سایت شماره یک:

 

افزایش سریع قیمت بیت کوین، منجر به مصرف انرژی قابل توجهی برای استخراج این رمز ارز، در سراسر جهان شده است. به طوری که از لحاظ آماری میزان مصرف برق بیت کوین نسبت به سال پیش 10 برابر افزایش یافته است. چرا که هرساله افراد بیشتری برای استخراج بیت کوین رقابت می‌کنند؛ هر چه تعداد افرادی که برای به دست آوردن این رمز ارز رقابت می‌کنند، بیشتر شود، انرژی بیشتری مصرف می‌شود.

در این مقاله که به پرسش‌های شما در رابطه با استخراج بیت کوین پاسخ می‌دهد، در ابتدا توضیح می‌دهیم که اصلا چرا بیت کوین برق مصرف می‌کند؟ در نهایت بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان با مصرف برق کمتر، بیت کوین استخراج کرد؟

چرا بیت کوین برق مصرف می‌ کند؟

استخراج‌کنندگان بیت کوین در جهان با حل مسائل پیچیده ریاضی به تأیید تراکنش‌های ارز دیجیتال کمک می‌کنند. طی این فرایند، بیت کوین تولید می‌شود و ماینر‌ها سهمی از آن را دریافت می‌کنند.

حال دستگاه‌هایی که این مسائل پیچیده را حل می‌کنند، برق زیادی مصرف می‌کنند. هر چه یک دستگاه بتواند در زمان کمتری، معادلات ریاضی بیشتری (هش) جواب بدهد، نشان می‌دهد قدرت پردازش بالاتری دارد.

استخراج بیت کوین چقدر برق مصرف می‌کند؟

هر تراکنش بیت کوین 1173 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. این میزان معادل چند روز برق مصرفی خانواده‌ها است. استخراج بیت کوین تقریبا 0.5 درصد از کل مصرف انرژی در سراسر جهان را مصرف می‌کند. در یک گزارش آمده است که این میزان تقریبا هفت برابر بیشتر از کل مصرف انرژی گوگل در سال است.

اندازه‌گیری دقیق میزان مصرف انرژی استخراج بیت‌کوین دشوار است؛ اما طبق داده‌های به دست آمده، تولید بیت کوین حدود 91 تراوات ساعت برق مصرف می‌کند. گفته می‌شود این میزان، بیشتر از مصرف سالانه برق کل فنلاند با 5.5 میلیون نفر جمعیت است.

برای تولید یک بیت کوین به چه چیزی نیاز است؟

یک ماینر انفرادی که به دنبال تولید 1 بیت کوین در روز است، باید بیش از 0.11 درصد از کل نرخ هش بیت کوین را به خود اختصاص دهد. این میزان معادل PH/s 149.2 است؛ نرخ هش یعنی دستگاه ماینر در هر ثانیه چه تعداد معادله جواب داده است.

ماین کردن یک بیت کوین چقدر طول می کشد؟

سرعت استخراج بستگی به نوع سخت‌افزار استخراج بیت کوین شما دارد. میانگین زمان برای تولید یک بیت کوین حدود 10 دقیقه است؛ به عبارتی قوی‌ترین دستگاه‌های ماینر، قادر هستند تنها در 10 دقیقه، بیش از 1 میلیارد تومان درآمد کسب کنند!

آخرین قیمت بیت کوین را می‌توانید به صورت آنلاین مشاهده کنید؛ برای خرید بیت کوین تبدیل را به عنوان یک مرجع در نظر بگیرید و از خدمات آنلاین بهره‌مند شوید.

آیا می‌ توان بیت کوین را در خانه استخراج کرد؟

برای استخراج ارز دیجیتال به کامپیتر‌هایی با پردازنده قوی نیاز داریم. کامپیوتر‌های معمولی ما قدرت کافی برای انجام این کار ندارند. از طرفی استخراج بیت کوین به این روش در برابر مصرف برق بالا، بازدهی پایینی دارد.

برای اینکه بتوانید بیت کوین استخراج کنید به سخت‌افزاری نیاز دارید که دستگاه ماینر ASIC نام دارد. این دستگاه‌ها پردازشگر‌های قوی دارند که با هدف ماین کردن رمز ارز طراحی شده‌اند. مصرف برق ماینر‌ها به قدرت دستگاه و نرخ تولید هش آن دارد. با توجه به اینکه استخراج ماینر به صورت انفرادی یا مزرعه‌ای از ماینر‌ها انجام شود، مصرف انرژی برق نیز متفاوت خواهد بود.

دستگاه ماینر چگونه بیت کوین تولید می ‌کند؟

شبکه بیت‌کوین به هزاران ماینر متکی است که 24 ساعته در حال کار هستند. طی عملکرد این ماینر‌ها، تراکنش‌های شبکه، تأیید و به زنجیره بلاک چین اضافه می‌شود. این سیستم به عنوان اجماع اثبات کار شناخته می‌شود. بر اساس همین سیستم، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، آن را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند؛ چرا که کمک می‌کنند بلاک‌های تراکنش‌های تأیید شده، تکمیل و به زنجیره بلاک‌های دیگر اضافه شود. به این صورت شبکه بیت کوین نیز پایدار می‌ماند.

13

مصرف انرژی استخراج بیت کوین به چه چیزی بستگی دارد؟

مصرف انرژی بیت کوین به تعداد ماینر‌هایی بستگی دارد که در هر زمان در شبکه آن فعالیت می‌کنند. برخی ماینر‌ها به صورت انفرادی کار می‌کنند و درصد کمتری از انرژی را صرف می‌کنند.

آیا می‌توان بیت کوین را در گوشی خود استخراج کرد؟

استخراج بیت کوین با دستگاه اندرویدی امکان‌پذیر است. برای این کار نرم‌افزار‌هایی وجود دارد که باید آن را در گوشی موبایل خود نصب کنید.

چرا بیت کوین استخراج کنیم؟

کمتر کسی وجود دارد که نام بیت کوین را نشنیده باشد. بیت کوین اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده بر پایه بلاک چین است که «ساتوشی ناکاموتو» آن را در سال 2008 معرفی کرد. اولین تراکنش شبکه بیت کوین نیز در سال 2009 انجام شد. بسیاری از فعالان بازار سرمایه معتقد هستند بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است.

استخراج بیت کوین اتلاف برق است؟

استخراج بیت کوین علاوه بر مصرف بالای انرژی، مقادیر زیادی زباله الکترونیکی(e-waste)  نیز تولید می‌کند. تحقیقات الکس دی وریس، بنیانگذار Digiconomist نشان می‌دهد که بیت کوین هر سال بیش از 24 کیلوتن زباله الکترونیکی را به خود اختصاص می‌دهد.

آیا می‌توان بیت کوین را با پنل‌های خورشیدی استخراج کرد؟

خبر خوب این است که در آینده می‌توان با استفاده از انرژی خورشیدی و باتری، بیت کوین استخراج کرد. این کار با کمک فناوری پنل خورشیدی و ذخیره‌سازی تسلا انجام می‌شود. هنگامی که این کار به طور کامل عملیاتی شود، هر ماینر روزانه حدود 18 دلار سود به همراه خواهد داشت.

چگونه با مصرف برق کمتر، بیت کوین استخراج کنیم؟

روش‌های مختلفی برای استخراج ارز‌های دیجیتال وجود دارد که هر کدام سهمی از مصرف برق دارند؛

ساده‌ترین راه استخراج از طریق گوشی موبایل انجام می‌شود که البته می‌تواند به آن آسیب برساند. در گذشته از پردازشگر‌های CPU کامپیوتر‌های قوی استفاده می‌شد که امروزه به دلیل افزایش رقابت مایننینگ، دیگر کارآمد نیست. کارت‌های گرافیک (GPU) قوی و دستگاه‌های ایسیک، برای ماین کردن ارز دیجیتال کارایی بالاتری دارند.

استخراج‌کنندگان بزرگ، مجموعه‌ای از دستگاه‌های ماینر را کنار هم جمع می‌کنند و با مصرف برق بسیار بالا، بیت کوین ماین می‌کنند. یک دستگاه ماینر با توجه به قدرت پردازش و سرعت تولید بیت کوین، برق مصرف می‌کند. بنابراین اگر بخواهید برق کمتری مصرف کنید باید از دستگاهی استفاده کنید که قدرت پردازش کمتری دارد و البته بیت کوین کمتری نصیب‌تان می‌شود.

14

سخن پایانی

استخراج بیت کوین با استفاده از ماینر‌ها، مصرف برق بالایی دارد. با این حال سود زیادی نصیب استخراج‌کنندگان آن می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید بیت کوین استخراج کنید به کارت گرافیک قوی نیاز دارید که بتواند معادلات ریاضی شبکه بیت کوین را با سرعت بالا حل کند. در این صورت می‌توانید بیت کوین پاداش بگیرید و از طریق آن کسب درآمد کنید. اگرچه این کار نیاز به سرمایه اولیه دارد و افراد کمتری به سراغ آن ‌می‌روند. امروزه سرمایه‌گذاران زیادی به «خرید و فروش ارز‌های دیجیتال » رو آورده‌اند که یک راه نوظهور سرمایه‌گذاری است.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر