قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

روز گذشته قیمت دلار با افزایش ۱۰۰ تومانی از الگوی زیگزاگی روزهای گذشته تبعیت کرد و در کانال ۴۹ هزار تومانی ماند. معامله‌گران، اخبار سیاسی و رویدادهای داخلی را بر بازار ارز بی‌اثر و آن را خواست سیاست‌گذار می‌دانند.

سایت شماره یک:

قیمت دلار مدام در نوسان است. قیمت دلار ارزان شده. ارزانی قیمت دلار معلوم نیست تا کی ادامه دارد. قیمت دلار مدام در حال بالا و پایین رفتن است. برای اطلاع از قیمت دلار مطلب زیر را بخوانید

روز گذشته قیمت دلار افزایش ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. به نظر می‌رسد دامنه نوسان این اسکناس در حال کوچک‌ شدن است و  معامله‌گران این موضوع را خواست سیاست‌گذار می‌دانند. دیروز البته دلار در بازار کم بود و تقاضا زیاد، اما این موضوع نیز نتوانست محدوده مقاومتی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومانی اسکناس آمریکایی را بشکند.

در روزهای گذشته اخبار مربوط به بگیر و ببندهای انتظامی در بازار ارز در محدوده‌های میدان هفت تیر و گفت‌وگوی تلفنی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص برجام و اخباری از این دست نتوانست تاثیر کاهشی بر قیمت دلار داشته باشد. از همین رو فعالان بازار ارز معتقدند روند باثبات قیمت دلار، سیاستی است که بانک مرکزی در پیش گرفته است؛ زیرا کاهش قیمت دلار افزایش تقاضا را در پی خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی نیز همواره بر روند افزایشی قیمت دلار در نیمه دوم سال‌جاری تاکید می‌کنند؛ آنها معتقدند ماه‌هاست که اقتصاد کشور بر اساس دلار بالای ۵۰ هزار تومان مبادله می‌شود اما این اسکناس همچنان در منطقه ۴۹ هزار تومانی تثبیت شده است. آنها می‌گویند پایین آمدن بیش از حد قیمت دلار نیز می‌تواند اثرات بدی بر کلیت اقتصادداشته باشد.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه با تبعیت از تهران کاهش محدودی داشت. دلار هرات با قیمت ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و افزایش ۵۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه رشد ۱۱۰ تومانی داشت و با رقم ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته هفتم شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با کاهش دو تومانی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۸ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز یک تومان کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۳۵ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با افزایش ۲۵۰ تومانی با رقم ۵۳ هزار و ۲۲۸ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی افزایش ۴۲ تومانی داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۶۲۸ تومان رسید. یوروی حواله نیز با افزایش ۳۸ تومانی با رقم ۴۰ هزار و ۵۷۰ تومانی عرضه شد.

روز گذشته درهم امارات ۴۰ تومان گران شد و با رقم ۱۳ هزار و ۵۷۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۰ تومان مبادله شد و یک تومان ارزان‌تر شد.  اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۲ تومان عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با کاهش سه تومانی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۹۹ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۴۵ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو افزایش ۴۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۳ هزار و ۴۹۵ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی افزایش ۹۰ تومانی داشت و به قیمت ۴۴ هزار و ۹۶۷ تومان رسید. یوروی حواله نیز ۸۲ تومان گران شد و با رقم ۴۰ هزار و ۸۷۹ تومان عرضه شد.

قیمت درهم امارات دیروز ۱۱۰ تومان افزایش داشت. این اسکناس با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۳ تومان مبادله شد و یک تومان کاهش داشت.  اسکناس درهم نیز همین مقدار کاهش داشت و با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۵ تومان عرضه شد.

منبع : تجارت نیوز

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۲۳ تومان عرضه شد و سه تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با قیمت ۳۷ هزار و ۵۶۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد رنج شد و با رقم ۵۳ هزار و ۷۹۲ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۲۴۳ تومانی به قیمت ۴۵ هزار و ۱۳۴ تومان رسید. یوروی حواله نیز با ۲۲۰ تومان کاهش با رقم ۴۱ هزار و ۳۱ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله روز گذشته ۵۰ تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله و اسکناس درهم تغییری نداشت. حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۹ تومان مبادله شد.  اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۲ تومان عرضه شد.

۱۷ میلیارد دلار به منابع بلوکه شده ایران افزوده شد؟

در حالی که دعوا در تهران بر سر مقدار منابع ارزی ایران است که این مبالغ ۶ میلیارد دلار است یا هفت میلیارد دلار، هاشم علی یک روزنامه‌نگار از شبکه الجزیره مدعی شده که این رقم حدود ۲۳ میلیارد دلار است.

وی در صفحه توییتر خود مدعی شده دارایی‌های آزادشده ایران حدود ۶ میلیارد دلار از کره جنوبی به بانک‌های قطری، ۱۲ میلیارد دلار از عراق به بانک‌های عمانی و پنج میلیارد دلار از ژاپن به بانک‌های اماراتی منتقل شده است. این مبلغ معادل ۲۳ میلیارد دلار خواهد بود.

علی هاشم مدعی شده این مبالغ در حساب‌های ایرانیان خارج از کشور باقی می‌ماند که برای خرید کالاهای غیرتحریمی از جمله اقلام پزشکی و بشردوستانه استفاده می‌شود. وی به سابقه تاریخی این شیوه توسط ایران در مارس ۲۰۲۲ نیز اشاره کرده است.

با وجود اینکه به نظر می‌رسد قیمت دلار نسبت به اخبار مربوط به آزادسازی ۶ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه‌شده ایران واکنشی رعدآسا و کوتاه داشت، باید دید اخبار تکمیلی ادعای ۲۳ میلیارد دلاری چه تاثیری بر بازارهای مالی خواهد گذاشت!

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۲۸ تومان عرضه شد و ۲۸ تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با کاهش ۱۰ تومانی با قیمت ۳۷ هزار و ۵۷۱ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد ۷۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۵۳ هزار و ۸۱۱ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۱۸ تومانی به قیمت ۴۵ هزار و ۲۷۲ تومان رسید. یوروی حواله نیز با ۱۷ تومان کاهش با رقم ۴۱ هزار و ۱۵۶ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله روز گذشته ۱۵۰ تومان افزایش داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۳۰ تومان مبادله شد و کاهش سه تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۳ تومان عرضه شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته در سایت بازار متشکل ارزی، اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۵۶ تومان عرضه شد و ۱۷ تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با کاهش چهار تومانی با قیمت ۳۷ هزار و ۵۸۱ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو در بازار آزاد هزار و ۵۵۰ تومان کاهش داشت و در کریدور ۵۰ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۹۳ تومانی به قیمت ۴۵ هزار و ۲۹۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۴۱ هزار و ۱۷۳تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله روز گذشته ۷۰ تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۳۳ تومان مبادله شد و کاهش چهار تومانی داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۶ تومان عرضه شد.

قیمت دلار در معاملات روز گذشته با دلار 50 هزار و 200 تومان پایان یافت و بازار امروز 11 مرداد ماه با همین قیمت کار خود را آغاز کرد و تا نیمه روز هم در همین کانال مانده است.

اگرچه برخی امید داشتند که امروز دلار نوسان قابل توجهی داشته باشد، اما تعطیلی بانک‌ها و کاهش معاملات، قیمت دلار را در محدوده 50 هزار و 100 تومان نگه داشت. معاملات فردایی در بازار متوقف شده و معامله‌گران می‌گویند هیچ لفظ و قیمتی برای دلار در دو روز آینده وجود ندارد و ادامه بازار را به شنبه 14 مرداد ماه موکول کرده‌اند.

معامله‌گران معتقدند که دلار اکنون در مرز منطقه حساس قیمتی قرار دارد و شنبه بازار تکلیف قیمت دلار را مشخص می‌کند. یعنی در ابتدای هفته آینده یا دلار در کانال 50 هزار تومان مقاومت می‌کند و در این کانال می‌ماند یا وارد کانال 49 هزار تومان می‌شود. اگر دلار کانال 50 هزار تومان را حفظ کند، سیگنال افزایش قیمت به بازار می‌دهد و کار بازارساز برای کاهش قیمت دلار سخت می‌شود و باید منتظر صعود بیشتر قیمت دلار بود.

مرز مقاومتی مهم برای دلار تهران در شرایط فعلی محدوده 50 هزار و 700 تومان است و اگر دلار در هفته آینده این مرز را از دست بدهد، کار بازارساز را بسیار دشوار می‌کند.

اما اگر روز شنبه دلار به زیر 50 هزار تومان برسد، کار افزایشی‌ها دشوار می‌شود. چون دلار با این حرکت ثابت می‌کند که میلی برای افزایش ندارد و فعلا می‌خواهد در همان کانال 40 هزار تومان بماند.

البته عده دیگری هم معتقدند که قیمت دلار دیروز هیجانی رشد کرده و علت آن انحلال کانون صرافان بود. به گفته این گروه پس از این خبر بازار روند افزایشی پیدا کرد و قیمت دلار کانال جدید را فتح کرد. اما عده دیگری معتقدند که دولت تا امروز هم با خبردرمانی و انتشار اخبار امیدبخش و البته ارزپاشی بازار را در کانال 40 هزار تومان نگه داشته است و حالا که امیدواری‌ها از بین رفته، بازار مسیر طبیعی خود را در پیش گرفته است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر