این کراس‌اوور، جدیدترین تیپ از مدل ایما است که قوای محرکه هیبرید دارد و ظاهر آن نیز با دو تیپ دیگر یعنی ایما معمولی و ایما X متفاوت است.

سایت شماره یک:

خودروی لاماری ایما از جمله محصولات چینی است که در بازار آزاد قیمت آن به ۱.۸ میلیارد تومان رسیده است.

اگر سری به فضای مجازی بزنید با انبوه آگهی‌های حواله این خودرو مواجه می‌شوید.

حواله خرید لاماری ایما از ۵۰ میلیون شروع و تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

به نوعی می‌توان گفت ثبت نام خودرو هم برای برخی افراد سودآور شده و از آن کسب درآمد می‌کنند.

 

آنطور که به نظر می‌رسد سامانه یکپارچه هم نتوانست باعث ساماندهی بازار خودرو شود.

منبع: روزگارخودرو

به گزارش تسنیم علی موسوی مدیر فروش شرکت آرین موتور پارس در مورد زمان عرضه لاماری ایما هیبرید گفت: این خودرو نیمه دوم بهمن ماه از طریق سامانه یکپارچه خودرو عرضه خواهد شد.

 

وی در مورد قیمت لاماری ایما هیبرید نیز اظهار داشت: محاسبات قیمتی انجام شده ولی مسئولیت اعلام رسمی قیمت به عهده سازمان حمایت است و باید منتظر اعلام این سازمان باشیم. البته قیمت لاماری ایما هیبری طی یکی دو هفته آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

موسوی همچنین از برنامه ریزی برای رونمایی یک خودروی SUV در کلاس B تا پایان سال خبر داد و گفت: قرارداد این خودرو منعقد شده و در عین حال برای عرضه یک خودروی سدان نیز قرارداد منعقد شده است.

 

به گفته وی، رونمایی خودروی سدان نیز می تواند یک ماه پس از رونمایی خودروی دوم آرین موتور صورت گیرد.

مدیر فروش شرکت آرین موتور پارس همچنین از برنامه ریزی برای واردات مدل های باکیفیت و دارای آپشن میتسوبیشی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:تا امروز 12 هزار و 500 دستگاه لاماری عرضه کرده ایم،این رقم تا پایان سال از مرز 15 هزار دستگاه عبور خواهد کرد. تولید لاماری ایما نیز از مرز 11 هزار دستگاه عبور کرده و 10 هزار و 300 دستگاه از این محصول به مشتریان تحویل داده شده است.

 

مدیر فروش شرکت آرین موتور پارس با بیان اینکه بیش از 93 درصد مشتریان، خودروی خود را در بازه زمانی کوتاهتر از زمان تعهد در قرارداد تحویل گرفته اند، افزود: متوسط زمان تحویل 68 روز عادی بوده که 40 روز زودتر از موعد قرارداد است.

لاماری HEV آرین پارس موتور که به تازگی به صورت رسمی معرفی شده است، به یک پیشرانه 1.5 لیتر توربو مجهز است که در کنار یک پیشرانه برقی، قوای محرکه این خودرو را تشکیل می دهند. دو پیشرانه به صورت ترکیبی توان تولید نهایت قدرت 174 اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور 300 نیوتن متر را دارند و قدرت از طریق جعبه دنده DHT یا همان e-CVT (مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلو منتقل می شود و با بکارگیری سیستم هیبرید در این خودرو، مصرف سوخت ترکیبی 4.7 تا 5.3 لیتر کاهش یافته است.

در لاماری ایما هیبرید آرین پارس موتور امکاناتی نظیر سردکن صندلی راننده، ماساژور و حافظه صندلی راننده، گرم کن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، در صندوق عقب برقی، سقف پانوراما، صندلی های برقی جلو، دوربین 360 درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نور پردازی روی داشبورد، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای 10 نقطه ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو مجهز است.

 

مشخصات لاماری ایما هیبرید لاماری ایما HEV

آرین پارس موتور پیشتر خبر عرضه نسخه فول لاماری ایما موسوم به لاماری ایما ایکس و همچنین نسخه هیبریدی لاماری ایما موسوم به لاماری ایما HEV (لاماری ایما هیبرید) را داده بود. محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین پارس موتور پیشتر اعلام کرده بود نسخه هیبریدی لاماری ایما قرار است به دلیل پیچیدگی فنی خودروهای الکتریکی سازی شده، به صورت CBU و وارداتی به بازار عرضه شود. البته ممکن است که این تصمیم در آینده تغییر کند و آرین پارس موتور تصمیم به مونتاژ لاماری ایما هیبریدی بگیرد.

 

تفاوت ظاهری اصلی این خودرو به دیزاین جلوپنجره مربوط می شود که ابعاد آن بزرگتر شده و خطوط داخل آن نیز تغییر کرده اند. طراحی قسمت پایینی سپر نیز تغییر کرده و حالتی تیز به خود گرفته است. سپر عقب لاماری ایما هیبرید نیز به منظور هماهنگی با تغییرات صورت گرفته در بخش جلو تغییراتی داشته و حالتی اسپرت تر و خشن تر دارد. یک دیفیوزر بزرگ همرنگ با بدنه در زیر سپر عقب نصب شده که درون آن خروجی های اگزوز دوتایی نیز جانمایی شده اند. بدین ترتیب اگرچه لاماری ایما هیبرید نسبت به نسخه معمولی آلایندگی کمتری دارد، اما چهره اسپرت آن همچنان حفظ شده است.

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید

 

لاماری ایما HEV دارای سیستم هیبرید خودشارژ بوده و موتور برقی آن با نیروی موتور بنزینی شارژ می شود. بدین ترتیب نیازی به اتصال به برق شهری برای شارژ ندارد. این خودرو دارای یک موتور بنزینی با کد 4E15T بوده که یک انجین 1.5 لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت است. این موتور به تنهایی قادر به تولید 168 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور است. در کنار این موتور بنزینی، یک موتور برقی با کد TZ220XYL هم نصب شده روی هم رفته توان این سیستم هیبریدی 174 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این سیستم هیبریدی نیز توسط گیربکس HEV مولتی مد به چرخ های جلو منتقل می شود.

طبق گفته شرکت دانگ فنگ، این خودرو دارای یک باتری 2 کیلووات ساعتی برای تامین نیروی موتور برقی است. به گفته منابع چینی، لاماری ایما هیبرید در سیکل شهری در 60 درصد اوقات در حالت برقی تردد می کند و در 40 درصد اوقات به نیروی موتور بنزینی متکی است. البته این مورد تا حد زیادی به نوع رانندگی هم بستگی دارد. در حالتی که مخزن بنزین این خودرو پر باشد و باتری 2 کیلووات ساعتی آن نیز فول شارژ باشد، لاماری ایما HEV قادر است مسافتی معادل 1160 کیلومتر را طی کند. لازم به ذکر است که این خودرو دارای سیستم بازیابی نیروی ترمز هم بوده و با هربار ترمزگیری، بخشی از گشتاور منفی ایجاد شده در باتری موتور برقی ذخیره می شود تا موتور بنزینی کمتر برای شارژ کردن باتری این خودرو تلاش کند.

 

هرچند به دلیل اضافه شدن موتور برقی و پک باتری، وزن لاماری ایما هیبرید نسبت به نسخه بنزینی معمولی بیشتر است، اما به دلیل افزایش قدرت و گشتاور، عملکرد بهتری را در شتابگیری اولیه برای این خودرو متصور هستیم. در تست و بررسی لاماری ایما، شتاب صفر تا 100 نسخه بنزینی را با دو سرنشین در حدود 10.5 ثانیه اندازه گیری کردیم. انتظار داریم که لاماری ایما HEV شتاب صفر تا 100 را طی 8.2 ثانیه ثبت کند. این خودرو جدا از عملکرد بهتر، مصرف سوخت کمتری هم نسبت به نسخه بنزینی دارد و آلایندگی آن نیز کمتر خواهد بود. این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 5.3 لیتر بنزین مصرف می کند که این رقم برای کراس اووری با این ابعاد کاملا مناسب است.

منبع: تسنیم

تگ های مرتبط

ارسال نظر