قیمت دلار | قیمت دلار الان | قیمت دلار امروز

قیمت دلار روز گذشته به بالاترین میزان خود در دو ماه گذشته رسید و کانال حساس 50 هزار تومان را پس گرفت. آن هم در حالی که بازارساز برای دلار 47 هزار تومانی و کمتر از آن خواب دیده بود.

سایت شماره یک:

قیمت دلار دوباره افزایشی شد. قیمت دلار مدام در نوسان است. قیمت دلار هفته گذشته کاهشی بود. قیمت دلار را چه کسی تعیین می کند. برای اطلاع از قیمت دلار مطلب زیر را بخوانید.

قیمت دلار در معاملات روز گذشته با دلار 50 هزار و 200 تومان پایان یافت و بازار امروز 11 مرداد ماه با همین قیمت کار خود را آغاز کرد و تا نیمه روز هم در همین کانال مانده است.

اگرچه برخی امید داشتند که امروز دلار نوسان قابل توجهی داشته باشد، اما تعطیلی بانک‌ها و کاهش معاملات، قیمت دلار را در محدوده 50 هزار و 100 تومان نگه داشت. معاملات فردایی در بازار متوقف شده و معامله‌گران می‌گویند هیچ لفظ و قیمتی برای دلار در دو روز آینده وجود ندارد و ادامه بازار را به شنبه 14 مرداد ماه موکول کرده‌اند.

معامله‌گران معتقدند که دلار اکنون در مرز منطقه حساس قیمتی قرار دارد و شنبه بازار تکلیف قیمت دلار را مشخص می‌کند. یعنی در ابتدای هفته آینده یا دلار در کانال 50 هزار تومان مقاومت می‌کند و در این کانال می‌ماند یا وارد کانال 49 هزار تومان می‌شود. اگر دلار کانال 50 هزار تومان را حفظ کند، سیگنال افزایش قیمت به بازار می‌دهد و کار بازارساز برای کاهش قیمت دلار سخت می‌شود و باید منتظر صعود بیشتر قیمت دلار بود.

مرز مقاومتی مهم برای دلار تهران در شرایط فعلی محدوده 50 هزار و 700 تومان است و اگر دلار در هفته آینده این مرز را از دست بدهد، کار بازارساز را بسیار دشوار می‌کند.

اما اگر روز شنبه دلار به زیر 50 هزار تومان برسد، کار افزایشی‌ها دشوار می‌شود. چون دلار با این حرکت ثابت می‌کند که میلی برای افزایش ندارد و فعلا می‌خواهد در همان کانال 40 هزار تومان بماند.

البته عده دیگری هم معتقدند که قیمت دلار دیروز هیجانی رشد کرده و علت آن انحلال کانون صرافان بود. به گفته این گروه پس از این خبر بازار روند افزایشی پیدا کرد و قیمت دلار کانال جدید را فتح کرد. اما عده دیگری معتقدند که دولت تا امروز هم با خبردرمانی و انتشار اخبار امیدبخش و البته ارزپاشی بازار را در کانال 40 هزار تومان نگه داشته است و حالا که امیدواری‌ها از بین رفته، بازار مسیر طبیعی خود را در پیش گرفته است.

به گفته کارشناسان اقتصادی احتمالا دلار تا یک ماه آینده در همین محدوده در نوسان است اما پس از آن مسیر دلار تغییر می‌کند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر