بیت کوین | قیمت بیت کوین | ارزش بیت کوین |

بیت کوین از جمله ارزهای دیجیتالی است که همواره از نردبان پیشرفت بالا رفته است و روندی تقریبا صعودی داشته است.

سایت شماره یک:

از بین ارزهای دیجیتال که چند سالی است در دنیای دیجیتال قد علم کرده‌اند، بیت کوین بدون شک قوی ترین آنهاست. به جرات می‌توان گفت بیت کوین از مهمترین ارزهای دیجیتالی است که رقیب می‌طلبد و با تاخت وتاز خود همواره دنبال کننده های خود را داشته است. در بین ارزهای دیجیتال که در این حوزه عرض اندام می‌کنند، بیت کوین پرقدرت تر از همه ظاهر می‌شود. اگر نگاهی به کارنامه و نمودارهای پیشرفت بیت کوین داشته باشید، به این نتیجه می‌رسید که این ارز دیجیتال قصد عقب نشینی ندارد. هرچند اتریوم قصد رقابت با بیت کوین را دارد اما این ارز دیجیتال راه درازی در پیش دارد تا بتواند با بیت کوین وارد رقابت جدی شود.

نظر یک استراتژیست راجع به آینده بیت کوین

مدیر عامل مایکرواستراتژی انتظار دارد که قیمت بیت کوین به ۶ میلیون دلار برسد و خاطرنشان کرد که این بیت کوین "غیرقابل توقف" است و جایگزین طلا خواهد شد. مدیر اجرایی شخصاً دارای ۱۷۷۳۲ بیت کوین است در حالی که شرکت او دارای ۱۲۲۴۷۸ بیت کوین است.

مایکل سیلر، مدیرعامل مایکرواستراتژی در مصاحبه اخیر با The Information که این هفته منتشر شد، در مورد استراتژی بیت کوین خود و پیش بینی قیمت BTC صحبت کرد؛ سیلور فاش کرد که او شخصاً حداقل ۱۷۷۳۲ بیت کوین دارد و با قیمت فعلی BTC، ذخیره بیت کوین او تقریباً ۸۵۸ میلیون دلار می ارزد.

مدیر اجرایی مایکرواستراتژی هرگز هیچ یک از بیت کوین های خود را نفروخته است و معتقد است که بیت‌کوین به ۶۰۰۰۰۰ دلار در آینده کوتاه و در نهایت به ۶ میلیون دلار برسد.

در همین حال مایکرواستراتژی ۱۲۲۴۷۸بیت کوین به ارزش تقریباً ۶ میلیارد دلار دارد؛ بر اساس ارائه های این شرکت که هفته گذشته منتشر شد، این سکه ها با میانگین قیمت خرید ۲۹۸۶۱ دلار و بهای تمام شده ۳.۷ میلیارد دلار خریداری شدند.

بیت کوین جایگزین طلا

بیت کوین جایگزین طلا می شود

مایکرواستراتژی خود را به عنوان "بزرگترین دارنده شرکت سهامی عام بیت کوین در جهان و اولین شرکت دولتی که بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره خزانه اولیه پذیرفته است" توصیف کرد. استراتژی این شرکت «به‌دست آوردن و نگهداری بیت‌کوین درازمدت» و «خرید بیت‌کوین از طریق استفاده از جریان‌های نقدی مازاد، و بدهی‌ها و معاملات سهام» است.

در ماه نوامبر، سیلر گفت که بیت کوین "غیرقابل توقف" است و "به عنوان یک طبقه دارایی ۱۰۰ تریلیون دلاری ظاهر خواهد شد." این مدیرعامل بارها گفته است که بیت کوین جایگزین طلا خواهد شد. او در اوایل این ماه گفت: "روزی روزگاری طلا مطلوب ترین ذخیره ارزش بود. اکنون بیت کوین جای آن را می گیرد."

ورود مجدد بیت کوین به کانال 50 هزار دلاری

بیت کوین که اخیرا از کانال 40 هزار دلاری وارد کانال 50 هزار دلار شده بود، دوباره وارد همین کانال شد اما افت قیمت آن به حدی نبود که معامله گران را با ترس مواجه کند.

گرچه که «شاخص ترس و طمع» آن روی عدد 39 قرار دارد و این نشان دهنده برتری ترس نسبت به طمع است، اما روند معاملات نشان می دهد بازار فعلا در انتظار مشخص شدن تکلیف قیمت بیت کوین با مرز روانی 50 هزار دلار است.

بیت کوین در طول یک هفته گذشته رشد حدود 6.5 درصدی داشته و ارزش بازار آن هم بیش از 940 میلیارد دلار است.

بیت کوین و اتریوم

رقابت بیت کوین با اتریوم

قیمت اتریوم، رمز ارز دوم بازار ارزهای دیجیتالی، هنوز بالای 4000 دلار قرار دارد. به همان میزان که قیمت 50 هزار دلاری  برای بیت کوین مرز روانی محسوب می شود، در اتریوم هم قیمت 4000 دلار مرز روانی است. 

این ارز دیجیتال در مقیاس هفتگی رشد بیش از 3 درصد را ثبت کرده اما نسبت به یک روز گذشته، قیمت آن حوالی صفر تابلو است و با نوسانات جزئی، کمی بالاتر از 4000 دلار معامله می شود. 

ارزش بازار اتریوم بیش از 480 هزار دلار است و در طول 24 ساعت گذشته، معادل بیش از 2.5 درصد ارزش کل این ارز دیجیتال مورد معامله قرار گرفته است.

بیت کوین باقی مانده برای استخراج

یافته‌های پلتفرم کریپتورنک نشان می‌دهد حدود 1٫3 میلیون بیت کوین معادل 6٫3 درصد از کل عرضه‌ بیت کوین دنیا در حال حاضر در بازار ارزهای مجازی معامله می‌شود.
البته طبق گفته تحلیلگران، این کاهش در عرضه بیت کوین چندان تعجب‌آور نیست. دسترسی به این ارز مجازی در بازارهای خریدوفروش پس‌از نصف شدن آن در سال گذشته به‌تدریج رو به کاهش بوده‌است. آمار ماه دسامبر پائین‌ترین رقم در 2021 را نشان می‌دهد. تنها 7٫3 درصد از کل بیت کوین دنیا در ابتدای تابستان در دسترس بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر