کلاهبرداری در اینستاگرام | کلاهبرداری زن و شوهر شیاد | کلاهبرداری با فروش لباس |

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری زوج کلاهبرداری خبر داد که از طریق تبلیغ فروش لباس در اینستاگرام بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال کلاه‌برداری کرده بودند.

سایت شماره یک:

ئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری زوج کلاهبرداری خبر داد که از طریق تبلیغ فروش لباس در اینستاگرام بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال کلاه‌برداری کرده بودند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مدیر یک صفحه اینستاگرامی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، فرد شاکی با تبلیغ فروش لباس در یکی از صفحات اینستاگرامی مواجه شده و برای خرید یک لباس با مدیر این صفحه تماس می‌گیرد و فروشنده نیز از او می‌خواهد مبلغ ۱۰ میلیون ریال به‌حسابش واریز تا لباس را برایش ارسال کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: فرد شاکی مبلغ درخواستی را به‌حساب فروشنده واریز می‌کند، اما نه‌تن‌ها بعد از چند روز لباسی برایش ارسال نمی‌شود، بلکه فروشنده نیز دیگر به تماس‌هایش پاسخگو نبوده است.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: در ادامه کارشناسان با انجام اقدامات پلیسی و ردیابی هوشمندانه شماره حسابی که فرد شاکی مبلغ را به آن واریز کرده بود دریافتند صاحب حساب به همراه همسرش اقدام به راه‌اندازی چندین صفحه اینستاگرامی با عنوان فروش لباس کرده و از این طریق از شهروندان در سطح کشور کلاه‌برداری می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این زوج کلاه‌بردار تحت تعقیب پلیس فتا و آگاهی سراسر کشور بودند، گفت: سرانجام با تلاش کارشناسان پلیس فتای اصفهان مخفیگاه این زوج شیاد در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و مأموران با اخذ نیابت قضائی به این استان رفته و آن‌ها را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

به گزارش پلیس اصفهان، مرتضوی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ مال‌باخته از استان اصفهان در این پرونده شناسایی شدند، مبلغ کلاه‌برداری صورت گرفته از آنان را بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال دانست و گفت: زوج کلاه‌بردار پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، اما تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و کسانی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به پلیس فتا استان اصفهان مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه صفحات اینستاگرامی جای مناسبی برای خرید و فروش و تهیه اجناس نیست، گفت: بیشتر صفحات اینستاگرامی که به تبلیغ اجناس می‌پردازند با هدف کلاه‌برداری راه‌اندازی می‌شوند، بنابراین شهروندان باید در این زمینه هوشیار بوده و به این‌گونه صفحات اعتماد نکنند و از پرداخت وجه پیش از رؤیت اجناس و اطمینان از صحت و سلامت آن خودداری کنند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر