بارسلونا | اخبار بارسلونا | رئال مادرید و بارسلونا

تیم فوتبال بارسلونا با یک گل رئال را شکست داد.

سایت شماره یک:

تیم فوتبال بارسلونا از تیم های لیگ های اسپانیا است.بارسلونا تیمی محبوب است.بارسلونا هواداران زیادی در سراسر جهان دارد.مربی بارسلونا ژاوی هرناندز است.بارسلونا یک آکادمی بزرگ به نام لاماسیا دارد.

بارسلونا

پیروزی بارسلونا برابر رئال مادرید

ئال مادرید و بارسلونا از ساعاتی قبل و در چارچوب دیداری دوستانه در لاس وگاس آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند. 
تعدادی از بازیکنان دو تیم در حالی در این دیدار به میدان رفته بودند که اولین تجربه‌شان از حضور در ال‌کلاسیکو را پشت سر می‌گذاشتند. ستاره‌هایی مانند روبرت لواندوفسکی، رافینیا، آنتونیو رودیگر، اورلین شوامنی و حتی ادن هازارد که پس از مدت‌ها مصدومیت بالاخره توانست در ال‌کلاسیکو حضور پیدا کند.
نیمه اول در حالی رو به پایان بود که رافینیا، یکی از ستاره‌های جدید بارسلونا، موفق شده بود روی یک شوت تماشایی و جذاب دروازه حریف را باز کند و تیمش را پیش بیاندازد. 
در همین دقایق بود که به وضوح مشخص شد دوستانه بودن این بازی هیچ تاثیری روی رقابت ایجاد شده بین بازیکنان دو تیم و حساسیتی که وجود دارد نگذاشته است. 
زمانی که وینیسیوس جونیور با حرکات منحصر به فرد و همیشگی خودش سعی کرد بازیکنان بارسا را از سر راه برداشته و به سمت دروازه این تیم برود، این جوردی آلبا بود که روی این بازیکن برزیلی خطا کرده و او را متوقف کرد و همین اتفاق که با کارت زرد داور همراه بود زمینه‌ساز یک درگیری بین بازیکنان شد. 

اما در دقیقه 27 این بارسلونا بود که به گل اول مسابقه دست یافت. روی پاس اشتباه ادر میلیتائو، رافینیا در سمت راست و پشت محوطه جریمه رئال مادرید صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شد و با ضربه ای فوق العاده و غیرقابل مهار موفق شد گل اول بارسلونا را وارد دروازه تیبو کورتوا کند. در ادامه اتفاق خاصی به جز درگیری بازیکنان در دقایق پایانی نیمه اول رخ نداد و بارسلونا در نهایت با همان برتری 0-1 راهی رختکن شد.

رئال مادرید نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در صدد جبران برآمد. در همان دقایق ابتدایی مارکو آسنسیو در دهانه دروازه صاحب بهترین موقعیت برای زدن گل تساوی شد، اما ضربه زمینی و بغل پای او دقیق نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت.

بارسلونا

در ادامه جریان بازی کمی آرام و بیشتر در میانه میدان دنبال شد. در دقیقه 70 فرانک کسیه صاحب موقعیت مناسبی برای باز کردن دروازه رئال مادرید شد، اما ضربه او چندان محکم و دقیق نبود و در اختیار تیبو کورتوا قرار گرفت.

دقایقی بعد و روی حرکت فرانک کسیه بود که عثمان دمبله در سمت راست محوطه در موقعیتی تقریبا تک به تک قرار گرفت، اما ضربه محکم او را تیبو کورتوا با عکس العملی فوق العاده دفع کرد. در ادامه باز هم بارسلونا صاحب موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی شد، اما ضربه ضعیف ممفیس دیپای در مقابل دروازه را باز هم دروازه بان بلژیکی رئال مادرید دفع کرد.

در دقیقه 90 تیبو کورتوا ابتدا ضربه سرجینیو دست را به زیبایی مهار کرد و به کرنر فرستاد و در ادامه این سنگربان آماده این بار مقابل شوت عثمان دمبله عکس العمل نشان داد تا در نهایت این دیدار تماشایی با برتری 0-1 بارسلونا به پایان برسد.

دو تیم محبوب و پرطرفدار فوتبال اسپانیا امروز در ایالت متحده به مصاف هم رفتند و در پایان نیمه اول این بارسلونا بود که با برتری 0-1 راهی رختکن شد. تک گل کاتالان ها را در نیمه اول رافینیا، ستاره جدید و برزیلی این تیم به ثمر رساند تا نشان دهد ارزش اصرار ژاوی در بازار تابستانی را داشته است. 

در حالیکه به نظر می‌رسید این وینگر تکنیکی باشگاه لیدز برای انتقال به چلسی به توافق رسیده، در نهایت این بارسلونا بود که موفق شد شرایط جذب رافینیا را فراهم کند و حالا او در اولین ال کلاسیکو با ضربه‌ای تماشایی از پشت محوطه، موفق به گلزنی برابر رئال مادرید شد.

در دقیقه 27 این دیدار بود که ادر میلیتائو، مدافع برزیلی و جوان رئال مادرید در سمت راست مرتکب اشتباه شد و پاس ضعیف او در سمت مخالف و در پشت محوطه جریمه به رافینیا رسید. دیگر ستاره برزیلی حاضر در میدان نیز درنگ نکرد و با یک ضربه استثنایی و فوق العاده از پشت محوطه جریمه رئال مادرید، تیبو کورتوا را مغلوب کرد و به زیباترین شکل ممکن موفق شد دروازه حریف را باز کند. بی تردید این شروعی درخشان برای یک بازیکن بارسلونا محسوب می شود و برای محبوب شدن، چه کاری بهتر از باز کردن دروازه رئال مادرید حتی در دیداری دوستانه.

شاید کمتر کسی انتظار داشت که در یک بازی تدارکاتی و دوستانه در تور پیش فصل چنین صحنه‌هایی رقم بخورد اما این دو بازیکن نشان دادند که حساسیت ال‌کلاسیکو جزئی از ویژگی‌های همیشگی این دیدار است. 
یکی دیگر از نکات جالب دقایق پایانی نیمه اول هم معاشرت لواندوفسکی و داوید آلابا بود که دقایق طولانی پس از ورود بازیکنان دو تیم به رختکن، در زمین ماندند و به یاد روزهایی که در بایرن هم تیمی بودند با هم صحبت کردند.

بارسلونا

ژاوی در مصاحبه پیش از بازی معتقد بود که بازی دوستانه در بارسلونا معنای خاصی ندارد.

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو، ال کلاسیکوی دوستانه لاس وگاس صبح امروز به وقت تهران در استادیوم آلجاینت برگزار شد و در نهایت با برتری 1-0 بارسلونا به اتمام رسید. ژاوی، سرمربی بارسلونا مصاحبه ای پس از بازی انجام داد.

 

از حریف بهتر کار کردیم و از تماشای چنین نمایشی خوشحالم. در بارسلونا بازی دوستانه معنایی ندارد، ما همیشه می خواهیم پیروز شویم، مخصوصا مقابل رئال مادرید. در نیمه اول عملکرد فوق العاده ای داشتیم اما در نیمه دوم کارمان پیچیده شد و کمی در اواخر بازی اذیت شدیم، با این حال به طور کل از عملکرد تیم راضی هستم. برای برد به زمین آمده بودیم و این کار را هم انجام دادیم.

 

سعی می کنیم تا تمام پست ها را تقویت کنیم.  بازی دادن فرنکی دی یونگ در دفاع؟ هیچ پیغامی در کار نبود، به عنوان یک سرمربی هرگز این کار را انجام نمی دهم. دوست دارم او را جلو بازی بدهم           پیکه؟ او هم به مانند بقیه از صفر شروع می کند، مانند هر کس دیگری. اینجا نام مهم نیست و تنها عملکرد اهمیت دارد. لواندوفسکی؟ یک سوپراستار، بدون شک.

تگ های مرتبط

ارسال نظر