سایت شماره یک:

خیانت پشیمونی نداره!

 

خیانت به معنای نقض  اعتماد یا اطمینان فرضی طرف مقابل است .بعد از خیانت ،تضاد اخلاقی و روانی در روابط بین افراد، طلاق عاطفی و یا حتی جدایی ممکن است اتفاق بیفتد.خیانت، گسستن کامل از هنجارهای قبلی توسط یک طرف ازطرف دیگر است. کسی که به دیگران خیانت می کند معمولاً خائن یا خیانتکار نامیده می شود. خیانت همچنین یک معنای ادبی رایج است که در داستان‌های تخیلی دیگر مانند فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی نیز استفاده می‌شود و اغلب با آن همراه است یا به‌عنوان چرخش داستان استفاده می‌شود.

آوای مشاوران در این مقاله قصد دارد شرایط سخت بعد از خیانت و نحوه ی مدیریت این شرایط را شرح دهد.

بعد از خیانت

در حقیقت بعد از خیانت در ابتدا باید بتوانیم مفهوم خیانت را روشن کرده و آن را با سایر مفاهیم اخلاقی مقایسه و موقعیت های خیانت را به طور انتقادی ارزیابی کنیم. در سطح عملی و رفتاری ،مردم باید بتوانند خیانت را صادقانه درک نموده و همچنین عواقب آن را آن را مدیریت کنند. به طوریکه صرفا یک سویه مورد حمله قرار نگیرند. اما باید بدانیم آنچه ما در این برهه از زمان به آن بسیار نیاز داریم، توضیح مفهومی و روشنی از خیانت است که بین خیانت واقعی و خیانت صرفاً تصور شده تفاوت قائل می شود. همچنین راهنمایی سیستماتیک و مشخصی برای ارزیابی خیانت  واقعی نسبت به ادعای خیانت در زندگی واقعی  ما ارائه  می دهد.

انجام عمل خیانت، مجموعه ای از رفتارها، افکار و احساسات منفی را هم در قربانی یا قربانیان و هم در فرد خیانتکار ایجاد می کند. تعاملات بسیار پیچیده اتر از ان است  که بتوان تصور کرد. قربانی خیانت، عصبانیت و سردرگمی شدیدی از خود بروز داده وگاها حتی ممکن است در خود احساس گناه و یا شرم کند. علیرغم اینکه خیانتکار شخص مقابل است واو هیچ گونه تقصیری نداشته است. قربانی گاها مملو از  پشیمانی است. اگر پس از ابراز پشیمانی یا عذرخواهی خیانتکار، قربانی همچنان به ابراز خشم خود ادامه دهد، این امر به نوبه خود ممکن است باعث شود که مرتکب درجاتی از حالات  تدافعی به خود بگیرد.

چه رفتاری مناسب است؟

چنانچه هیچ عذرخواهی و یا ابراز پشیمانی واقعی و یا برنامه ای برای تغییر رفتار وجبران خسارات وارده از طرف شخص خیانتکار وجود نداشته باشد، در آن صورت کسی که مورد خیانت قرار گرفته، در شرایطی قرار میگیرد که مجبور به پذیرش این اتفاق میگردد . اصولا و در بیشتر موارد، فرد مرتکب نمی خواهد یا قادر به تغییر شرایط بحرانی بعد از خیانت نیست.

هر گونه تغییری واقعا به این معنا  نیست که خیانتکار نمی تواند مجددا عمل خیانتکارانه خود را تکرار کند. عدم وجود احساس پشیمانی ویا حتا ابراز ان، از سوی فرد خیانتکار ،متاسفانه می تواند حمله دوم" اسیب های بعد از خیانت  را ایجاد کند که بدون شک اثرات ایجاد شده از آسیب اولیه را دامن خواهد زد. پذیرفتن خیانت و عدم تماس یکی از بهترین راه های رو به جلو در جهت بهبود اسیب های بعد از خیانت است. راه حل این علمی و کارامد درمان عوارض بعد از خیانت این است که :

در صورت تمایل می توانید در ارتباط باقی بمانید ،اما باید متوجه باشید  که خیانت  ممکن است  برای بار دوم ویا حتی بیشتر هم اتفاق بیفتد. در واقع فرایند خیانت  باعث ایجاد حس ناخوشایند نادیده گرفته شدن در وجود قربانی از سوی شریک عاطفی خود میگردد. فرایندی که می تواند عزت نفس، رفاه عاطفی و توانایی ایجاد دلبستگی با دیگران را در شما کاهش داده ،روابط را تخریب کرده ودرنهایت باعث از  بین رفتن اعتماد و تعهد شود.

علل انجام خیانت

خیانت ها بر دو عنصر بنا شده است:

1_ فریب (آشکار نکردن نیازهای واقعی شما برای جلوگیری از درگیری)

2_اشتیاق برای ارتباط عاطفی از خارج از رابطه اصلی

 

نشانه هایی که بهتر است به آنها توجه کنید:

 

آیا ادعای  دوستی ساده با شخص سومی را دارد که تا بحال از شما پنهانش کرده است؟

 

ایا به سوالات شما در مورد دوستی های از این دست با کلماتی از قبیل نگران نباش یا  مورد خاصی نیست ،یا با دلسردی احساسی خاصی پاسخ می دهد ؟

 

آیا به مرزهای شما بی احترامی شده است؟

 

حقیقت این است که یک رابطه متعهدانه  صحیح مستلزم آن است که هر دو شریک در شرایط اسیب رسان زندگی و مزاحمت های روزمره در کنار یکدیگر باشندو از هم حمایت کنند.

 

ایا با هریک از موارد ذکر شده  فوق احساس قرابت و آشنایی می کنید؟ و یا باعث ایجاد ناراحتی در شما می شود؟

اگر چنین است، ممکن است با یک خیانت روبرو شوید. حتی اگر جدیت موضوع در حد کشف پیام های متنی احساسی بین شریک زندگی خود و شخص دیگری باشد. آمارهای حاصل از تحقیقات متعدد نشان می دهند که زوج های شاد در 86 درصد مواقع به  یکدیگر تمایل بیشتری دارند تا به خیانت و این درحالیست که زوج های ناراضی تنها در 33 درصد موارد اینگونه رفتار میکنند . و در 67درصد مواقع کنارمی کشند . زمانی که این روند کناره گیری اتفاق می افتد  کم کم زوجین نسبت به هم سرد شده. به سمت طلاق عاطفی  گرایش پیدا می کنند ،حتی گاها یک یا هردوی انها فکر می کنند که دچار اختلالات جنسی شده اند.

 

راه حل مناسب

قبل از هر اقدام عجولانه و یا از روی احساس با یک مشاور مجرب و متخصص در زمینه ی خیانت مشاوره کنید ،مشکل خود را ساده ودقیق ابراز نموده وکمک وراهنمایی بخواهید.تلاش کنید بر احساسات منفی خود از قبیل نفرت، ترس و ناامیدی غلبه کنید.

کلام آخر

سعی کنید برای بهبود ارتباط عاطفی خود، در گام نخست بر بازسازی و به روز رسانی نقشه های عشقی ولذت بخش گذشته خود تمرکز کنید. تلاش خود را در جهت پرورش فرهنگ تحسین و ابراز علاقه وایجاد فرصتهای عاشقانه افزایش دهید .

 

 

 

 

 

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر