قیمت سکه| قیمت سکه در بازار

قیمت سکه در بازار امروز نسبت به 5 روز قبل افزایش یافت.

سایت شماره یک:
قیمت سکه امروز فوق العاده گران شد قیمت سکه هم مانند قیمت دلا و طلا هرروز در حال نوسان است قسمت انواع سکه باهم متفاوت است تقاضا برای خریدن سکه نسبت به دلار و طلا بیشتر است چون قیمت سکه نوسان کمتری دارد قیمت سکه در صرافی با قیمت سکه در بازار آزاد متفاوت است و هر کس یک قیمت می فروشد ولی تفاوت قیمت سکه با قیمت دلار و قیمت طلا کمتر است.
 
آخرین نرخ سکه امامی
سکه امامی، امروز به ۱۵,۱۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۵ روز پیش، افزایش ۰.۷۲ درصدی داشته است.

 

جدول قیمت 3 روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۵,۱۰۰,۰۰۰ ۱۱۰,۰۰۰ ۰.۷۲ 12:23
۱۴,۹۹۰,۰۰۰ -۷۰,۰۰۰.۰۰ -۰.۴۷ ۵ روز پیش
۱۵,۰۶۰,۰۰۰ ۱۵۵,۰۰۰ ۱.۰۲ ۶ روز پیش

قله ۱۲ ماهه در بازار سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت سکه در سال گذشته به ۱۵ اردیبهشت ماه اختصاص دارد که در این روز نرخ سکه بر روی ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار داشته و بیشترین قیمت سکه در ۲۴ آذر ماه بود. قیمت سکه در روز یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به قله ۱۴۰۰ رسید و روز طلایی برای قیمت سکه بود.

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ در نیمه اول سال و در ماه خرداد بوده است. قیمت سکه در روزهای پایانی این ماه بیش از ۴۹۰ هزار تومان ارزان شده و با ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شده بود. اما در نیمه دوم سال کمترین کاهش قیمت سکه به ماه های بهمن و اسفند بر میگردد. قیمت سکه در دو ماه پایانی سال قبل در روز های ۲۵ بهمن با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و ۱۸ اسفند با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان فقط ۵ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

در میان روزهایی که در جایگاه بالا ترین افزایش قیمت سکه قرار دارند می توان به ۸ خرداد و ۱۳ آذر اشاره کرد. قیمت سکه در این روز ها به ترتیب ۳۷۰ هزار و تومان و ۳۹۹ هزار تومان رشد کرد. قیمت سکه در ۸ خرداد با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و در ۱۳ آذر با ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان مبادله شد. کمترین افزایش قیمت سکه هم در ۱۵ اسفند بود که تنها ۵ هزار تومان رشد را ثبت کرده بود.

بازار طلا و سکه امروز با وجود کاهش قیمت اونس جهانی و همچنین دلار آزاد، چندان کاهش قیمت را تجربه نکرد. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند تب و تاب شب عید در بازار باشد و اینکه تقاضا برای طلا و سکه بالا است. از طرف دیگر تنش‌ها میان اوکراین و روسیه همچنان جدی است و بیم این وجود دارد که بازارهای جهانی بار دیگر افزایشی شود و قیمت‌ها نسبت به کاهش بیشتر مقاومت می‌کنند.

افزایش قیمت سکه در معاملات پشت خط

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی دیشب با ۱۱ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  یکشنبه شب ۵۵ هزار  تومان افزایش را نشان می دهد .قیمت سکه در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب بر روی ۱۱ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان قرار داشت.

کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است قیمت طلا کاهش یافته اما بازار خریدار ندارد و مردم منتظر کاهش قیمت بیشتر هستند.

بازار طلای ایران در هفته گذشته متاثر از اعیاد مذهبی و بازار جهانی طلا متاثر از تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین بود. اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین قیمت طلا را بالا برد. در نهایت کارشناسان معتقدند هستند جنگ بین این دو کشور سرنوشت قیمت طلا را مشخص خواهد کرد. در خصوص وضعیت فعلی طلا گفتگویی با یکی از فعالان بازار طلا در ایران داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

محمد کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: اعیاد در شرایط فعلی معنی گذشته را ندارد. در گذشته مناسبت‌ها همراه با برپایی جشن‌ بود. با وجود بیماری کرونا اعیاد به شیوه گذشته برگزار نمی‌شود. در نتیجه این مراسم‌ها در بازار تاثیری ندارد و تقاضایی در بازار ایجاد نمی‌کند.

کشتی‌آرای ضمن اشاره به کاهش قیمت دلار در ایران اظهار کرد: نکته مهم در این روزها کاهش قیمت ارز است که تاثیر خود را بر بازار طلا و سکه گذاشته است. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاهش داشته اما تقاضای  خرید نیز نزولی است. مردم منتظر کاهش قیمت بیشتر هستند. در شرایط فعلی دادوستدها روند عادی دارد. همچنین بازار تا به نتیجه رسیدن برجام سیر نزولی را ادامه خواهد داد.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد تاثیر جنگ احتمالی در اوکراین بر بازار طلا نیز بودیم. قیمت انس جهانی به واسطه مناقشه میان روسیه و اوکراین یک دلار افزایش داشته است. هر واقعه‌ای در مرز روسیه و اوکراین در روزهای آینده قیمت انس جهانی را افزایش خواهد داد. جنگ میان روسیه و اوکراین تا به این لحظه بیشترین تاثیر را بر قیمت نفت داشته و منجر به افزایش قیمت نفت شده است.

کاهش حباب سکه در بازار

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: اگر چه در هفته گذشته شاهد کاهش قیمت در بازار ارز دیجیتال بودیم اما این ارز ها تا به این لحظه تاثیر چشم‌گیری بر قیمت طلا نداشته اند. بازار ارزهای دیجیتال در کشورها ساماندهی نشده است. تا زمانی که قانون‌مند نشوند، تاثیری بر بازار طلا و سکه نخواهند داشت.

کشتی‌آرای در پایان گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز، انواع سکه نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شده است. به دلیل کاهش تقاضا، حباب سکه نیز کاهش چشم‌گیری داشته است. در نتیجه سکه در وضعیت آرامی به سر می‌برد. باید منتظر واکنش احتمالی بازار در روزهای نزدیک به عید نوروز باشیم. احتمالا شاهد افزایش تقاضا در بازار سکه باشیم.

در روز گذشته سکه در بالاترین قیمت ۱۱ میلیون و ۱۶۰ تومان و در پایین‌ترین نرخ ۱۱ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان بود. قیمت نیم‌ سکه شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شد و قیمت ربع سکه سه میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در بازار تعیین شد.

قیمت سکه فرو ریخت

بازار جهانی طلا امروز هم شاهد افزایش نرخ اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز ۳ دلار بر ارزش خود افزود و به ۱۸۹۹ دلار رسید. این افزایش نرخ اونس طلا درحالی اتفاق افتاد که در بازار طلا ایران نرخ سکه مانند هفته گذشته فرو ریخت.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد که نسبت به دو روز پیش ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شده بود. در بازار سکه هم امروز نرخ سکه با ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه ۱۲۵ هزار تومان پایین رفته بود. نرخ سکه در نیمه روز ۱۱ میلیون و ۷۹۵هزار تومان بود.

 با احتساب نرخ ۲۶ هزار و ۱۲۰ تومان برای دلار، اندازه نرخ واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان به‌دست آمد و حباب آن ۱ درصد به‌دست می‌آمد. که نسبتا کوچک بود.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر