قیمت دلار | قیمت دلار چند؟ | افزایش قیمت دلار | کاهش قیمت دلار |

بازار ارز امروز نیز کاهشی بود و نیمه کانال ۲۸هزارتومان را نیز رد کرد. اما نگاه فعالان بازار به ادامه روند معاملات چیست؟

سایت شماره یک:

روند کاهشی نرخ دلار از روز چهارشنبه آغاز شد و به ۲۸۷۰۰تومان نیز رسید. اما در معاملات پشت خطی۵شنبه، نرخ دلار اندکی افزایش یافت و به نزدیکی کانال ۲۹هزارتومان رسید.

امروز اما دلار بار دیگر مسیر نزولی را در کانال ۲۸هزارتومان در پیش گرفت و حتی در قیمت ۲۸۴۰۰تومان نیز معامله شد و میانه کانال ۲۸هزارتومان را نیز رد کرد.

در این بین، درحالی که پیشبینی می‌شد اگر دلار محدوده ۲۸هزار و ۵۰۰تومان را رد کند، تا ۲۸هزار و ۲۰۰تومان نیز کاهش خواهد داشت این اتفاق نیفتاد و در این ساعت از معاملات پشت خطی، دلار با اندکی افزایش در نرخ ۲۸هزار و ۴۵۰تومان معامله می‌شود.

به این ترتیب و طبق اعلام کانون صرافان، دلار در نرخ ۲۵هزار و۹۱۸تومان و برای خرید و ۲۶هزار و ۳۱۲تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به روز چهارشنبه، حدود‌۲۰۰تومان کاهش را نشان می‌دهد و نسبت به معاملات صبح تقریبا ثابت مانده است.

یورو نیز در صرافی‌ها، ۳۰هزار و ۸۸تومان خریداری شده و ۳۰هزار و ۵۲۵تومان به فروش می‌رسد.

صرافی ملی نیز امروز با وجود کاهش قیمت‌ها در صرافی‌ها و بازار آزاد، قیمت‌ها را بدون تغییر نگه داشت و دلار در این صرافی ۲۶هزار و ۹۹۰تومان برای فروش و ۲۶هزار و ۴۵۵تومان برای خرید تعیین کرد.

یورو نیز در این صرافی با قیمت ۳۰۵۷۵تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید آن از فروشنده۲۹۹۷۰تومان است.

همچنین دلار امروز در سامانه نیما، ۲۴هزار و ۷۰۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۹۲۸تومان برای فروش قیمت خورد.

یورو نیز در این سامانه با قیمت ۲۷هزار و ۸۹۷ برای خرید و ۱۸هزار و ۱۵۱تومان برای فروش معامله شد.

دلار به کدام سو خواهد رفت؟

در همین رابطه، یک فعال بازار ارز با اشاره به روند کاهشی قیمت در بازار ارز گفت: همانطور که هفته‌های گذشته نیز پیشبینی می‌شد به دلیل اخبار مثبتی که از مذاکرات در وین به گوش رسیده و استقبال بازار از این اخبار، قیمت دلار در روزهای گذشته کاهشی بوده است.

وی در رابطه با آینده بازار ارز افزود: به دلیل بالا بودن احتمال توافق، احتمال آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و برداشتن تحریم‌ها و امیدواری مردم به روند مثبت مذاکرات، روند نزولی در بازار ادامه خواهد یافت و بهتر است مردم فعلا دست به معامله نزنند.

این فعال با سابقه بازار ارز با اشاره به سرفصل‎های جدید بانک‌مرکزی برای تخصیص ارز گفت: متاسفانه سرفصل‌های ۲۵گانه بانک‌مرکزی قابلیت اجرا ندارند. برای مثال، در رابطه با ارز دانشجویی، وزارت علوم ارزها را تنها به دانشجویان اعزامی خود می‌دهد و به دلیل محدودیت بودجه، تعداد دانشجویان اعزامی این وزارتخانه کاهش یافته است و تنها دانشجویان خود را برای دریافت ارز تایید می‌کند؛ بنابراین سایر دانشجویان باید ارز خود را از بازار آزاد دریافت کنند که این موضوع منجر به تقویت بازار آزاد و ادامه معاملات غیررسمی خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز در رابطه با پرداخت ارز مسافرتی، یادآور شد: به دلیل کرونا سفر به کشورهایی که ویزا نیاز دارند محدود شده و کشورهایی که ویزا نیاز ندارند نیز ارز مسافرتی پرداختی به آن‌ها به ۳۰۰یورو کاهش یافته است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر