حضور ۳بازیکن در تیم ملی و جام ملت‌ها برای خیلی از فوتبالدوستان غیرمنتظره بود.

سایت شماره یک:

فهرست تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام شد؛ سیاهه‌ای که طبیعتا مثل هر فهرست دیگری می‌توان از زوایای مختلف به آن نگاه کرد و نقد و نظر نوشت. در این چند روز بیشترین مسئله‌ای که پیرامون لیست امیر قلعه‌نویی مورد بحث قرار گرفته، داستان میانگین سنی بالای بازیکنان بوده است. با این حال اینجا به‌طور مشخص می‌خواهیم به ۳نفری بپردازیم که شاید خودشان هم انتظار نداشتند در این مسابقات حاضر باشند اما فرشته اقبال روی شانه‌هایشان نشسته است. آنها فقط باید مراقب باشند که بادآورده را باد نبرد!

امید ابراهیمی

از دورانی که استقلالی‌ها به پیروی از وینفرد شفر او را «فرمانده» صدا می‌زدند خیلی گذشته است. امید در سال‌های اخیر جزو فراموش‌شده‌ترین لژیونرهای ایرانی بوده است. با این حال امیر قلعه‌نویی که به نوعی خودش را کاشف این بازیکن می‌داند، در اقدامی غافلگیرکننده بار دیگر ابراهیمی را به تیم ملی دعوت کرد. برخی حتی بر این باورند که اخراج احمد نوراللهی از اردوی تیم ملی هم بی‌ارتباط با باز شدن فضا برای ابراهیمی نبوده است. به هر جهت اما هافبک ۳۶ساله الشمال قطر به شکلی غیرمنتظره به جام ملت‌ها رسید و اگر فرصت بازی در اختیارش قرار بگیرد، باید نشان بدهد ارزش این اعتماد را داشته است.

علی قلی‌زاده

صد البته وینگر تکنیکی پیشین سایپا، به‌خودی خود بازیکنی نیست که حضورش در فهرست نهایی تیم ملی باعث تعجب شود. چیزی که داستان علی قلی‌زاده را تعجب‌آور کرده، دعوت از او با وجود مصدومیت طولانی‌مدتی که داشته، بوده است. هافبک ۲۷ساله لخ پوزنان لهستان، در دوران دراگان اسکوچیچ بازیکن فیکس و مؤثر تیم ملی بود اما طی ماه‌های گذشته با مصدومیتی دست به گریبان شد که فرصت درخشش را از او گرفت. قلی‌زاده در این فصل کلا ۴بازی برای تیم باشگاهی‌اش انجام داده که برای او حاصل چندانی هم نداشته است. در چنین شرایطی کمتر کسی می‌توانست تصور کند قلی‌زاده به فهرست امیر قلعه‌نویی برسد اما این اتفاق رخ داده است. تحلیل برخی هم بر این استوار است که شاید مسابقات آسان‌تر مرحله گروهی به محلی برای افزایش آمادگی قلی‌زاده تبدیل شود و سپس او در مسابقات مهم حذفی به‌کار تیم ملی بیاید.

کریم انصاری‌فرد

شاید اگر از خودش هم بپرسید، به‌درستی نداند چرا در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفته است! اوایل حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، اینطور به‌نظر می‌رسید که انصاری‌فرد از معدود قربانیان جوانگرایی اوست؛ مهاجمی ۳۳ساله که در فوتبال اروپا رده به رده تنزل کرده و حالا سر از لیگ ضعیف قبرس درآورده است. با این حال در اردوهای اخیر ورق برگشت و کریم دعوت شد، آن هم بدون اینکه تحول خاصی در وضعیت او به‌وجود آمده باشد. انصاری‌فرد امسال کلا ۲گل برای اومونیا به ثمر رسانده و این اواخر به‌طور کامل به بازیکنی نیمکت‌نشین تبدیل شده است. کریم در ۳مسابقه اخیر تیمش فقط ۱۸دقیقه بازی کرده و روشن نیست با چنین وضعی چطور می‌تواند به تیم ملی کمک کند. شاید عدم‌حضور احتمالی سردار آزمون کمی به انصاری‌فرد مجال بیشتری بدهد.

منبع: روزنامه همشهری

تگ های مرتبط

ارسال نظر