حذف پرسپولیس و استقلال از یک سو می‌تواند منجر به تغییر ساختاری شود و از سوی دیگر این دو تیم را از سطح اول فوتبال آسیا حداقل برای یک سال کنار بزند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، بامداد پنج شنبه بود که خبر آمد مدارک پرسپولیس و استقلال مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفته و این دو تیم از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ حذف خواهند شد. آن هم در شرایطی که کمتر از یک هفته پیش و پس از جلسه‌ای با حضور مدیران عامل دو باشگاه و مسئولان کمیته حرفه‌ای سازی، هیچ صحبتی از حذف نبود و در میان سکوت اعضای این کمیته، آجورلو و صدری از حل مشکلات خبر می‌دادند.

اگرچه خبر در ساعتهای نخست پنج‌شنبه منتشر شد اما بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت و از صبح روز پنج‌شنبه نیز واکنش‌ها بالا گرفتند؛ گروهی از طرفداران قرمز و آبی اعتقاد دارند باتوجه به اینکه دو تیم تحت مالکیت وزارت ورزش هستند، باید از سوی متولی ورزش کشور مورد حمایت قرار بگیرند و مسئولیت مجوز حرفه‌ای هم برعهده مالک است و هر طور که شده _مثل دفعات قبلی_ باید این مسئله را رفع و رجوع کند.

آن ها در مقابل هوادارانی قرار گرفته‌اند که معتقدند حذف پرسپولیس و استقلال، مسئولان فوتبال و ورزش کشور را تحت فشار قرار می‌دهد تا مشکلات را حل کنند و با تغییر در ساختار دو باشگاه، شرایطی جدید را رقم بزنند و به این دور باطل خاتمه دهند.

در این بین گروه سومی از هواداران نیز هستند که معتقدند حذف پرسپولیس و استقلال، یک اتفاق طبیعی است که ماهیت ورزش کشور را آشکار می‌کند و هرگونه سندسازی برای جلوگیری از این حذف، این ماهیت واقعی را پنهان خواهد کرد. آنها اعتقاد دارند فوتبال دولتی ایران با قوانین ای اف سی و فیفا سازگاری ندارد و با نگاهی بدبینانه، آینده را هم نامطلوب می‌بینند.

اما در این بین شما چه نظری دارید و فکر می‌کنید حذف پرسپولیس و استقلال منجر به تغییرات ساختاری می‌شود یا اینکه حتی این حذف هم نمی‌تواند ماهیت باشگاهداری در فوتبال ایران را تغییر دهد؟

از سوی دیگر به نظر شما این حذف باید صورت بگیرد یا اینکه در ادامه ورود مسئولان رده بالای ورزشی، یک بار دیگر باید حرکت کجدار و مریز ادامه یابد؟

دیدگاه خود را در قسمت نظرات برایمان بنویسید و به سایر دیدگاه‌ها نیز میتوانید پاسخ بدهید؛ نظرات شما در سریعترین زمان بررسی خواهند شد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر