برای اولین بار در آلمان یک بازی در سطح حرفه‌ای به دلیل توهین نژادپرستانه به یکی از بازیکنان نیمه‌کاره رها شد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، تیم اسنابروک روز یکشنبه در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال آلمان در زمین دویسبورگ به مصاف این تیم رفت.

یکی از هواداران تیم میزبان در جریان این دیداز از توهین‌های نژادپرستانه علیه آرون اوپوکو، بازیکن تیم مهمان، استفاده کرد و نیکولاس وینتر، داور بازی، زمانی که این توهین‌ها را از روی سکوها ورزشگاه شنید، بازی را در دقیقه 35 متوقف کرد.

بازیکنان هر دو تیم اقدام به ترک زمین کردند و این در حالی بود که بخش زیادی از هواداران حاضر در ام اس وی آرنا فریاد « نازی برو بیرون!» سر داده بودند تا حمایت‌شان از اوپوکو را نشان دهند.

پس از 15دقیقه از ترک زمین توسط بازیکنان دو تیم، اعلام شد که این بازی رسما نیمه کاره رها شده و ادامه پیدا نخواهد کرد.

صفحه باشگاه دویسبورگ در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت:« این بازی پس از این که تیم اسنابروک دیگر قادر به رقابت و بازگشت به میدان نبود نیمه کاره رها شد. ما کاملا این شرایط را درک می‌کنیم. این عصری تلخ برای فوتبال بود.»

صفحه باشگاه اسنابورک نیز نوشت:« این بازی متوقف شده است. اوپوکو با توهین نژادپرستانه مواجه شد. این موضوع غیرقابل درک و تحمل است. آروم، ما پشت تو ایستادیم!»

اوپوکو نیز پس از بازی درباره اتفاقی که رخ داد گفت:« ادامه ندادن بازی نشانه مهمی برای هرکسی بود که با تبعیض نژادی به هر نوع و شکلی روبرو شده است.»

میشل ولینگ، مدیر اجرایی باشگاه اسنابورک، پس از این بازی تایید کرد که این تیم تصمیم گرفته که برای نشان دادن حمایتش از اوپوکو دیگر به زمین برنگردد و بازی را از سر نگیرد.

وینگ گفت:« آروم در شرایطی نبود که پس از این اتفاق بتواند به بازی ادامه دهد. او نمی‌توانست به زمین برود و ما هم چنین چیزی نمی‌خواستیم. این تیم تصمیم گرفت که اتحادش را به این شکل نشان دهد.»

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر