قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

قیمت دلار که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته مرز حساس 50 هزار تومان را حفظ کرده بود، امروز این کانال را از دست داد و مجددا به کانال 49 هزار تومان برگشت.

سایت شماره یک:

قیمت دلار دوباره افزایشی شد. قیمت دلار مدام در نوسان است. قیمت دلار هفته گذشته کاهشی بود. قیمت دلار را چه کسی تعیین می کند. برای اطلاع از قیمت دلار مطلب زیر را بخوانید.

 قیمت دلار امروز 14 مرداد 1402 به 49 هزار و 850 تومان رسید و معاملات آغاز هفته با این نرخ شروع شد. این کاهش قیمت در حالی است که افزایشی‌های بازار امیدوار بودند امروز هم دلار بالای کانال 50 هزار تومان بماند اما دلار در این کانال مقاومت نکرد و به پایین برگشت.

قیمت دلار هرات هم که در هفته گذشته به 50 هزار تومان رسیده بود، امروز وارد کانال 49 هزار تومان شد. این کاهش قیمت در حالی رخ داده که قیمت دلار از اواسط هفته گذشته افزایشی بود و تا 50 هزار و 300 تومان هم رسیده بود. همان زمان معامله‌گران اعلام کرده بودند که اگر قیمت دلار امروز هم بالای کانال 50 هزار و 100 تومان بماند، احتمال پیشروی قیمت در این کانال بیشتر می‌شود و می‌توان منتظر افزایش قیمت دلار بود.

اما گویا قدرت کاهشی‌های بازار بیشتر بود و معاملات امروز با ورود دلار به کانال 49 هزار تومان آغاز شد. حالا معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت دلار تا 49 هزار و 600 تومان پایین بیاید، احتمال کاهش مجدد قیمت دلار وجود دارد و مسیر دلار برای ورود به کانال 48 هزار تومان هموارتر می‌شود.

علت کاهش قیمت دلار چیست؟

قیمت دلار تحت تاثیر اخبار و جو مثبت سیاسی کاهشی شده بود و از زمانی که این سیگنال‌ها قطع شد، قیمت دلار هم افزایشی شد. اما امروز هم فضای سیاسی چندان مثبت نبود. چراکه در ابتدای روز خبر رسید که طرح ارتش ایالات متحده برای استقرار نیروی دریایی و تفنگداران دریایی در نفتکش‌های منطقه خلیج‌فارس تشدید تنش ها در این منطقه را محتمل کرده است؛ طرحی که قصد دارد با نظامی کردن نفتکش‌ها، فرصت ایران برای توقیف آن‌ها را سلب کند.

به عبارتی رسانه‌ها از احتمال جنگ نفتکش‌ها در منطقه خلیج فارس خبر داده اند. خبری که می‌توانست منجر به رشد قیمت دلار شود اما نشد. برخی دیگر معتقدند که کاهش قیمت دلار کار دولت است و فعلا بازارساز هنوز منابع لازم برای کنترل بازار را در اختیار دارد و توانسته دلار را دوباره کاهشی کند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر