سایت شماره یک:

 

زمانی که صحبت از تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌شود، معمولا اولین موضوعی که مطرح می‌شود. انواع الگوهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است. چرا که افراد به کمک این الگوهای می‌توانند به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند و یک تصمیم مشخص برای ارز دیجیتال خود اتخاذ کنند. الگوهای نموداری در تحلیل تکنیکال بی شمار هستند و از طرفی می‌توان برای هر تایم فریم نیز یک قاعده خاص به آن اضافه کرد.  اما همیشه این سوال مطرح می‌شود که بهترین روش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در رابطه با الگوها چیست؟

به نقل از ارز دیجیتال VIP، زمانی شما می‌توانید بهترین روش تحلیل تکنیکال را پیدا کنید که دید مناسبی از روانشناسی قیمت داشته باشید. در این صورت می‌توانید یک دیدگاه مناسب پیدا کنید. شما با دانستن روانشناسی بازار می‌توانید علت تشکیل شدن انواع الگوهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را به خوبی درک کنید. ما قصد داریم که در این بخش چند الگو به شما آموزش دهیم و از طرفی یک نگاه دقیق نیز به علت تشکیل آن داشته باشیم.

شما برای استفاده بهتر از الگوهای ارز دیجیتال باید به سه نکته توجه کنید. نکته اول مکان تشکیل آن است و نکته دوم تایم فریم تشکیل آن در بخش‌های بعدی به صورت مفصل این موارد را برای شما باز خواهیم کرد. در نهایت آخرین نکته این است که انواع کندل‌های ارز دیجیتال را بشناسید. الگوهای کندلی معمولا یک الگوی مناسب می‌باشند.

اولین و مهمترین الگوی تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال سر و شانه است

به این نکته دقت داشته باشید که الگوی سر و شانه یک الگوی پرایس اکشنی بسیار دقیق می‌باشد. اگر شما بتوانید که این الگو را به خوبی شناسایی کنید. به جرات می‌توان گفت که تراز معاملاتی حساب شما با داشتن مدیریت سرمایه، حداقل 30 درصد رشد خواهد کرد.

2

زمانی که شما بتوانید بازار را به درستی تحلیل کنید، این موضوع به این معنی است که شما می‌توانید برای تحلیل خود را به دیگران نیز ارائه دهید. خب، بهتر است که به سراغ آموزش الگوی سر و شانه برویم. همانطور که مشاهده می‌کنید، الگوی سر و شانه یک موج بزرگ و دو ریز موج کوچک ساخته شده است.  ما به قله بزرگ و یا موج بزرگتر سر می‌گوییم و به موج و یا قله کوچکتر شانه می‌گوییم. زمانی که خطر شانه به سمت پایین شکسته شد. این موضوع به این معنی است که تغییر قیمت رخ می‌دهد.

 البته توجه داشته باشید که مکان تشکیل شدن الگوی سروشانه زیر مقاومت و با بالای حمایت می‌باشد. اگر این الگو را عکس کنیم. سر و شانه معکوس می‌شود. این موضوع به این معنی است که قیمت روند نزولی خود را به پایان رسانده است تا یک روند جدید را شروع کند. الگوی سروشانه به شدت در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال رایج است. تریگر ورود برای شما همیشه خط گردن است. زمانی که خط گردن شکسته می‌شود تحلیل شما شروع می‌شود.

3

 الگوی پرچم یکی دیگر از انواع الگوهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

زمانی که قیمت یک روند صعودی و یا نزولی را شروع می‌کند. به صورت مستقیم به هدف خود نمیرسد. قیمت در میانه مسیر توقف می‌کند، تا افرادی که جا مانده‌اند، سوار موج جدید شوند. شما نیز با مشاهده این رفتار می‌توانید وارد قیمت شوید. البته توجه داشته باشید که معمولا الگوی پرچم زمانی تشکیل می‌شود که یک حمایت و مقاومت مهم شکسته شده باشد. ممکن است که در بین دو حمایت و مقاومت هم مقیاس نیز تشکیل شود.  الگوی پرچم معمولا یک حرکت شارپ دارد که میله پرچم را تشکیل می‌دهد. و یک حرکت رنج دارد که پرچم را تشکیل می‌دهد.

به این موضوع توجه داشته باشید که الگوی پرچم یک الگوی ادامه دهند است. برخی از افراد آن را به نام RBR و DBD نیز می‌شناسند. زمانی که مارکت حالت صعودی دارد و توجه همه افراد به سمت بازار است، معمولا این الگو را زیاد مشاهده می‌کنید. به عنوان مثال زمانی که صحبت از بیت کوین صد هزار دلاری بود. در تایم فریم 1 ساعته و 15 دقیقه این الگوی زیاد تکرار می‌شد. به آرایش کندلی خود از پرچم نیز توجه داشته باشید. در این صورت احتمال برد شما افزایش پیدا خواهد کرد.

4

معمولا حرکت در الگوی پرچم به این صورت است که طول میله قبلی رالی شما ادامه دارد. اما معمولا افراد حرفه‌ای روی 80 درصد سیو سود می‌کنند. شما نیز سعی کنید که روی این قیمت معامله خود را فریم ریسک کنید و سیو سود خود را انجام دهید.

 

آیا می‌توان به جای استفاده از چشم برای شناسایی الگوها از نرم افزار تحلیل نمودار ارز دیجیتال استفاده کرد؟

ما در این بخش دو الگوی اصلی مارکت را به شما معرفی کردیم. ممکن است که شما بپرسید که آیا می‌توان از ربات‌های معامله گر و یا نرم افزارهای که الگوها را شناسایی می‌کنند، استفاده کرد. باید به شما بگویم ک در 90 درصد مواقع الگوهای تحلیل تکنیکال باید با چشم شناسایی شوند. چرا که مارکت باهوش است و همیشه یک فرآیند ثابت برای آشکار سازی نمودارهای ارز دیجیتال ندارد. اما اگر قرار است که شما نمودار ارز دیجیتال را با نرم افزار پیدا کنید. مشکلی ندارد اما باید برای ترید کردن حتما آن را به چشم چک کنید.

هیچ کس نمی‌تواند به صورت قطعی بگوید که یک نرم افزار شناسایی انواع الگوهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود دارد و حتی برای شما ترید نیز انجام می‌دهد. در این صورت شما باید بدانید که ممکن است که در دام افراد کلاه بردار قرار گرفته باشید. برای درک بهتر می‌توانید از مقاله « ربات‌های معامله گر در ارز دیجیتال آیا واقعا سود ساز هستند »  استفاده کنید. در این صورت شما دیدگاه مناسبی نسبت به این موارد پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید تجربه خود را نیز در این مورد در بخش کامنت‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

سایت تحلیل نمودار ارز دیجیتال برا شناسایی انواع الگوهای تکنیکال ارز دیجیتال

قطعا شما تا این قسمت از مقاله در مورد الگوهای تحلیل تکنیکال اطلاعات بسیار مناسبی را یاد گرفته‌اید. اما ممکن است که ندانید که چه سایتی مناسبه تحلیل نمودار ارز دیجیتال می‌باشد. باید به شما بگوییم که تنها سایت معتبر که دیتای درستی نیز دارد سایت Trading View می‌باشد. اما در استفاده از این سایت باید به دو نکته توجه داشته باشید. اولین نکته این است که همیشه چارت صرافی خود را انتخاب کنید. دومین نکته این است که ثبت نام خود را کامل کنید تا چارت شما ذخیره شود تا شما در آینده بتوانید به آن مراجعه داشته باشید.

سخن پایانی

شما در این مقاله به صورت کامل و جامع انواع الگوهای ارز دیجیتال را یاد گرفتید. اما بهتر است که همیشه به صورت مولتی تایم فریم بررسی کنید، تا بتوانید نتیجه مناسبی از تحلیل خود دریافت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که بازار ارز دیجیتال یک بازار به روز و حرفه‌ای می‌باشد. بنا براین شما بهتر است که از تحلیل‌های اینستاگرامی برای خرید و فروش استفاده نکنید.

در این زمان شما می‌توانید از بخش تحلیل و سرمایه گذاری سایت ارز دیجیتال VIP  استفاده کنید. در این سایت شما می‌توانید از تحلیل تکنیکال متخصصین این حوزه استفاده کنید. از طرفی شما می‌توانید یک منبع آموزش تحلیل تکنیکال رایگان داشته باشید. شما می‌توانید بهترین بازدهی را کسب کنید، به شرطی که مدیریت ریسک مناسب و مدیریت سرمایه را در معاملات خود استفاده کنید. تمام معامله گران بزرگ حوزه ارز دیجیتال به این مورد توجه می‌کنند و در معاملات خود آن را بررسی می‌کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر