دیدار تیم های چین و استرالیا با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا رتبه دومی کانگوروها به خطر بیفتد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، استرالیا شروعی توفانی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 داشت و سه بازی نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشت؛ این تیم در بازی چهارم اما مقابل ژاپن شکست خورد تا از عربستان عقب بیفتد؛ تقابل شب پنجم دور گروهی با عربستان، بهترین فرصت برای جبران این فاصله بود اما بازی دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسید تا مرحله رفت در گروه دوم با صدرنشینی عربستان و دومی استرالیا به پایان برسد.

به این ترتیب استرالیا با 10 امتیاز و حداقل فاصله با ژاپن، در رتبه دوم قرار گرفت. این تیم در شروع دور برگشت میهمان چین بود؛ تیمی که در بازی رفت با سه گل شکستش داده بود. چین که با 4 امتیاز شرایط خوبی در جدول رده بندی نداشت، تنها راه بازگشت به کورس را در شکست دادن حریف امشب خوب می دید.

بازی دو تیم از ساعت 18:30 در ورزشگاه شارجه امارات شروع شد؛ جایی که چین هزاران کیلومتر دورتر از وطن، باید از میهمان خود پذیرایی می کرد! شاگردان لی تای در شرایطی که هوادارانشان، بخشی از ورزشگاه را با پرچم های چین آراسته بودند، با حملاتی خطرناک در نیمه اول سعی در باز کردن دروازه استرالیا داشتند؛ البته استرالیا هم به ویژه روی ضربات ایستگاهی موقعیت هایی برای گلزنی به دست آورد. 

در دقایق پایانی نیمه اول چینی ها کمی عقب کشیدند و همین کافی بود تا استرالیا از فرصت استفاده کرده و با افزایش حملات خود به گل برسد؛ دوکا در دقیقه 38 با یک ضربه سر غیرقابل مهار دروازه چین را باز کرد تا استرالیا با همین یک گل، برنده راهی رختکن شود. البته استرالیا این شانس را داشت که در دقایق باقی مانده نیمه اول گل دوم را هم بزند ولی دروازه بان چین به خوبی در موقعیت تک به تک ضربه بازیکن حریف را مهار کرد.

چین که چیزی برای از دست دادن نداشت در نیمه دوم برای جبران وارد زمین شد و در دقیقه 70 از روی ضربه پنالتی به گل رسید؛ بعد از این گل، چین به حملات گسترده خود ادامه داد و چندین موقعیت خطرناک را روی دروازه استرالیا ایجاد کرد؛ موقعیت هایی که به گل تبدیل نشدند تا بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان برسد.

با این نتیجه، استرالیا برای سومین بازی پیاپی از کسب برد باز ماند تا 11 امتیازی شود و با توجه به برد امشب عربستان، فاصله اش با این تیم به 5 امتیاز افزایش یابد. در صورتی که ژاپن امشب بتواند به پیروزی برسد، رتبه دومی استرالیا را مال خود خواهد کرد. چین هم با تک امتیاز بازی امشب 5 امتیازی شده و در مکان پنجم جدول ماند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر