رکنا: تعمیر و مرمت باید یک رویکرد در شهرداری تهران باشد از طرفی بهانه تعمیر نباید باعث شود که شهرداری تهران به سمت نوسازی مسیر یا پیاده رو برود.

سایت شماره یک:

به گزارش رکنا، مهم ترین شبکه دسترسی شهری پیاده ‌روها هستند که شهروندان برای رفت و آمد از آن استفاده می کنند بنابراین باید مانعی در آن وجود نداشته باشد. اما متاسفانه شاهد این مسئله هستیم که از شمال تا جنوب تهران معابر و پیاده روها خود تبدیل به مانع شده اند. نه کیفیت آسفالت آنها خوب است و نه سنگفرش مانند روزهای نخست خود هستند.

چاله های شهر تعدادشان به اندازه کوچه پس کوچه های شهر است. خیلی از شهروندان نیز دیگر امید به درست شدن شهر را از دست داده اند و به دیدن پیاده روهای خراب و چاله های به وجود آمده در نقاط مختلف شهر عادت کرده اند. اما با توجه به اینکه در فصول بارانی سال هستیم بدون شک با یک باران، دیگر کسی نمی تواند در پیاده روها رفت و آمد کند چراکه حتی اگر سهل انگاری نیز صورت نگیرد فرد احتمالا اسیر یکی از این چاله ها خواهد شد.

حال این مسئله نیز صادق است که از پیاده روها تنها جوانان استفاده نمی کنند و شهر سالمند، فرد دارای معلولیت و... دارد که شرایط پیاده روها رفت و آمد آنها را دشوار تر و حتی امکان ناپذیر می کند. حقیقت این است که شهر تهران نیاز به مناسب ‌سازی و بازسازی پیاده روها داشته و در این زمینه مسئولین شهری باید عزمی جدی داشته باشند.

وحیدی ساکن در منطقه فلاح تهران به خبرنگار رکنا می گوید: متاسفانه محله ما از ذهن مسئولین شهری پاک شده است و اصلا مهم نیست که چه کسی روی کار باشد بلکه مهم این است که ما هیچ وقت تغییری در وضعیت پیاده روها نمی بینیم. چاله ها در منطقه ما آنقدر زیاد هستند که می توان برای این منطقه اسم چاله آباد گذشت. مسئولین نیز فقط به راه آهن می رسند.

خانم رهنمایی نیز که ساکن در منطقه منتظری در خیابان دماوند است در گفت‌وگو با رکنا اذعان می کند که سنگفرش ها کنده شده و از طرفی آنقدر مخازن زباله را دیر تخیله می کنند که زباله ها به داخل پیاده روها ریخته می شود این در حالی است که عرض پیاده روهای ما نیز بسیار کم است.

او ادامه می دهد: وقتی پاییز و زمستان فرا می رسد باز با هزار ترس و لرز باید قدم روی سنگفرش ها بگذاریم چراکه بسیاری از آنها لغ شده اند و با یک باران زیرشان آب جمع می شود که وقتی پا روی آنها می گذاریم ممکن است تمام شلوار خود را به دلیل پاشیده شدن آب زیر این سنگفرش ها خیس کنیم.

مهدی عباسی رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که شهرداری تعمیر پیاده روهای شهر را رها کرده است گفت: تعمیر و مرمت باید یک رویکرد در شهرداری تهران باشد از طرفی بهانه تعمیر نباید باعث شود که شهرداری تهران به سمت نوسازی مسیر یا پیاده رو برود.

او ادامه داد: شهرداری تهران نباید وقتی یک پروژه نیاز به 10 درصد مرمت دارد پروژه ای با 100 درصد تغییرات را دنبال کند.

عباسی با بیان اینکه شهرداری تهران باید مصالح همگن برای شهر انتخاب کند تاکید کرد: مصالح مورد نیاز باید دپو شوند. همچنین باید پیمانکار مشخص انتخاب شده و صورت وضعیت اقتصادی برای پیمانکار تعریف شود تا مرمت و نگه داشت به صورت موردی در سطح پیاده روها یا پروژه های شهری صورت بپذیرد.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران درباره این مسئله که وضعیت بوده ای شهرداری تهران در شرایط خوبی نیست اذعان کرد: اگر مرمت را شهرداری تهران با صرف مرمت در دستور کار خود قرار دهد، بدون شک برای مرمت کلیه معابر و پیاده روهای شهر تهران، بودجه لازم از منابع امسال موجود است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر