کوین این است که به عنوان یک ذخیره ارزش غیرمتمرکز عمل کند؛ یعنی به عنوان یک ارز دیجیتال همتا به همتا که برای تراکنش‌های مالی استفاده می‌شود. این موضوع به طور کامل نیاز به شخص ثالث برای فناوری پرداخت را از بین می‌برد. این رمزارز، نقدینگی بالایی دارد. به عبارتی ساده، شما می‌توانید به راحتی بیت‌کوین را به پول نقد تبدیل کنید.

علاوه بر این، بیت‌کوین کاملا از سیستم سیاسی جهان مستقل است. بنابراین، هیچ‌کس نمی‌تواند حساب باز شده در بیت‌کوین را مسدود کند. از طرفی، نقل و انتقالات در بیت‌کوین، هیچ محدودیت مشخصی ندارد. بیت‌کوین روی بلاکچین اجرا می‌شود. معمولا این سیستم، با یک کتاب بزرگ مقایسه می‌شود که حاوی سوابق تمام اتفاقاتی است که برای دنیای رمزارز می‌افتد. 

همچنین در مجموع، تعداد ۲۱میلیون بیت‌کوین وجود خواهد داشت. این موضوع باعث ایجاد تقاضا و عرضه محدود می‌شود که برای حفظ ارزش مناسب است.

قابلیت‌های سخت‌افزاری جدید، استخراج بیت‌کوین را بسیار دشوار کرده و باعث افزایش هزینه اولیه شده است. اخیرا، به منظور ماینینگ در فضای امروزه، باید ماینر ASIC داشته باشید. علاوه بر این، شما باید به یک استخر استخراج (ماینینگ پول) بپیوندید. 

استخرهای ماینینگ، با ترکیب قدرت محاسباتی کل استخر، کارآیی استخراج را افزایش می‌دهند. سهم ماینر در کار استخر، پاداش او را تعیین می‌کند.

ویژگی‌های اصلی اتریوم مقابل بیت کوین

زمانی که تصمیم به تعویض اتریوم با بیت‌کوین دارید، باید از این واقعیت آگاه باشید که بیت‌کوین پول دیجیتال بوده، در حالی که اتریوم بیشتر یک قرارداد هوشمند است. این ساده‌ترین راه برای درک و به یاد داشتن تفاوت اصلی بین این دو است. 

همچنین، سرعت تراکنش اتریوم تنها چند ثانیه است. اتریوم از نظر کمیت محدود نیست و به طور مداوم ایجاد می‌شود. با این حال، استخراج اتریوم در طول زمان بسیار کند می‌شود.

به نظر می‌رسد این رمزارز نیز برای سرمایه‌گذار مناسب است؛ زیرا حجم خرید بالایی دارد و بعد از بیت‌کوین در رتبه دوم قرار دارد.

در همین حال، اتریوم از زمان آغاز به کار، توسعه پایداری را نشان داده است. مزیت اصلی این ارز دیجیتال، عدم حضور شرکت‌های واسطه است. این موضوع، خطر سرقت را کاهش می‌دهد. 

از نظر ارزش نیز این رمزارز در زمره صدرنشین‌های رتبه‌بندی قرار گرفته است. 

بیت کوین و اتریوم

کدام ایمن‌تر است: بیت‌کوین یا اتریوم؟

اگر بیت‌کوین ۱۲سال است که در بازار حضور دارد و آزمون‌هایی پس داده، از ورود اتریوم به بازار تنها ۴سال می‌گذرد. اتریوم هنوز با حل مشکلات مقیاس‌پذیری فاصله دارد و از این رو، ریسک‌هایی هنوز برای آن موجود است.

با این حال، پتانسیل رشد اتریوم بسیار بیشتر است؛ زیرا امکاناتی که می‌توان بر روی آن ساخت از نظر تئوری بی‌پایان است.

با این حال، برای سرمایه‌گذاری در این بازار، باید با دقت و احتیاط بیشتری عمل کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر