بهترین کافه های تهران مکانی مناسب برای علاقه مندان به کافه گردی است تا بتوانند ساعاتی را در کنار دوستان خود به گپ و گفت بپردازند و از نوشیدنی ها و غذاهای لذیذ آنجا لذت ببرند.

سایت شماره یک:

در سالهای اخیر رفتن به کافه با دوستان و یا همکاران در بین مردم بسیار مرسوم شده است.بصورتیکه هر زمان نیاز داشته باشند که ساعاتی را در محیطی آرام بگذرانند بهترین انتخاب برای آنها رفتن به کافه است.در تهران هم مانند هم جای دیگر مردم تمایل بسیار زیادی برای رفتن به کافه دارند تا در آنجا ساعات خوشی را با اطرافیانشان سپری کنند. بهترین کافه های تهران از گذشته تا اکنون میزبان دانشجویان و روشنفکران تاریخ معاصر ما بوده اند.در بهترین کافه های تهران علاوه بر خوردن نوشیدنیهای اصیل ایرانی و قهوه های ترک وفرانسه میتوان انواع سالاد ها و پیش غذاهای کشورهای مختلف را نیز سفارش داد و از خوردن آن لذت برد. بهترین کافه های تهران در تمام نقاط شهر از شمال تا جنوب برگزار کننده مراسم و جشنهای مهمانان خود هستند. بهترین کافه های تهران

در اینجا تصمیم داریم تا شما را با چند تا از بهترین کافه های تهران آشنا کنیم.

کافه عمارت کلاه‌فرنگی تهران

عمارتی باشکوه و زیبا در محدوده‌ خیابان اندرزگو است که روزی محل خوشگذرانی ناصرالدین‌شاه قاجار بوده. این عمارت به همراه باغ سرسبزش، سال‌هاست که در اختیار انجمن خوشنویسان ایران قرار دارد. گردانندگان کافه چای‌ بار این شانس را داشته‌اند تا هم از بخشی از عمارتی تاریخی به عنوان ساختمان کافه استفاده کنند، و هم از باغ با‌صفای عمارت به عنوان فضای بیرونی کافه بهره ببرند. این کافه که از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده است، تا کنون توانسته مشتریان و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

بهترین کافه های تهران

فضای داخلی کافه چای‌ بار تهران

چنان که گفتیم بنای عمارت کافه چای‌ بار بخشی از عمارت کلاه‌فرنگی است. یک ساختمان چند‌ضلعی که با اختلاف ارتفاعی سه پله‌ای نسبت به باغ عمارت بر روی سکویی سنگی واقع شده است. نمای ساختمان آجری است و در قسمت‌های سردر و دور پنجره‌ها با کاشی‌هایی به سبک معماری سنتی تزئین شده است. داخل عمارت اما حال و هوای به‌روز‌تری دارد. کل دیوار‌ها به رنگ سفید درآمده‌اند و خط‌چینی زیگزاگی، ممتد و مشکی رنگ در بالای پنجره‌ها، دیوار‌ها را از سفیدی مطلق درآورده‌اند. سقف هم یکدست سبز‌رنگ است و لوستر‌هایی قدیمی از آن آویزان شده است. میز و صندلی‌های چوبی به رنگ قهوه‌ای تیره نیز در داخل کافه چیده شده و مشتریان می‌توانند از طریق پنجره‌های بزرگ‌نما، فضای سرسبز بیرون را تماشا کنند. اما با همه‌ این‌ها، اغلب بازدید‌کنندگان فضای فضای بیرونی کافه‌ چای‌ بار درست در میان باغ عمارت کلاه‌فرنگی قرار می‌گیرد. جایی که درختان چنار روییده از دل چمن‌ها به شما خوش‌آمد می‌گویند و سایه‌بانی از خنکی برای آسودگی شما فراهم می‌کنند.

بهترین کافه های تهران

میز و صندلی‌های فضای خارجی فلزی‌ هستند و برای راحتی بیشتر روی صندلی‌ها و پشت‌شان کوسن گذاشته شده است. بعضی از میز و صندلی‌ها کنار جوی‌های کوچک آب قرار دارند که آب‌شان از آب‌نمای باغ عمارت تأمین می‌شود. بعضی دیگر هم بر روی سکوی سنگی در کنار دیوارهای خارجی فضای داخلی کافه و با اختلاف سطحی از فضای باز اصلی قرار گرفته‌اند. کافه‌های فضای باز در ایامی از سال که هوا خوب است، طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. اما چای بار در تمام طول سال محبوبیت خود را دارد. در فصل گرم سایه‌بان‌ها برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب بر روی میز و صندلی‌های فضای باز قرار می‌گیرد. در فصل سرد سال هم با تعبیه‌ی هیتر‌ها،‌ فضای باز همچنان قابل استفاده است؛ مگر این‌که بارندگی شدیدی در کار باشد.

بهترین کافه های تهران

کافه چای‌ بار در محیطی مربوط به انجمن خوشنویسان قرار دارد. این مکان دارای یک گالری هنر‌های تجسمی به نام آرت سنتر است که علاقه‌مندان می‌توانند از آثار هنری زیبای موجود در این گالری دیدن کنند. محیط بسیار دنج و باصفا و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، همه و همه خبر از گذراندن روزی خوش و سرشار از آرامش در این کافه می‌دهند. فضای سبز و دوست داشتنی کافه چای‌ بار با معماری کلاسیک ساختمان انجمن خوشنویسان و آرت سنتر ترکیب شده و یک فضای هنری و منحصر به فرد به وجود چای از قدیم‌الایام نوشیدنی محبوب ایرانیان بوده است. این نوشیدنی لب‌سوز و لب‌دوز، همواره بهانه‌ای برای دورهم نشینی‌ها و گپ‌و‌گفت‌های دوستانه و خانوادگی بوده است.

امروز که دیگر از آن دور‌همی‌ها و تجدید دیدار‌ها خبری نیست، باید به محیط گرم برخی کافه‌ها بسنده کرد. شاید کافه‌ چای‌ بار بتواند با تنوع و طعم ویژه‌ی چای‌هایش، تا حدی تداعی‌گر آن روز‌ها باشد. نوشیدن چای قند‌پهلو آن‌هم در استکان‌های کمر باریک این کافه که در سینی‌های فلزی سر میز آورده می‌شوند، واقعاً می‌چسبد. این کافه از معدود کافه‌هایی است که ده‌ها نوع چای سرو می‌کند. از چای سیاه و کیسه‌ای گرفته تا چای سبز و انواع چای میوه‌ای در این کافه انتظار‌تان را می‌کشند.

بهترین کافه های تهران

علاوه بر چای در کافه چای‌ بار، قهوه، عرقیجات، شربت‌ها و میان وعده‌های خوشمزه هم وجود دارد که همگی ارزش امتحان کردن را دارند. می‌توانید چای‌تان را با کیک‌های خوشمزه‌ای مثل چیز‌کیک و کیک هویج نوش جان کنید. منوی صبحانه‌ی کافه از لحاظ تنوع معمولی است اما برای میان‌وعده انتخاب‌های بسیار مناسبی وجود دارد. انواع ساندویچ‌ها نظیر چیز‌استیک، رول‌های فلافل یا کباب برای میان‌وعده در منوی کافه چای‌ بار وجود دارد. دور‌چین‌های کنار بشقاب‌ها نیز لذیذ و خوشمزه‌اند. فلفل‌های تند و سرکه‌ای، هویج، چیپس و سیب‌زمینی در کنار سس‌های متنوع، رنگ و لعاب خوبی به غذا‌ها می‌دهند.

بهترین کافه های تهران

اگر دوست دارید به مکانی تاریخی بروید و علاوه بر لذت بردن از معماری شگفت انگیز آنجا از نوشیدنی ها و غذاهای سبک آن هم میل کنبد حتما به کافه مسعودیه سر بزنید.

کافه عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه در میدان بهارستان قرار دارد. این عمارت، قصر شاهزاده‌ای است که شاه شدن در تقدیرش نبود. مسعود میرزا، فرزند ناصرالدین شاه بود. لقب ظل السلطان (سایه شاه) را از پدرش گرفت و حاکم اصفهان شد ولی بعدا به دلایلی از چشم شاه افتاد و از سلطنت دور ماند. او در سال ۱۲۹۰ هجری قمری دستور ساخت عمارت را در زمینی چهار هزار متر مربعی در خیابان ملت تهران صادر کرد. استاد شعبان معمار باشی مسئول ساخت عمارت شد و بنا در سال  ۱۲۹۵ هجری قمری، با نظارت سراج الملک کامل گردید. محوطه اصلی عمارت مسعودیه از دو قسمت شرقی و غربی تشکیل شده که جداسازی آن‌ها با یک دیوار مشبک انجام گرفته است.

بهترین کافه های تهرانحیاط، باغ، دیوان خانه و عمارت دیوان خانه در بخش شرقی قرار دارند. قسمت غربی نیز شامل بخش‌هایی چون سر در اصلی‌،‌ حیاط و عمارت سید جوادی، عمارت مشیرالدوله، حیاط مشیری‌ و … است. این عمارت در میدان بهارستان قرار دارد و در طول تاریخ شاهد حوادث مهمی به ویژه در دوران مشروطه بوده است. عمارت مسعودیه در گذر تاریخ کاربری‌های متنوعی همچون کتابخانه و موزه‌ی ملی، دانشکده‌ی افسری و وزارت آموزش و پرورش داشته است.

بهترین کافه های تهران

اکنون و بعد از گذشت نزدیک به۱۵۰ سال از زمان ساخت بنا، هنوز وقتی که وارد محوطه عمارت می‌شوید، ستون‌ها و سقف گچ‌بری شده و ارسی‌های بزرگ با شیشه‌های رنگی نظر شما را به خود جلب می‌کنند.

بهترین کافه های تهران

دیوارها با کاشی‌های زیبا و نمای ساختمان با آجر تزیین شده‌اند و سنگ فرش‌ها به زمین جلوه داده‌اند. یک حوض مستطیلی بزرگ روبروی هر عمارت قرار دارد و گل‌های زیبا و خوشبوی درون حیاط هر عمارت فضا را روح‌بخش و عطر آگین می‌کند.

بهترین کافه های تهران

در بین کافه های قدیمی تهران کافه رضاییه جز بهترین کافه های تهران است که از قدیم الایام مکان مناسبی برای جلسات همفکری نویسندگان و شاعران بوده است.

بهترین کافه های تهران

  کافه رضائیه تهران

کافه رضاییه تهران از قدیمی ترین کافه های تهران هست که شخصیت های بزرگی همچون صادق هدایت، فروغ فرخزاد و ... روزگار خودشون رو توی این محل می گذراندن.کافه رضائیه در سال 1310 شروع به فعالیت کرده، کافه ای که محیطی قدیمی، دنج و آروم و پر از عکس های بازیگران و خوانندگان قدیمی و وسایل نوستالژیک داره. این کافه انقدر هیجان انگیزه که با ورود بهش مدتی رو مسحور دیدن عکس های روی در و دیوار و وسایل قدیمی چیده شده و .... می شین. کافه ای که اول از همه با یک بشقاب سبزی و نون و پنیر شما رو مهمون خودش می کند.

بهترین کافه های تهران

یکی از نقاط جالب این کافه میزی هست که کنار پنجره خیابان قرار داره و جای همیشگی صادق هدایت و فروغ فرخزاد بوده و همچنان حفظ شده و در حال حاضر به صورت همیشگی رزرو سفارت فرانسه هست که مهمون های این میز رو تشکیل می دهند.

 

بهترین کافه های تهران

در میان بهترین کافه های تهران کافه قنادی نادری بسیار معروف است و با توجه به موقعیت مکانی این کافه بیشترین مراجعه کنندگان آن دانشجویان هستند که کافیست یکبار به آنجا بروند تا چنان شیفته ی محیط آنجا شوند که رفتن به کافه نادری جز برنامه های هر هفته ی آنها شود.

کافه نادری تهران

کافه و هتل نادری یکی از قدیمی‌ترین پاتوق‌های شهر تهران است که قریب به یک قرن قدمت دارد. این کافه خاطره‌انگیز از سالیان دور، از مشتریان خود که عمدتا قشر خاصی از جامعه را تشکیل می‌دهند، پذیرایی می‌کند. نادری از بدو فعالیت در سال‌های ابتدایی قرن حاضر، طرفداران خاص خود را داشته و همین موضوع، دال بر دوام و اعتبار آن تا به امروز بوده است. این کافه هنوز نیز با حال هوای نوستالژیک خود، سال‌های دور را در ذهن مشتریان تداعی می‌کند و علاوه بر خاطره‌بازان، علاقه‌مندان به ادب و فرهنگ نیز هنوز طبع و قریحه گمشده خود را در این مکان باز می‌یابند یا به محضر پیشگامان قلم به‌دست، عرض ارادتی می‌کنند.

بهترین کافه های تهران

کافه نادری تهران کجاست؟

کافه نادری تهران در خیابان جمهوری و در یکی از مناطق تاریخی و قدیمی تهران واقع شده است. خیابان جمهوری در گذشته، خیابان نادری نام داشت و یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های پایتخت محسوب می‌شد. طبعا وجه تسمیه کافه نادری نیز به‌علت قرارگیری در این خیابان بوده است.

واقع شدن کافه نادری در یکی از محله‌های قدیمی پایتخت سبب می‌شود که این مکان، در مجاورت با بسیاری دیگر از مراکز تاریخی، فرهنگی و جاهای دیدنی تهران قرار بگیرد. گشت‌وگذار در خیابان سی تیر فرصت سفر به قلب تاریخ را به شما می‌دهد و موزه بانک ملی، موزه جواهرات ملی و کوچه برلن نیز در حوالی کافه نادری واقع شده‌اند. بی‌تردید پس از تاریخ‌گردی در این مناطق دل‌انگیز، نوشیدن فنجانی قهوه با طعم سال‌های دور، عیش شما را تکمیل خواهد کرد. جز استفاده از وسایل نقلیه شخصی، برای دسترسی به کافه نادری راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

untitled

 ساختمان کافه، رستوران و هتل نادری به تقلید از معماری غربی و با ویژگی‌های معماری آلمانی ساخته شده است و همین معماری منحصربه‌فرد، توجه بسیاری را در سال‌های ابتدایی فعالیت کافه به خود جلب کرد؛ گرچه این ساختمان در دهه پنجاه به‌دلایل نامعلوم و البته مرموز، دچار حریق شد و خسارت‌های فراوان دید؛ اما به‌دلیل محبوبیت فروان، بازسازی شد و شکل مدرن‌تری نیز به خود گرفت.

untitled

  کنار درب ورودی کافه و در قسمت میانی ساختمان، قنادی نادری قرار دارد که اکنون تعطیل شده است و فضای خالی درون آن، غم‌انگیز به‌نظر می‌رسد.پس از ورود و گذر از راهرو کم‌عرضی که با عکس‌های قدیمی مزین شده است، با دو سالن مجزا مواجه خواهید شد که قسمت نخست به کافی‌شاپ اختصاص دارد. بی‌گمان در نگاه اول، سقف بلند کافه، میز و صندلی‌های چوبی لهستانی، کاغذدیواری‌های سنتی و چراغ‌های دیواری قدیمی بیش از هر چیز دیگر به چشم می‌آید. پنجره‌های چوبی رو به حیاط با پرده‌های مخمل قرمز رنگ نیز به‌مانند همیشه، در کافه نادری خودنمایی می‌کنند. دستگاه قدیمی قهوه‌ساز ایتالیایی و صندق‌های فروشگاهی کهنه، کافه نادری را به یک موزه زنده تبدیل می‌کند. جالب‌ترین بخش این کافه میزی چهارنفره است که از آن با عنوان میز مشاهیر یاد می‌شود و از گذشته تاکنون، توسط روشنفکران و اهالی قلم رزرو می‌شده است و امروز نیز معمولا در اختیار استادان دانشگاه و اهالی علم و فرهنگ قرار می‌گیرد. دیواری با رنگ متفاوت که با عکس‌هایی از مشاهیر و دوران دور پوشیده شده است نیز توجه هرکسی را جلب می‌کند.

بهترین کافه های تهران

 سالن دوم کافه که به رستوران نادری اختصاص دارد، کوچک‌تر است و از ۱۵ میز چهار و ۶ ‌نفره تشکیل می‌شود. این سالن ۵۰ نفره نیز دکوراسیون مشابهی دارد و علاقه مشتریان خاطره‌باز را برمی‌انگیزد‌. کافه و رستوران نادری ظرفیت پذیرایی از ۱۴۰ نفر را دارد. سمت راست ورودی این کافه نیز به صندوق آن اختصاص یافته است که با پرسنل و گارسون‌هایی که گرد سفید روزگاران بر موی آنان نشسته است، از جالب‌ترین ویژگی‌های این مجموعه محسوب می‌شود. طنازی، مهربانی و گاه اخم‌های پرسنل و گارسون‌های کافه نادری که همگی روپوش‌های سرخ یا قهوه‌ای با پیشبند سفید بر تن دارند و قریب به ۵۰ سال از سن آنان می‌گذرد، ماندگارترین خاطره‌ای است که با خود به یادگار خواهید برد.

بهترین کافه های تهران

 

هتل نادری که در طبقه دوم ساختمان قرار دارد،  دارای ورودی جداگانه است و لابی زیبا و مجلل آن نیز در خیابان جمهوری خودنمایی می‌کند.در مجموعه کافه نادری، حیاطی وجود دارد که حدود سه دهه بلا استفاده مانده است. این حیاط که روزگاری از زیبایی ویژه‌ای برخوردار بود، برای برگزاری مراسم‌های جشن و پایکوبی، اجرای موسیقی توسط نوازندگان و خوانندگان مطرح و پذیرایی مشتریان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما امروزه درختان بلند و کهنسال حیاط خشکیده‌اند و باغچه‌های آن از علف‌های هرز پوشیده شده‌اند؛ آب‌نماهای حیاط خاموش و ساکت هستند و اثری از گلدان‌های شاداب و میز و صندلی‌های چوبی همیشگی در این حیاط نیست. ‌آن‌چنان که گویی خزان، قریب به ۳۰ سال است که در حیاط کافه نادری لانه کرده است.

بهترین کافه های تهران

دوران اواخر قاجار و پهلوی اول، با اوج ترویج فرهنگ غربی در جامعه همراه بود و علاوه بر زبان، پوشش و همچنین دیدگاه اجتماعی و سیاسی جامعه، بافت و اماکن شهری نیز از این فرهنگ تاثیر پذیرفت‌. ظهور کافه‌ها، رستوران‌ها و مهمان‌خانه‌های فرنگی‌مآب، یکی از برجسته‌ترین اتفاقات آن در فضای شهری تهران قدیم به‌شمار می‌رفت و هتل و کافه نادری را می‌توان سرآمد این مجموعه‌ها دانست. بی‌گمان، پیشگامان ترویج فرهنگ کافه و کافه‌نشینی، قشر متوسط و سطح بالای جامعه بودند که شامل رجال سیاسی و ادبی، هنرمندان و مهاجران اروپایی می‌شدند. کما اینکه تاثیر و الگوگیری از سنت کافه‌نشینی روشنفکران اروپایی، به‌خصوص ادبای مشهور فرانسوی و تفاسیری که در آثارشان ارائه می‌دهند، در این میا «خاچیک مادیکیانس»، به‌عنوان موسس کافه نادری شناخته می‌شود. وی که مهاجری ارمنی بود، در سال ۱۳۰۶ و در خیابان نادری، یکی از گذرگاه‌های پر رفت‌وآمد تهران و مقابل باغ سفارت بریتانیا، شیرینی‌پزی و قنادی نادری را افتتاح کرد. آن دوران از قنادی مدرن نادری استقبال لازم به‌عمل آمد؛ اما به‌واسطه موج پدیدار شدن کافه‌ها و پاتوق‌هایی با ظاهر فرنگی در تهران، مادیکیانس تصمیم گرفت با تغییر کاربری قنادی به کسب‌وکار خود رونقی مضاعف بخشد و کافه نادری را بنا نهد. نادری در واقع یک رستوران بود؛ اما ویژگی کافه‌ای این مکان بود که همراه با آوازه هنر شیرینی‌پزی مادیکیانس میان روشنفکران و عامه مردم شهره شد و این مکان پرآوازه را با عنوان «کافه نادری» شناختند.

بهترین کافه های تهران

پس از اندکی و با آغاز دومین دوره رشد و توسعه شهر تهران در زمان پهلوی اول، مادیکیانس نیز کافه خود را توسعه داد و در طبقات فوقانی این مجموعه، هتلی را احداث کرد. این هتل که در اواخر سال ۱۳۰۷ تکمیل شد، تا مدت‌ها پس از «گراند هتل»، بزرگ‌ترین هتل تهران محسوب می‌شد.ن بسیار زیاد است. پیش از کافه‌ نادری، کافه‌ای دیگر به نام «لفانطه» مشغول به‌کار شده بود که با سبک و سیاق کافه‌های عثمانی، شهرت فزاینده‌ای نیز به‌هم زده بود. رونق این کافه به حدی بود که شعبه دیگری نیز از آن در خیابان بهارستان افتتاح شد؛ اما کافه‌ نادری به‌دلیل قرارگیری در موقعیت بهتر به‌لحاظ مکانی، مجاورت با سفارت روسیه و بریتانیا و همسایگی با باشگاه ارمنی آرارات و آتشکده بهرام، گوی سبقت را از رقیب خود ربود. باید گفت که در این میان، کافه و رستوران گراند هتل لاله‌زار نیز محبوبیت بسیاری داشت؛ اما منوی متنوع و متفاوت کافه نادری، آن را از توفیق بیشتری برخوردار کرد.

بهترین کافه های تهران

اهمیت کافه نادری در تاریخ معاصر ایران

کافه نادری همچون سایر کافه و رستوران‌های هم‌عصر خود، خیلی زود به محفلی برای روشنفکران، خواص، هنرمندان و اهالی ادب تبدیل شد؛ تا جایی که بین دهه‌های ۲۰ و ۴۰، سرآمد تمام این پاتوق‌ها به‌ شمار می‌رفت.نام کافه نادری با چهره‌های پرفروغی چون صادق هدایت، احمد شاملو، نیما یوشیج، هوشنگ ابتهاج، فروغ فرخزاد، سیاوش کسرایی، بزرگ علوی، یدالله رویایی، نادر نادرپور، نصرت رحمانی، رضا براهنی، محمدعلی سپانلو، جلال آل احمد و سیمین دانشور گره خورده است. آنان کافه نادری را محلی دنج و امن برای محافل کوچک خود می‌پنداشتند تا ساعاتی را تنها یا در کنار هم، لبی‌ تر کنند، روزنامه‌ای بخوانند، از سیاست بگویند و به خلق آثاری ماندگار بپردازند. آنگونه که اهالی فرهنگ و قلم، کافه نادری تهران را خاستگاه ادبیات مدرن ایران می‌دانند.

بهترین کافه های تهران

نقل است در این پاتوق قدیمی، هر یک از این بزرگان صندلی و جایگاه مخصوص خود را داشت که حتی در غیاب وی خالی می‌ماند. بیش از هرکس دیگر، سنت کافه‌نشینی اهالی قلم در ایران با صادق هدایت و «گروه ربعه» پیوند دارد. گفته می‌شود که صادق هدایت همراه با بزرگ علوی، مجتبی مینوی و مسعود فرزاد، عصرها و هنگام فراغت از کار در کافه‌ نادری گرد هم می‌آمدند. محل تولد «سگ ولگرد»، اثر ماندگار هدایت نیز کافه نادری عنوان شده است. خیابان نادری همچنین به‌دلیل قرارگیری در قلب ماجرای کودتای ۲۸ مرداد، شاهد اتفاق‌های آن دوران بود و پس از آن نیز با بسته شدن فضای سیاسی کشور، به محلی برای گفت‌و‌گو، تبادل نظر و بحث‌های سیاسی تبدیل شد. این موضوع سبب شد تا کافه و رستوران نادری همواره مورد توجه نیروهای امنیتی و انتظامی قرار داشته باشد.

بهترین کافه های تهران

گرچه پس از انقلاب کافه نادری روی به‌سوی فراموش شدن نهاده بود، احداث دانشگاه هنر در میدان مشق بار دیگر کافه نادری را پاتوق دانشجویان و هنرمندان کرد؛ هرچند به‌نظر نمی‌رسد دیگر این کافه‌، رستوران و هتل قدیمی، طراوت سال‌های پیشین خود را باز بیابد

مصادره و تعطیلی کافه نادری

در نخستین سال پس از انقلاب، هتل و کافه نادری مصادره شد. این مجموعه کمی بعد به بخش خصوصی واگذار شد؛ اما هرگز رونق سابق را نیافت و رکود آن، موجب شد تا قنادی این مجموعه برای همیشه تعطیل شود. در سال‌های اخیر نیز بارها خبر تعطیلی کافه نادری بر سر زبان‌ها افتاده و هربار با واکنش و همت مردم و علاقه‌مندان از این اتفاق جلوگیری شده‌ است.در آذرماه سال ۹۶، اطلاعیه «ستاد اجرایی فرمان امام» مبنی بر دیوارکشی و تفکیک بخشی از ملک کافه نادری مشتریان و علاقه‌مندان این کافه را در بهت فرو برد. در این آگهی بخشی عمده از اراضی محوطه کافه نادری با متراژ ۲۰۰۰ متر به مزایده گذاشته شده بود. گرچه این مزایده کمی بعد با دخالت شهرداری منطقه ۱۲ تهران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لغو شد.

بهترین کافه های تهران

یکی از قدیمی‌ترین غذاهای کافه نادری که بین اهالی رستوران‌گردی نیز بسیار محبوب است، «شاتوبریان کافه نادری» محسوب می‌شود. شاتوبریان مخصوص کافه نادری که متشکل از دو تکه فیله گوساله آبدار به‌همراه سس قارچ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، لوبیا، هویج و لبوی پخته است که همگی با قطعاتی درشت، در ظرفی چدنی تهیه و سرو می‌شوند. این غذای محبوب که برای وعده ناهار سرو می‌شود، توسط گارسون‌های مجرب و حرفه‌ای کافه نادری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

با توجه به منوی کافه می‌توانید برای وعده ناهار انواع غذاهای فرنگی را همچون استیک با سس و دورچین مخصوص،  شنیتسل مرغ و گوشت، بیف استراگانف، فیله تاوه، مارشال، ژیگو و بیفتک سفارش دهید. بسیاری از این غذاهای فرنگی برای نخستین بار در ایران، در کافه نادری سرو شده‌اند. از جمله غذاهای منوی ایرانی این کافه نیز می‌توان به باقالی‌پلو با ماهی و ماهیچه، زرشک‌پلو و جوجه‌کباب اشاره کرد. سوپ روسی برش و سوپ ‌جوی مخصوص نادری نیز از جمله پیش‌غذاهای محبوب در این کافه هستند.

بهترین کافه های تهران

کافه گودو یاس بهترین مکان برای نمایش نوستالزی ها برای نسل جدید است.در کافه گودو یاس علاوه بر غذا ها و نوشیدنی های خاص چشم و روح مهمانان هم تغذیه می شود با دیدن این همه ابتکار و رنگ و زیبایی.

بهترین کافه های تهران

کافه گودو یاس تهران

 کافه گودو یاس در مرکز شهر قرار دارد و با بازسازى حال‌و‌هوای نو و روح تازه‌ای  به خانه‌ی قدیمی مرحوم «علی حاتمی» که متروکه شده بود داده است. در انتها و در سمت چپ، درب فلزى کافه گودو قرار دارد که جلوى آن  دو صندلى براى انتظار وجود دارد.

بهترین کافه های تهران

 

بعد از ورود به کافه، با یه حیاط دلباز و یک خانه‌‌ی دو طبقه با نمای آجری مواجه می‌شوید.حیاط کافه گودو یاس با حوض آبی‌رنگ و میوه‌های داخلش، کف‌سازی با موزاییک‌هایی به رنگ‌های مشکی،سفید و نارنجی، لوسترهای قدیمی آویزون از درخت، آباژورهای آنتیک و درخت‌هایی مثل بیدمجنون،گلدون‌های دور حوض، گل‌ روی تمام میزها و یه فولکس قراضه و زنگ‌زده فضای دلنشینیبرای قرارهای خانوادگی و دوستانه ایجاد کرده است.

بهترین کافه های تهران

طبقه‌ی اول ساختمون فضاى داخلى کافه‌ست که با دیوارهایى به رنگ آبى و سفید و المان‌های نوستالژیک مثل ظروف،چرخ خیاطی و تلویزیون قدیمی حس خوب خونه رو میده. لوستر و آباژور علاوه بر حیاط،در ایوان و فضای داخلی کافه هم دیده می‌شه. طبقه‌ی دوم هم قراره به گالری و فضاییبرای برگزاری ایونت‌ها اختصاص داده بشه.صندلى‌های کافه چوبی و لهستانی هستن و اکثر میزها سنگ مرمر.

بهترین کافه های تهران

صندلى‌های کافه چوبی و لهستانی هستن و اکثر میزها سنگ مرمر.

بهترین کافه های تهران

 

 

 

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر