در حالی روز نخست رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با انجام 12 دیدار به پایان رسید که خبری از شگفتی‌سازی نبود و تیم‌های لیگ برتری با موفقیت رقبای خود را از پیش برداشتند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه" پس از انجام رقابت‌های مرحله سوم با حضور تیم‌های لیگ یکی، حالا امروز مسابقات مرحله یک شانزدهم نهایی با اضافه شدن تیم‌های لیگ برتری به گردونه رقابت‌ها در جریان است و 12 تیم امروز تکلیف صعودشان به جمع شانزده تیم برتر رقابت‌ها در فصل جدید مشخص خواهد شد.

همراه ما با گزارش لحظه به لحظه از تعیین تیم‌های صعودکننده به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها باشید:

شهر خودرو 2 - 1 استقلال ملاثانی؛ اولین لبخند فصل تیمِ مشهدی

شاگردان سیدعباسی در دوئل با حریف لیگ یکی خود تیم برتر زمین بودند اما با این‌حال غافلگیر شدند و رضا کرملاچعب مهاجم سابق پرسپولیس که امروز به صورت تعویضی به زمین آمد، گل برتری را برای استقلالی‌ها زد اما محمدرضا فلاحیان هافبک تعویضی شهر خودرو پیش از پایان بازی توانست گل تساوی را وارد دروازه استقلال کند و در اوقات تلف شده و در ثانیه‌های پایانی فلاحیان درخشش خود را تکمیل کرد و توانست گل دوم را هم برای شهر خودرو بزند تا عنابی‌پوشان مشهدی با کسب اولین برد فصل به جمع 16 تیم جام حذفی صعود کنند.

آلومینیوم اراک 2 - 0 فجرسپاسی؛ تاخت و تاز ادامه‌دار ایرالکو

تیم فوتبال آلومینیوم اراک در دیداری خانگی موفق شد در مقابل حریف لیگ برتری خود، نمایش بهتری نسبت به فجر از خود به جای بگذارد و شاگردان رسول خطیبی شانس پیروزی در 90 دقیقه را هم داشتند اما بدشانسی و درخشش ملک دروازه‌بان فجر این اجازه را به آن‌ها نداد اما سرانجام در اوقات اضافی و 10 دقیقه پایانی بازی با گلزنی امیرمحمد هوشمند و امیر نوری، برد نصیب ایرالکو شد تا شاگردان خطیبی با حفظ روند شکست‌ناپذیری خود در این فصل بتوانند با کنار زدن رقیب لیگ برتری به یک هشتم نهایی جام حذفی صعود نمایند.

خیبر خرم آباد 3 - 1 مس شهربابک؛ صعودپرگل خیبر در روز جنجالی

سفیدپوشان خیبر خرم آباد در مصاف با حریف لیگ یکی خود توانستند یک روز درخشان را سپری کنند و در حالی‌که نیمه نخست با برتری 2 گله شاگردان ویسی با گلزنی مهرداد قنبری و فرزاد محمدی به پایان رسید، آن‌ها در نیمه دوم به خوبی از این برتری محافظت کردند و توانستند دست پر از میدان مسابقه خارج شوند و با کسب پیروزی 3-1 حریف لیگ یکی را از گردونه بازی‌ها خارج کنند و خود به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها بروند؛ این برد در شرایطی به دست آمد که کادرفنی دو تیم اعتراض شدیدی نسبت به عملکرد داور بازی داشتند و ویسی دقایق پایانی بازی از کنار زمین اخراج شد. ضمن آن‌که تک گل مس به شکلی دیدنی و استثنایی توسط میلاد شعبانلو به ثمر رسید.

پیکان 1- قشقایی شیراز صفر؛ ضیافت پنالتی‌ها در طول 90 دقیقه!

این مسابقه بسیار سخت و درگیرانه برای دو تیم دنبال شد و پیکان در نیمه نخست فرصت بسیار مناسبی داشت که از شیرازی‌ها پیش بیفتد. پیکانی‌ها در دقیقه 23 صاحب موقعیت مناسبی برای گلزنی از روی نقطه پنالتی شدند که این فرصت را مهدی محبی از دست داد. بازیکن پیکان در مصافی تک به تک با گلر قشقایی و در شرایطی که فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی را داشت، با مهار مناسب وی مواجه شد تا دو تیم با تساوی کار را دنبال کنند و قشقایی بازنده به رختکن نرود. تلاش دو تیم برای گل‌زنی در نیمه دوم نیز حدود سی دقیقه ثمری نداشت تا اینکه پیکان بار دیگر صاحب ضربه پنالتی داشت. این بار غلامرضا ثابت ایمانی که خووش پنالتی را گرفته بود پشت این ضربه حساس ایستاد و توپ را به سمت راست دروازه‌بان زد و در شرایطی که گلر قشقایی بازهم جهت توپ را تشخیص داده بود چند سانتی‌متر کم آورد تا گل برای پیکان به ثمر برسد.

ذوب‌آهن اصفهان 3 - 0 رایکا بابل؛ نبرد سرخابی‌های سابق به سود تارتار

بعد از پنج بازی پیاپی بدون برد در لیگ برتر، شاگردان تارتار امروز در خانه به دنبال شروع قدرتمندانه جام حذفی بودند تا بتوانند به تیره‌روزی‌های خود پایان دهند و در مقابل باید به مصاف رایکا بابل، تیم دسته اولی تحت هدایت پیروز قربانی می‌رفتند که آن‌ها هم در لیگ یک 4 بازی گذشته‌شان را پیروز نشده بودند؛ در جریان مسابقه، توپ و میدان کاملا در اختیار ذوبی‌ها بود و در نیمه دوم و با گلزنی قاسمی، خدابنده‌لو و رستمی آن‌ها به برد پرگل خانگی رسیدند تا صعودی آسان به جمع 16 تیم برتر جام حذفی داشته باشند.

ماشین‌سازی‌تبریز 1 - 2 مس کرمان؛ صعود دشوار شاگردان حسین‌خانی

 قعرنشین لیگ یک امروز در جام حذفی میزبان مس کرمان که از مدعیان صعود به لیگ برتر به شمار می‌آید، بود؛ سبزپوشان تبریزی به دنبال شگفتی‌سازی و کنار زدن مس بودند اما اشتباهات فاحش خط دفاعی این تیم باعث شد تا مس خیلی زود با شوت دیدنی صارمی پیش بیفتد و این برتری تا پایان نیمه همراه شاگردان حسین‌خانی بود. اما در نیمه دوم شاهواروقی برای ماشین‌سازی گلزنی کرد تا صعود مس به خطر بیفتد. اما در ادامه بازی بازهم خط دفاعی ماشین دچار اشتباه شد و رشید فرخی توانست گل پیروزی‌بخش را برای مس بزند تا شاگردان فرزاد حسین‌خانی یکی از شانزده تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی باشند.

گل‌گهر سیرجان 4 - 0 شهرداری آستارا؛ شروع طوفانی شاگردان ژنرال

در اولین مسابقه بعد از حواشی مرتبط به پرونده اریک بایناما و رأی جنجالی کمیته انضباطی، شاگردان امیر قلعه‌نویی امروز در جام حذفی مقابل حریف لگی یکی خود نمایش فوق‌العاده‌ای را از خود نشان دادند و در مقابل تیم تحت هدایت فرشاد پیوس، قدرت‌نمایی کردند و موفق شدند در خانه با 4 گل از سد شهرداری آستارا بگذرند؛ حسین نخودکار 19 ساله آغازکننده برد پرگل گل‌گهر بود و در ادامه نیز پورعلی باتجربه و محمدرضا خانزاده و مرتضی تبریزی دیگر گلزنان گل‌گهر بودند تا یکی از مدعیان قهرمانی جام حذفی با شروعی طوفانی خود را به جمع 16 تیم برتر برساند.

سپاهان 1 - شهید اورکی 0؛ صعود کم دردسر در بازی یک طرفه

سپاهان در اولین مسابقه‌اش در جام حذفی امسال مقابل تیم لیگ دویی شهید اورکی اسلامشهر قرار گرفت و کار چندان ساده‌ای مقابل این تیم نداشت. تلاش یک نیمه‌ای طلایی پوشان و چندین موقعیت آنها به گل ختم نشد تا شهید اورکی یک نیمه کامل مقاومت کرده باشد. سرانجام شاگردان محرم در دقیقه 60 با خلاقیت و تجربه قفل دروازه حریف را باز کردند. پاس در عمق زمینی به احمدزاده در محوطه سبب شد شماره 8 سپاهان مدافعان حریف را به هم بریزد و پاس کات بک او را سجاد شهباز زاده به گل تبدیل کرد. در ادامه نیز سپاهانی‌ها تصمیم‌گرفتند بی مهابا حمله نکنند و با همان یک گل صعود کم دردسری را تجربه کردند.

فولاد خوزستان 3 - 0 شهرداری نوشهر؛ صعود بی‌دردسر شاگردان نکو

در یکی از سه تقابل امروز میان تیم‌های لیگ برتری و لیگ دویی، شاگردان نکونام به دنبال حفظ روند شکست‌ناپذیری خود در خانه بودند و برای انجام این مهم، باید امروز در خانه از سد شهرداری نوشهر در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی می‌گذشتند؛ تیمی که تحت هدایت محسن بنگر بوده و تقابل نکونام-بنگر از نکات جالب‌توجه بازی بود. از همان ابتدای بازی توپ و میدان در اختیار فولادی‌ها بود و با گلزنی احمد عبدالله‌زاده، مدافع حریف و آیاندا پاتوسی شاگردان نکو به برتری 3-0 و بدون دردسر مقابل حریف لیگ دویی رسیدند تا قهرمان فصل گذشته جام حذفی با پیروزی در فصل جدید کارش را آغاز کند.

استقلال تهران 1 (4-2) 1 نود ارومیه؛ آبی ها روی پل رفتند، نباختند

در شرایطی که تصور می‌شد شاگردان فرهاد مجیدی کار آسانی برای رسیدن به جمع 16 تیم برتر جام حذفی داشته باشند، اما روز سختی برای آبی‌ها در ورزشگاه آزادی رقم خورد؛ مجیدی به بازیکنان جوان و کمتر استفاده شده در ترکیب تیم در لیگ برتر میدان داد اما روی یک غافلگیری نود به گل رسید و در دقایق پایانی این گل توسط آرمان رمضانی جبران شد تا استقلال بازنده بزرگ در نخستین گام فصل جدید جام حذفی نباشد. اما حملات پر تعداد استقلالی‌ها در وقت‌های اضافی ثمری نداشت و بازی به پنالتی رفت که در پنالتی‌ها کم‌تجربگی بازیکنان و ضربات خوب بازیکنان استقلال باعث برتری آبی‌ها و صعود به مرحله بعدی شد تا نودی‌ها در شگفتی‌سازی ناکام بمانند.

تیم‌های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی:

نساجی مازندران، شهر خودرو خراسان، آلومینیوم اراک، خیبر خرم آباد، مس کرمان، پیکان تهران، نفت مسجدسلیمان، ذوب‌آهن اصفهان، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و ...

تیم‌های حذف شده:

آرمان‌گهر سیرجان، استقلال ملاثانی، فجرسپاسی شیراز، مس شهربابک، ماشین‌سازی تبریز، قشقایی شیراز، شاهین شهرداری بوشهر، رایکا بابل، شهرداری آستارا، شهرداری نوشهر، شهید اورکی اسلامشهر و ...

4 مسابقه پایانی مرحله یک شانزدهم نهایی فردا برگزار خواهد شد:

خلیج فارس ماهشهر - هوادار

صنعت نفت آبادان - شمس آذر قزوین

تراکتور - مس رفسنجان

پرسپولیس - ویستاتوربین تهران

تگ های مرتبط

ارسال نظر