تیم فوتبال پیکان در دیداری که سپاهان مالکیت بیشتری بر توپ و میدان داشت، روی دو ضدحمله موفق به گلزنی شد و پس از دو شکست مقابل سرخابی‌ها، شاگردان نویدکیا را در خانه شکست داد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، این دیداری بود که سپاهان به تمام امتیازات آن چشم دوخته بود، اما گل زودهنگامی که علیرضا کوشکی در دقیقه 16 روی فرار خوب آزاده به ثمر رساند، سبب شد تا شاگردان نویدکیا در خانه تحت فشار قرار بگیرند و در دقایق پایانی نیمه اول، مصدومیت یاسین سلمانی و تعویض او با سروش رفیعی کار او را سخت تر کرد. در نیمه دوم سپاهان برای جبران نتیجه به زمین آمد و درنهایت حملات این تیم با ارسال نورافکن و ضربه سر فرشاد احمدزاده در دقیقه 67 به گل نشست، اما در شرایطی که این تیم برای گل برتری تلاش می کرد، تیم پیکان روی یک ضدحمله غافلگیر کننده با ضربه سرکش محمدحسین فلاح که در دقیقه 90 هم از زمین مسابقه اخراج شد، در دقیقه 77 به گل دوم دست پیدا کرد تا روحیه سپاهانی ها برای جبران نتیجه به پایین ترین حد ممکن برسد. در ادامه محرم سعی کرد با اضافه کردن خلعتبری به میانی زمین، شرایط را برای تغییر نتیجه فراهم کند ولی این اتفاق رخ نداد و اولین شگست نویدکیا در لیگ بیست و یکم رقم خورد تا پرسپولیس با توجه به پیروزی مقابل ذوب آهن به صدر جدول برسد. در سوی دیگر پیکان با این پیروزی پس از دو شکست مقابل استقلال و پرسپولیس 18 امتیازی شد و شرایط خود را در جدول بهبود بخشید.

سپاهان و پیکان؛ جمعه 3 دی 1400؛ ورزشگاه نقش جهان؛ بدون تماشاگر 

داوران: علی اصغر مومنی- علی احمدی- اسماعیل احمدی- روح اله شریفی

ناظر: خداداد افشاریان

ترکیب سپاهان

کریستوفر کنت، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد نژاد مهدی، عزت‌الله پورقاز، محمد کریمی  ( 73 محمدرضا خلعتبری)، جلال‌الدین علی محمدی، یاسین سلمانی ( 40 سروش رفیعی) ، فرشاد احمدزاده، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو.

سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب پیکان

فرهاد کرمانشاهی، حسین جدی، سامان فلاح، بهروز نوروزی فرد، امیرحسین غلامی، اسماعیلی بابایی ( 84 حسین پور امینی)، غلامرضا ثابت ایمانی، محمد جواد آزاده ( 84محمدحسین محبی )، علیرضا کوشکی (محمد حسین فلاح -64)، مجتبی حقدوست (ایمان اکبری - 64)، ابراهیم صالحی ( 74 پیمان رنجبری) 

سرمربی: مجتبی حسینی

اخطار: 

اسماعیلی بابایی دقیقه 18 پیکان

شهریار مغانلو دقیقه 37 سپاهان

سامان فلاح دقیقه 37 پیکان

جلال علی محمدی دقیقه 69 سپاهان

نورافکن دقیقه 90 سپاهان

اخراج:

محمد حسین فلاح 89 پیکان

شرح گل

پیکان (1-0): در حالی که سپاهان برای رسیدن به گل تلاش می کرد، این بازیکنان پیکان بودند که در دقیقه 16 روی فرار سریع  آزاده و پاس او به محوطه جریمه با ضربه کوشکی به گل اول بازی دست یافتند.

سپاهان  ( 1-1): حملات پرتعداد سپاهانی ها بالاخره جواب داد و در دقیقه 57 ارسال نورافکن با ضربه سر فرشاد احمدزاده در محوطه شش قدم همراه شد تا گل اول طلایی پوشان مقابل شاگردان حسینی به ثمر برسد.

پیکان (2-1): تیم فوتبال سپاهان در شرایطی که برای زدن گل دوم تلاش می کرد، غافلگیر شد و اینبار روی ضربه شوکه کننده محمدحسین فلاح به گل دوم و برتری در دقیقه 77 دست پیدا کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 3: شوت شهریار مغانلو با واکنش خوب فرهاد مجد کرمانشاهی به بازی برگشت داده شد.

دقیقه 27: ارسال نورافکن با ضربه سر شهریار مغانلو با فاصله کمی راهی اوت شد، اما در این صحنه برخوردی میان بازیکنان دو تیم ایجاد شد که سبب توقف بازی شد.

دقیقه 34: ضربه فنی فرشاد احمدزاده با اختلاف کمی راهی اوت شد. البته در ادامه کمک داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه 36: ضربه سر یاسین سلمانی که با ارسال از روی کرنر زده شد، با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 45: شاهد صحنه عجیبی در محوطه جریمه پیکان بودیم و مدافع پیکان در شرایطی که سپاهانی ها به هر ترتیب می خواستند توپ را وارد دروازه کنند، توپ را از روی خط به بازی بازگرداند.

دقیقه 4+45: ضربه سر شهریار مغانلو با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه 4+45: ضربه سجاد شهباززاده با اختلاف زیاد از کنار دروازه  راهی اوت شد.

دقیقه 66: ارسال فرشاد احمدزاده به محوطه جریمه خطرناک بود و این کرمانشاهی که با خروج به موقع مانع گل شدن توپ شد.

دقیقه 48: ضربه سروش رفیعی در دهانه دروازه به شکم جدی برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

دقیقه 66: ارسال فرشاد احمدزاده به محوطه جریمه خطرناک بود و این کرمانشاهی که با خروج به موقع مانع گل شدن توپ شد.

اتفاق ویژه 

اگر شکست برابر گل گهر را فاکتور بگیریم، این سومین شگست طلایی پوشان اصفهانی در لیگ بود و اولین باخت خانگی آنها که سبب شد با صدر جدول با توجه به پیروزی استقلال، سه امتیاز فاصله پیدا کنند.

بهترین بازیکن زمین

محمد حسین فلاح با وجود اینکه در دقیقه 90 از زمین مسابقه اخراج شد، اما با شوتی که به گل تبدیل کرد، مهم ترین بازیکن زمین بود.

شرح بازی 

سپاهان در این بازی هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و پیکانی ها را دو ضدحمله در دقیقه 16 و 77 توانستند به سه امتیاز حساس این مسابقه دست پیدا کنند. بازی تا دقیقه 16 در اختیار سپاهان بود و پس از گل پیکان نیز بر شدت حملات این تیم افزوده شد. در نیمه دوم این شدت بیشتر هم شد تا گل تساوی رقم خورد. سپاهان برای گل برتری تلاش می کرد و حتی یکبار هم به گل رسید ولی داور مردود کرد تا چند دقیقه بعد گل پیکان از راه برسد و کار را در دقایق باقی مانده برای شاگردان محرم سخت کند. سپاهان تا ثانیه پایانی بازی برای گل دوم تلاش کرد، اما هر چه جلوتر رفتیم، آنها در ایجاد موقعیت عملکرد نامناسب تری داشتند و درنهایت یک بازی حیاتی دیگر را نیز واگذار کردند تا کارشان از نظر روحی و فنی در ادامه مسابقات سخت تر باشد.

در حاشیه:

* نمایی زیبا از نقش جهان پیش از آغاز مسابقه.

* حلقه اتحاد سپاهانی ها پیش از آغاز بازی

*محرم نویدکیا تیمش را با چند تغییر قابل توجه به این مسابقه وارد کرده است. گولسیانی، ریگی و محمدرضا حسینی سه بازیکنی هستند که نسبت به بازی نژادمهدی، علی محمدی و شهریا مغانلو به ترکیب اصلی رسیده اند.

* در دقیقه 27 مغانلو و کرمانشاهی با یکدیگر برخورد داشتند و سه چهار دقیقه مداوای گلر پیکان طول کشید.

*سپاهان تا اینجای فصل سه شکست مقابل تیم های ذوب آهن، گل گهر و استقلال تجربه کرده که هیچ  کدامشان در نقش جهان نبوده است.

*یاسین سلمانی به نظر می رسد با کشیدگی همسترینگ مواجه شده و پس از خطای سامان فلاح درخواست تعویض کرد.

یاسین سلمانی با مصدومیت از ناحیه کشاله ران مواجه شده و باید جای خود را به سروش رفیعی بدهد.

*تیم فوتبال پیکان با تاخیر تقریبا 5 دقیقه ای در شروع نیمه دوم وارد زمین شد. این موضوع با اعتراض کادر فنی سپاهان مواجه شد و آنها به شدت نسبت به این موضوع معترض شدند.

*فرشاد احمدزاده که در هفته های اخیر بارها تا آستانه گلزنی رفته بود، در یک بازی حساس و سرنوشت ساز بالاخره موفق به گلزنی شد. این اولین گل فرشاد در فصل جدید برای سپاهان بود.

* مجتبی حسینی به دلیل اعتراض به تصمیم مسابقه با کارت زرد جریمه شد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر