قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

قیمت دلار امروز با وجود تعطیلی بازار در معاملات غیرقانونی پشت خطی، اندکی روند افزایشی دارد. با وجود این، کارشناسان معتقدند که بازار ارز هنوز روند مشخصی نگرفته و دولت در حال کنترل بازار است.

سایت شماره یک:

قیمت دلار مدام در نوسان است. قیمت دلار با قیمت طلا رقابت دارد. قیمت دلار به شدت گران شده.قیمت دلار معلوم نیست دوباره ارزان شود یا نه.برای اطلاع از قیمت دلار مطلب زیر را بخوانید.

قیمت دلار دیروز شنبه 1 مهر، در کانال 49 هزار تومانی روند کاهشی را تجربه کرد. دیروز، معاملات افزایشی آغاز شد اما در ادامه روند بازار تغییر کرد و کاهشی شد. نرخ ارز روز گذشته در محدوده قیمتی 49 هزار و ۳۵۸ تومان انجام می‌شد. در اولین روز کاری هفته، 49 هزار و ۴۵۰ تومان بیشترین مقدار و 49 هزار و ۲۷۰ تومان، کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

این در حالی است که بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، دیروز شنبه، شروع معاملات بازار ارز با قیمت 49 هزار و ۴۳۰ تومان بود. کف و سقف قیمت دلار نیز 49 هزار و ۳۲۰ تومان و 49 هزار و ۴۵۰ تومان به ثبت رسید. آخرین معامله غیرقانونی پشت خطی هم با قیمت 49 هزار و ۳۲۰ تومان انجام شد.

امروز با وجود تعطیلی بازار، معاملات غیرقانونی فردایی با حدود قیمتی ۴۹ هزار و ۳۲۰ تا ۴۹ هزار و ۳۸۰ تومان در حال انجام است و تا این لحظه، اندکی روند افزایشی دارد.

پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

قیمت دلار هفته گذشته را افزایشی به پایان رساند اما در کل هفته با بازدهی منفی همراه بود. به گونه‌ای که با کاهش ۶۰۰ تومانی قیمت، بازدهی منفی ۱.۲۰ درصدی را تجربه کرد. البته در آن بازه زمانی همه بازارهای مالی با افت همراه بودند و دلار در رتبه دم بیشترین بازدهی منفی قرار گرفت.

روز گذشته نیز با وجودی که بازار با اندکی افزایش قیمت آغاز به کار کرد، در ادامه روند آن کاهشی شد. در نخستین روز مهر، معامله‌گران با توجه با تعطیلی امروز تمایل چندانی به معامله نداشتند و بازار رونق چندانی را تجربه نکرد. همه معاملات غیرقانونی فردایی نیز برای پرداخت در روز دوشنبه انجام شدند. در چنین شرایطی برخی معامله‌گران معتقدند با توجه به تعطیلی‌ها هفته‌های گذشته هنوز روند بازار مشخص نشده است.

در این میان، دولت نیز تلاش می‌کند با خبردرمانی و سرکوب قیمتی، بازار ارز را کنترل کند. در همین راستا جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی با اشاره به سیاست‌های انقباضی دولت و رکود در تمام بازارها به تجارت‌نیوز گفت: «هر کاهشی در بازار ارز به خاطر سیاست‌های انقباضی دولت است و این اقدامات، فنر فشرده دلار را فشرده‌تر می‌کند. این در حالی است که رشد ۳۰ درصدی پایه پولی نشانه کاهش‌ دستوری قیمت دلار است.»

وی به نوسانات اخیر بازار ارز اشاره کرد و گفت: «نوسانات سه تا ۵ درصدی در بازارهای مالی منطقی است. فعلا قیمت دلار نیز در روندی خنثی قرار دارد؛ این در حالی است که محدوده ۴۷ و ۴۸ هزار تومان کف قیمت این اسکناس محسوب می‌شود.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی در کنترل قیمت‌ها دارد، خاطرنشان کرد: «فعلا ارزپاشی دولت زیاد است و بعضا با اخباری که از آزادشدن منابع بلوکه شده نیز اعلام می‌شود سعی در کنترل بازار دارد.»

وی گفت: «مسائل کلان اقتصادی، رشد نقدینگی و موضوع تورم از یک سو و مدیریت بازار با اخبار مثبتی که همواره مخابره می‌شود از سوی دیگر، بلاتکلیفی را برای معامله‌گران بازارهای مالی به وجود آورده است. این شرایط تمام فعالان اقتصادی را در این باره مردد کرده که دلار به کدام سمت حرکت می‌کند.»

تگ های مرتبط

ارسال نظر