این کافه نمادهای معروفی دارد. از نور قرمزش گرفته تا موزیک بلوز و جاز و عکس‌های نوستالژیک در و دیوارش که همگی اثر انگشت سه نسل محسوب می‌­شود. وقتی وارد این کافه می­‌شوید زمان را گم می‌کنید. می‌توانم بگویم بین دهه کنونی و دهه چهل یا پنجاه مدام در گردش هستید.

سایت شماره یک:

این کافه سعی نمی­‌کند که قدیمی باشد، واقعا قدیمی است. دقیقا حس روزهایی را می‌­دهد که تهران هنوز پر از ساختمان‌­های سر به فلک کشیده نشده بود و تنها دار و درخت­‌ها از ساختمان‌­ها بلندتر بودند. نور قرمز این رستوران یکی از دلیل‌­های محبوبیت اوست و دلیل این رنگ، علاقه­ صاحب کافه به این رنگ است و معنای دیگری پشت آن پنهان نیست.

پس پیشنهاد می­‌کنم تنها به خوردن غذا اکتفا نکنید و حتما نگاهتان روی در و دیوار این رستوران که دیگر جای خالی ندارد هم بچرخد. این رستوران ثبت میراث فرهنگی نیز شده است. حدودا 10 میز در این کافه وجود دارد و چیزی نزدیک به 50 صندلی هم دارد؛ اما عموما کافه شلوغی است و باید قبل از رفتن میزی رزرو کنید وگرنه چیزی حدود یک ربع باید انتظار بکشید.

منوی کافه رستوران

ساعاتی که مخصوص به صبحانه و نهار است، منوی کافه فعال نیست. منوی این کافه به سه دسته پیش غذاها، نوشیدنی‌­ها و غذاهای اصلی تقسیم می­‌شود. پیش غذاها شامل ماست و خیار مخصوص، پنیر و گردو و زیتون، سالاد فصل، سوپ روسی و ترشی فلفل یا میوه می‌­شود. قیمت­‌ پیش غذاها هم از حدود 15000 تومان تا 42000 تومان است.

دکوراسیون قدیمی و زیبا

کافه گل رضاییه نوشیدنی­‌های کافه گل رضاییه هم شامل نوشابه، دلستر، دوغ، سودا، آب­میوه فصل طبیعی و آب معدنی است و قیمت­‌ها از 25000 تومان تا 9000 تومان است. غذاهای اصلی نیز چلو گردن، خوراک میگو، خوراک زبان، جوجه کباب، خوراک مرغ، شنیسل مرغ یا گوشت، ماهی قزل‌­آلا، کتلت روسی، چلو مرغ، چلو خورشت قیمه، کرفس، قورمه سبزی، چلو خورشت چغاله مخصوص بهار و بشقاب سبزیجات است. قیمت­ غذاهای اصلی منو همان‌طور که قابل حدس است از سایر بخش‌ها بیشتر بوده و از حدود 56000 تومان شروع می­‌شود و تا 155000 تومان ادامه دارد.

کافه گل رضاییه

این رستوران کوفته مخصوص کافه هم دارد که 92000 تومان قیمت دارد و فقط پنج­شنبه‌­ها سرو می­‌شود. یکی از پرطرفدارترین خوردنی‌های این کافه کتلت روسی و سوپ روسی است. من در منو قهوه ندیدم اما به نظر می‌آید قبلا در منو بوده و محبوبیت خاصی هم داشته است. به گفته­ صاحب کافه دلیل طرفدار داشتن قهوه‌­های گل رضاییه دست­‌ساز بودن آن­ها بوده است.

ساعت کاری و آدرس کافه

همه روزه از ساعت 7:30 تا 21:00

7:30 الی 10:00 زمان صبحانه، 12:30 الی 16:00 زمان نهار

66707290

تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر (قوام­السلطنه قدیم)، بالاتر از موزه آبگینه، پلاک 127

راه دسترسی

این مکان در محدوده طرح ترافیک قرار داده و برای همین ممکن است دسترسی از طریق خودروی شخصی مشکل باش؛د اما شما می‌توانید خود را از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی به این کافه برسانید. متروی بهارستان، اتوبوس­‌های جمهوری، حافظ و پایانه فیاض بخش- خیابان سی تیر به این کافه نزدیک است و شما را به اینجا می­‌رساند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر