علیپور با انرژی جدیدی بازی می‌کند و به وضوح تبدیل به مهره موثر خط حمله ماریتیمو شده

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه ، برای یک بعد از ظهر بی‌نقص علی علیپور احتیاج به کمی شانس دردقیقه 87 داشت اما استارت و پرتاب او به سمت توپ از بین دو مدافع حریف و ضربه نهایی با اختلاف اندکی از کنار تیر بیرون رفت تا مدافعان ویزلا خسته از تحرک 90 دقیقه ای علیپور از دست او نفس راحتی بکشند.

هفته شانزدهم لیگ برتر پرتغال - ماریتیمو در حالی که برخلاف شش مسابقه گذشته‌اش علی علیپور را دوباره در ترکیب می‌دید در استادیوم دوس باریروس به مصاف ویزلا رده چهاردهمی رفت؛مسابقه‌ای که با برتری نسبی ماریتیمو پیش می‌رفت و یک بار روی پاس علیپور آنها شانس فروریختن دروازه حریف را داشتند. اما نیمه اول این دیدار بدون گل خاتمه یافت ؛با یک اتفاق مهم که در وقت‌های تلف شده، نونو موریرا مهاجم ویزلا بخاطر ضربه آرنج به صورت مدافع چپ ماریتیمو با کارت قرمز مستقیم مواجه شد و تیمش را ده نفره کرد.

این بهترین فرصت برای ماریتیمو در نیمه دوم بود که نبض بازی را بیشتر در دست بگیرد.در دقیقه 52 مهاجم ایرانی ماریتیمو روی یک دو باژوئل با فراری سریع در محوطه جریمه ویزلا در موقعیت تک به تک قرار گرفت که دروازه‌بان حریف با ضربه به پای او مرتکب خطا شد تا میزبان در موقعیت پنالتی و گل زده قرار بگیرد. این یک پنالتی مسلم و به سبک مهدی طارمی توسط علیپور بود که که انتظار داشت ضربه پنالتی را بزند و پنجمین گل خود در شانزدهمین بازی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر پرتغال را به ثمر رساند. اما سرمربی ماریتیمو تصمیم گرفت جوئل این ضربه را بزند؛ موقعیتی که تبدیل به گل شد و ماریتیمو با نتیجه یک بر صفر پیش افتاد. تا سهم علیپور حضور در عکسهای شادی بعد از گل باشد. 

ماریتیمو بعد از این گل بازهم به حملات خود ادامه داد و توانست  یکبار دیگر روی دو توپ ریباند شده توسط گایتان وینگر فرانسوی در دقیقه 72 دروازه ویزلا را توسط باز کند و در این دیدار خانگی به برتری برسد.

یاران علیپور پس از شکست سنگین در دیدار اخیرشان برابر بنفیکا، در بازی مقابل ویزلا به برتری ۲ بر صفر دست یافتند تا ۱۷ امتیازی شوند و با صعود یک پله در جایگاه دهم جدول لیگ برتر پرتغال قرار بگیرند.

علی علیپور در حالی موفق شد مقابل ویزلا پنالتی بگیرد که جدا از چهار گل این فصل خود، یک پاس گل هم داده و روی یک گل دیگر هم تاثیر گذاشته بود.او که بالاخره و با مرارت در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته در این چند هفته نمایشی تحسین برانگیز داشته و امیدوار است از مربی پاداش بیشتری بگیرد؛اگرچه او رقبای سرسختی هم دارد که کمی از او خوش شانس‌تر هم هستند!

ماریتیمو در بازی بعدی میهمان پورتومیننزه خواهد بود که فرصتی برای تجدید دیدار دو بازیکن ایرانی است که در لباس پرسپولیس و سپاهان جنگی تن به تن و تماشایی با هم داشتند؛گرچه بعید است پیام نیازمند در آن مسابقه یه میدان برود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر