قیمت دلار | قیمت امروز دلار

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. به جز قیمت دلار و یورو که نرخ سرافی ملی است، سایر نرخ ها، قیمت فروش بازار است.

سایت شماره یک:

قیمت دلار دام در حال بالا رفتن و پایین آمدن است در سرتاسر دنیا قیمت ها بر اساس قیمت دلار بالا و پایین می شود قیمت دلار امروز در بازار آزاد افت داشته است است که ممکن تا آخر هفته بالا برود ولی نمیتوان گفت که این پیش بینی قطعی باشد ممکن است که ثابت بماند یا پایین تر بیاید قیمت دلار در تورم دنیا خیلی تاثیر دارد.قیمت دلار فعلا نوسان دارد.

قیمت دلار

بروزرسانی: چهارشنبه 23 شهریور - 09:03

ارز

قیمت (ریال)

دلار (نرخ صرافی ملی) 286,023
یورو (نرخ صرافی ملی) 287,430
پوند انگلیس 365,420
لیر ترکیه 17,400
فرانک سوئیس 331,200
یوان چین 45,800
ین ژاپن (100 ین) 220,760
وون کره جنوبی 230
دلار کانادا 241,900
دلار استرالیا 214,500
دلار نیوزیلند 190,600
دلار سنگاپور 226,000
روپیه هند 3,980
روپیه پاکستان 1,406
دینار عراق 217
پوند سوریه 126
افغانی 3,600
کرون دانمارک 42,700
کرون سوئد 29,800
کرون نروژ 31,500
ریال عربستان 84,440
ریال قطر 87,800
ریال عمان 823,500
دینار کویت 1,026,800
دینار بحرین 841,000
رینگیت مالزی 70,300
بات تایلند 8,690
دلار هنگ کنگ 40,600
روبل روسیه 5,340
منات آذربایجان 187,200
درام ارمنستان 780
لاری گرجستان 113,200
سوم قرقیزستان 3,870
سامانی تاجیکستان 31,000
منات ترکمنستان 90,800

پیش بینی جدید از افزایش قیمت دلار

 

بازار ارز کشور امروز با نوساناتی همراه بود. اخباری که مذاکرات وین منتشر می‌شود، همچنان بر بازارهای مالی تاثیر می‌گذارد. در روزهای اخیر هم دلار بازار آزاد در برخی از کانال‌های تلگرامی بین کانال ۲۹ و ۳۰ هزار تومان نوسان دارد. امروز دلار در کانال ۳۰ هزار تومان روند صعودی دارد.

اما امروز اخبار جدیدی نیز از بازار ارز منتشر شده است. معامله‌گران می‌گویند درهم در تهران به سختی پیدا می‌شود، کانال‌های اعلام نرخ برای درهم قیمت ۸۲۴۰ تومان را اعلام می‌کنند اما معامله‌گران می‌گویند تا سطح ۸۳۰۰ هم موفق به خرید درهم نمی‌شوند.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی معتقد است که این اتفاق احتمال افزایش قیمت دلار در روزهای آینده را افزایش می‌دهد.

بانک مرکزی قیمت دلار را کنترل می‌کند

اما در این میان، معامله‌گران از اقدامات بازارساز در کنترل بازار ارز گلایه دارند. برخی از آنها معتقدند که بانک مرکزی در مقاطعی، با اقدامات خود قیمت دلار را کاهش می‌دهد و از این طریق کسب سود می‌کند.

حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در این مورد می‌گوید: دولت و بانک مرکزی سعی در کنترل بازار و قیمت این ارز دارند.

او می‌افزاید: در حال حاضر بانک مرکزی به شدت با خبردرمانی و تزریق اخبار، بازار را کنترل می‌کند. اما خبردرمانی تا جایی می‌تواند پاسخگو است. مشخص نیست که بانک مرکزی تا چه مدتی می‌خواهد این اقدام را ادامه دهد. اما نکته مهم این است که خبر مثبتی در رابطه با مذاکرات وین منتشر نمی‌شود، در حالی که برخی در کشور از روند خوب مذاکرات سخن می‌گویند.

پیش بینی جدید از افزایش قیمت دلار

به گزارش سایت شماره یک، قیمت دلار در روزهای گذشته تا حدودی روند کاهشی داشت. اما دو روز گذشته، ورق برگشت و روند قیمتی افزایشی شد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که دلار را وارد کانال ۳۰ هزار تومان کرد، اما مجددا دلار به کانال ۲۹ هزار تومان برگشت. آخرین نرخ معاملات در روز گذشته به ۲۹ هزار و ۷۶۰ تومان رسید.

کارشناسان معتقدند تا زمانی که اخباری از نتیجه نهایی مذاکرات وین منتشر نشود، این بلاتکلیفی نسبی در بازار ادامه دارد.

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازارهای مالی، گفت: به نظر می‌رسد در هفته آینده دلار در بازه کمتر از نیم درصد و در بین کانال‌های ۲۸ هزار تا ۳۰ هزار تومان، نوسان داشته باشد. دلار تا زمان رفع ابهامات در مذاکرات وین، اخبار سیاسی و همچنین تجارت خارجی، به روند نوسانی خود ادامه می‌دهد.

چندی پیش نیز، علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی، گفت: به نظر نمی‌رسد قیمت دلار در روزهای آینده تغییر چندانی داشته باشد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود دلار در همین کانال فعلی، یعنی محدوده ۲۹ هزار تا ۳۰ هزار تومان باقی بماند.

اما قیمت دلار در این روزها چه روندی را طی کرد؟

سایت صرافی ملی قیمت دلار را بدون نوسان چندانی نسبت به روزهای گشته،  ۲۸ هزار و ۵۴۲ تومان اعلام کرد.

اما دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز گذشته روند نوسانی را آغاز کرد. صبح دیروز معاملات در بازار ارز از حدود قیمتی ۲۹ هزار و ۸۵۰ تومان آغاز شد. آخرین نرخ اعلامی در معاملات نقدی، ۲۹ هزار و ۷۶۰ تومان بود. معاملات غیرقانونی فردایی نیز همین روند نوسانی را داشت.

در این میان، به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی با ۰٫۰۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۲۶۵۰۰ تومان معامله شد.

همچنین قیمت ارز آمریکایی در سامانه متشکل ارز نیز با ۱٫۲۸ درصد افزایش به ۲۸۷۳۰ تومان رسید.

به گزارش سایت شماره یک، آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۶۹۱,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۷۱۱.۲ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳۷,۴۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۳۱,۰۹۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۴۵۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۸۵,۴۱۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۵,۳۲۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۴۹,۱۸۰ ریال رسید.

قیمت دلار

سنگر محکم قیمت دلار 

به عقیده بسیاری از فعالان بازار ارز با توجه به حمایت و مقاومت شدید مشاهده شده در مقابل خروج دلار از کانال قیمتی ۲۹ هزار تومانی، سطوح قیمتی این کانال را می‌توان به عنوان سنگر محکم شاخص ارزی در روز‌های کنونی دانست

افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته آرایش صعودی به خود گرفت و به مرز حساس  ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. عده ای از بازیگران ارزی معتقدند بودند در صورتی که نرخ دلار در بازار ارز امروز بالای محدوده یاد شده تثبیت شود  احتمال رسیدن آن به 30 هزار و 200 تومان هم وجود دارد.

قیمت دلار در هرات بالا رفت 

قیمت دلار در هرات هم دیشب نزدیک به 100 تومان افزایش را ثبت کرد. این امر ممکن است بر انتظارات صعودی دلار در تهران بیفزاید . 

قیمت دلارسلیمانیه بعد از نا آرامی های عراق 

 قیمت لار در سلیمانیه هم دیشب نسبت به روز دوشنبه تقریبا رنج بود . البته گفته می شود که به واسطه ناآرامی های عراق، تقاضا برای خرید ارز در منطقه سلیمانیه کمی بیشتر شده است. 

قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار از مسیر نرخ حواله درهم 

 عده ای از  معامله گران با اشاره به نوسان محدود نرخ حواله درهم در معاملات پشت خطی  می گفتند احتمالا قیمت دلار در بازار امروز روند ملایمی را دنبال کند .

احتمال تشکیل الگوی برگشتی در بازار سرمایه

کاهش های  قیمت های بازار سهام در کنار انتشار گزارشات سالانه مناسب باعث شده است تا برخی از کارشناسان به ارزندگی کلیت بازار سرمایه  در شرایط کنونی اشاره کنند، ولی بلاتکلیفی های برجامی و ریزش های اخیر عاملی است که باعث احتیاط سرمایه گذاران در ورود به بازار شده است و  احتمالا پول های نقد به دنبال نشانه های برگشت بازار هستند.

 صعودی شدن  ارزش معاملات خرد در کنار تشکیل الگوی برگشتی در شاخص کل  می تواند از احتیاط سرمایه گذاران بکاهد و پول ها را روانه این بازار کند.

قیمت دلار

شاخص کل در هفته قبل برای دومین بار از نزدیکی محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد به بالا برگشت و باعث افزایش  امیدواری برای سرمایه گذاران بازار سرمایه شد. نمودار تکنیکالی شاخص کل نشان می دهد که در صورت ادامه این شرایط محدوده فعلی می تواند محدوده برگشتی شاخص کل باشد که در ادامه واکنش شاخص با مقاومت قبلی روند را مشخص خواهد کرد.  

احتیاط و صبر در بازار سرمایه 

تعدادی از تحلیلگران احتمال احیای توافق را‌‌ بالا می دانند و بر اساس این پیش بینی اقدام به خرید می کنند ولی سرمایه گذاران محتاط تر که ریسک پذیری کمتری دارند تا قطعی شدن توافق برای خرید صبر می کنند. برخی از سرمایه گذاران تصور می کنند با احیای توافق سرمایه های زیادی از بازار مسکن، ارز و طلا و سکه ناامید می شوند و  بازار سرمایه در این شرایط یکی از مقاصد اصلی پول هایی است که از رکود سایر بازارها فرار کرده اند. البته ترس گذشته ممکن است مانع ذهنی برای چرخش سرمایه ها به سمت بورس باشد.

قیمت دلار

رفتار سینوسی در بازار ارز

بازار ارز در هفته قبل یک رفتار سینوسی را تجربه کرد و هیجانات معامله گران فرصت نوسان مناسبی را در بازار فراهم کرد،  قیمت دلار تقریبا یک ‌کف قیمتی را تست کرد. پس از آنکه دلار تهران با حمایت کف کانال ۲۸ هزار تومانی برخورد کرد، افزایش تقاضا و هیجانات خرید باعث تشکیل صف خرید در مقابل صرافی ها شد.

 ولی در ادامه همزمان با رشد قیمت دلار از تقاضای خرید دلار توافقی  کاسته  شد و صف ها از بین رفت که نشان می داد تعدادی از افراد از شرایط هیجانی موجود برای نوسان گیری استفاده می کنند.

در شرایط کنونی تحلیل های متفاوتی از کف قیمتی دلار در صورت احیای توافق وجود دارد عده ای برای تحلیل کف قیمتی دلار به قیمت دلار نیما اشاره می کنند.

قیمت دلار نیما در شرایط کنونی نوسان خاصی را تجربه نکرده و بدون تغییر مانده و قیمت کنونی آن کف قیمتی دلار متشکل در هفته قبل بوده است.

در این چارچوب در صورت توافق و اوج گیری احساسات کاهشی، نرخ دلار به کمتر از نیمه کانال ۲۶ هزار تومانی نخواهد رسید، ولی دیدگاهی دیگر شکل گیری صف های خرید دلار توافقی در هنگام سقوط قیمت ارز تا  ابتدای کانال ۲۸ هزار تومانی را مبنا قرار می دهند و می گویند به خاطر افزایش تقاضای خرید در قیمت فوق ، احتمالا کف کانال ۲۸ هزار تومانی کف قیمتی دلار در صورت احیای برجام است و بالا بودن تقاضا در قیمت های پایین نمی گذارد دلار آزاد  خود را به دلار نیما برساند.

قیمت دلار

قیمت دلار

نوسانات قیمت در بازارها

تب و‌تاب اخبار نفوذ کرده به بازار ها، موجب ایجاد نوسانات قیمتی قابل توجه در بازارها شده و فضا به نفع نوسان گیران شده است.در میان معامله گران مهم ترین سئوال آینده بازارها در صورت توافق احتمالی است.

احیای برجام چه تاثیری بر کاهش قیمت دلار دارد؟ 

به گزارش سایت شماره یک، علی‌اصغر سمیعی در یادداشتی درباره قیمت احتمالی ارز پس از توافق برجام نوشت: با اینکه برجام و توافقات احتمالی می‌تواند توانایی‌های مالی بانک مرکزی را افزایش دهد، ولی آمدن مقداری پول به خزانه کشور نمی‌تواند بر واقعیت‌های اقتصادی اثر جدی بگذارد.

وی افزود: مشکل اصلی اقتصاد کشور با توافقات احتمالی رفع نمی‌شود، ممکن است توافقات و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و آزادی فروش نفت بتواند به طور موقت و مانند یک مسکن بر روی اقتصاد کشور اثر بگذارد، ولی درمان اصلی نیست.

این کارشناس بازار ارز تصریح کرد: ممکن است بعد از امضای توافق با تصمیم‌های نابخردانه در داخل و توطئه‌گرانه در خارج و به ضرب تبلیغ و تزریق بیش از تقاضا و ساختن جو "همه چیز گل و بلبل است" به طور مصنوعی بشود، برای مدتی بسیار کوتاه قیمت‌ها را پایین نگه داشته و بازار را به بهشت خارج‌کنندگان سرمایه از کشور و واردکنندگان کالاهای مصرفی و غیرضروری به کشور تبدیل کرد،

ولی بعد از چند روز که روند کاهشی قیمت‌ها متوقف شود، بلافاصله خرید گسترده و هجوم مترصدین (و همچنین مترصدات) برای خرید آغاز و قیمت‌ها افسار گسیخته‌تر از قبل رو به افزایش خواهد گذاشت.

سمیعی یادآور شد: این تجربه‌ها را قبلا هم داشته‌ایم و ملموس‌ترین آن، بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ بود، که قیمت ارز به کمتر از یک سوم کاهش یافت، که البته بعد از کمتر از شش ماه باز به همان قیمت‌های قبلی برگشت.

وی متذکر شد: امیدوارم این نوبت مسوولان اقتصادی کشور از تجربه‌های گذشته درس لازم را گرفته باشند، و در این موارد با درایت بیشتری عمل شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر