قیمت‌ دلار و طلا امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

سایت شماره یک:

قیمت دلار دام در حال بالا رفتن و پایین آمدن است در سرتاسر دنیا قیمت ها بر اساس قیمت دلار بالا و پایین می شود قیمت دلار امروز در بازار آزاد افت داشته است است که ممکن تا آخر هفته بالا برود ولی نمیتوان گفت که این پیش بینی قطعی باشد ممکن است که ثابت بماند یا پایین تر بیاید قیمت دلار در تورم دنیا خیلی تاثیر دارد.قیمت دلار فعلا نوسان دارد.

بازار دلار، طلا و سکه امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۷۸۸۰ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد نیز روند کاهشی دارد. در برخی کانال‌های تلگرامی دلار در روزهای اخیر روند کاهشی داشته اما هنوز با کانال پایین‌تر فاصله دارد. امروز اما به کانال پیشین بازگشته است. البته برخی منابع نیز معتقدند این کانال‌ها قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

 قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۲۱ درصد کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به قیمت ۲۶۰۱۹ تومان رسیده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۳۴ تومان رسیده است. قیمت طلا امروز به زیر ۱ میلیون و ۳۵۰ هم رسید. در حالی که در روزهای گذشته در محدوده ۱ میلیون و ۳۶۰ نیز بود.

قیمت سکه طرح جدید در این لحظه کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱,۷۱۱٫۵۸ دلار معامله می‌شود.

سیگنال‌های موثر بر بازارها

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. حالا این هفته سفر مقامات ارشد سیاسی دو کشور روسیه و ترکیه به ایران از جمله اخبار مهم سیاسی هستند. به ویژه حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کشور می‌تواند بازارهای دلار و به دنبال آن طلا و سکه سیگنال‌هایی داشته باشد.

در هفته جاری دو رویداد مهم سیاسی رخ داد. یکی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه بود و دومی سفر امروز پوتین به تهران.

این اخبار ظرف دو روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد را کاهش داده. تحلیلگران معتقدند این کاهش قیمت به دلیل شکل‌گیری برخی انتظارات سیاسی مثبت است. سفرهای سیاسی که شاید بتواند قیمت دلار را به زیر بکشد.

روند قیمت دلار صعودی می‌شود؟

علی صادقین، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز دراین خصوص بیان کرد: دو حالت برای دلار وجود دارد، کوتاه‌مدت و بلندمدت. در وضعیت کوتاه‌مدت جلسه بانک مرکزی با با پتروشیمی‌ها و صراف‌ها را داشتیم بنابراین صرافان تصمیم گرفتند عرضه را افزایش دهند. مقرر شد آنها خرید و فروش بدون محدودیت داشته باشند.

 

او ادامه داد: احتمالا در کوتاه‌مدت بازار شاهد اصلاح قیمت ارز است. اما اگر اخبار سیاسی به سمت عدم احیای برجام پیش رود در بلندمدت همچنان قیمت دلار صعودی است.

دلیل این کاهش قیمت‌ها چیست؟

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: یکی از دلایل این کاهش قیمت‌ها بحث تایید قطعنامه شورای حکام بود که باعث شد جوی هیجانی در بازار شکل بگیرد و دلار روندی افزایشی را در پیش گرفت. طلا و سکه نیز به‌عنوان تابعی از دلار، همین مسیر را دنبال کردند.

او ادامه داد: اما کم‌کم جامعه به این باور رسید که این قطعنامه ضمانت اجرایی ندارد. در نتیجه، هیجان کاهش یافت و قیمت‌ها عقب‌نشینی کردند.

 

این کارشناس همچنین درباره تداوم کاهش قیمت در بازارهای ارز و طلا توضیح داد: به‌طورکلی واقعیت این است که کاهش ارزش پول ملی ما به سرعت باعث افزایش قیمت دلار می‌شود. نباید تصور کرد این عقب‌نشینی می‌تواند باثبات باشد و احتمال افزایش دوباره وجود دارد.

او ادامه داد: درصورتی که تغییری در رویه اقتصاد صورت نگیرد و شرایط فعلی بهبود پیدا نکند، نمی‌تونیم انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم.

قیمت دلار بالا می رود؟ 

با این حال عده ای از معامله گران همچنان به تنش های ایجاد شده بین ایران و غرب درباره  قطعنامه اشاره می کردند. از نظر این دسته از بازیگران ارزی، با توجه به تنش ها و نرخ تورم موجود احتمال افزایش قیمت دلار همچنان وجود دارد و می تواند سقف های تازه ای را تجربه کند.

 

برخی از آن ها نیز احتمال می دهند پرونده ایران به شورای امنیت بازگردد و اعتقاد دارند این موضوع، عواقب ناخوشایندی برای بازار خواهد داشت.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر