هر اندازه دیه‌گو سیمئونه در دوران فوتبالش در امر گلزنی تبحر خاصی نداشت، دو فرزند فوتبالیست او تبدیل به گلزنان قهاری شده اند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید دوران فوتبال پرباری داشت و در مربیگری نیز اکنون صاحب سبک و مشهور است. ستاره ای که زمانی پیراهن اتلتیکو، اینتر، سویا و لاتزیو را برتن داشت بارها با پیراهن تیم ملی آرژانتین نیز به میدان رفت.

سیمئونه به بازیکنی همه کاره در زمین معروف بود. پست اصلی او هافبک بود ولی بر اساس نیاز تیم او تقریبا در همه پست ها به میدان رفت. سیمئونه اخیرا در مصاحبه با ویسنته دل بوسکه برای ال پائیس گفت که در همه پست ها غیر از دروازه بانی بازی کرده است:« زمانی دانیل پاسارلا به من گفت که بهترین پست برای تو بازی در کناره های زمین است. من دوست داشتم در خط میانی بازی کنم ولی بارها با توصیه او در کناره های زمین و حتی به عنوان بال بازی کردم و همه چیز هم خوب پیش رفت.»

 

سیمئونه اما هرگز به عنوان یک گلزن مطرح نشد. البته که او در دوران فوتبالش موفق به گلزنی هم شد ولی ال چولو را به عنوان یک گلزن قهار نمی شناسیم.

دقیقا بر خلاف دو فرزند فوتبالیست او یعنی جیووانی و جولیانو که هر دو از بهترین گلزنان تیم های شان هستند. به نظر می رسد که ژن نهفته گلزنی دیه گو به فرزندانش منتقل شده است.

جیووانی سیمئونه

متولد بهار 1996 در مادرید یعنی زمانی که دیه گو برای اتلتیکو بازی می کرد. او در ریورپلاته فوتبالش را شروع کرد و در فیورنتینا بود که به شهرت رسید. او پس از چند فصل بازی برای بنفش ها راهی کالیاری شد ولی در این تیم نتوانست ارزش هایش را اثبات کند، با این حال انتقال قرضی به ورونا در تابستان امسال ورق را برای او برگرداند. جیو تا به اینجای فصل توانسته در 20 بازی زننده 12 گل باشد و پس از ولاهویچ و چپیرو ایموبیله که 16 و 13 گل زده اند، سومین گلزن برتر سری آ محسوب می شود.

جیو خودش می گوید که روزانه بین 10 تا 15  دقیقه مدیتیشن می کند و این یکی از رموز درخشش او در فصل جاری است. تماشای فیلم های حماسی قبل از بازی ها نیز یکی دیگر از برنامه های روتین اوست. قبل از پوکر معروف در بازی برابر لاتزیو او فاش ساخت که یکی از مجموعه فیلم های راکی را تماشا کرده بود تا با انگیزه وارد زمین شود.

او یک سال پیش و در دوران قرنطینه گفته بود که بارها تمرینات اتلتیکو را تماشا کرده و از تاکتیک های تهاجمی پدرش برای درخشش در کالیاری بهره گرفته است.

جولیانو سیمئونه

فرزند سوم سیمئونه متولد 2002 در رم است. زمانی که پدرش برای لاتزیو بازی می کرد. جانلوکا هم فوتبالش را از ریور شروع کرد و دو سال پیش به تیم جوانان اتلتیکو ملحق شد. فصل جاری او برای تیم دوم اتلتیکو در دسته سوم فوتبال اسپانیا 18 بازی انجام داده و توانسته 11 گل بزند. او بهترین گلزن اتلتیکو است و در هشت بازی متوالی اخیر خود موفق به گلزنی شده است.

جولیانو علاوه بر شم گلزنی بالا، قدرت جنگندگی پدرش را نیز به ارث برده است. فصل قبل جولیانو پس از سائول در میان تمام بازیکنان تیم اول و دوم اتلتیکو بیشترین دقایق را در میدان حضور داشت.

دیه گو سیمئونه چند سال پیش و زمانی که شایعات پیوستن جیو به اتلتیکو وجود داشت، در یک مصاحبه گفت که مربی پسرتان بودن بسیار دشوار است. هم برای خود مربی و هم برای فرزندش.

تگ های مرتبط

ارسال نظر