قیمت خودرو | قیمت خودرو الان

بازار خودرو امروز سه‌شنبه 24 مرداد 1402 روندی کاملاً متفاوت از روز گذشته را در پیش گرفت تا بار دیگر دنبال‌کنندگان خود را شوکه کند. اصلی‌ترین دلیل افزایشی شدن قیمت‌خودروها در بازار امروز را می‌توان انتشار خبر عدم تخصیص ارز نیمایی به خودروسازان داخلی دانست.

سایت شماره یک:

قیمت خودرو دوباره گران شده است. قیمت خودرو مدام در نوسان است. قیمت خودرو ممکن است دوباره ارزان شود. قیمت خودرو مدام بالا و پایین می رود. برای اطلاع بیشتراز قیمت خودرو این مطلب را بخوانید.

 قیمت اکثر خودروها امروز افزایش یافتند، مطابق با پیگیری‌های تجارت‌نیوز از برخی از نمایشگاه‌داران تهران این افزایش قیمت باعث ایجاد رونق اندکی در بازار شده است.

خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی به هیچ‌وجه نمی‌خواهند با اتلاف زمان مبلغ بیشتری را برای خرید خودرو بپردازند و در سوی دیگر فروشندگان خودرو مدت‌هاست که در انتظار مشتری برای فروش خودروهای خود هستند. این نیازمندی هر دو طرف موجب انعطاف در قیمت‎‌گذاری و معامله در بازار خودرو شده است.

مطابق با قیمت‌های اعلامی وبسایت کارنامه، قیمت اکثر خودروهای بازار به ویژه داخلی‌ها امروز افزایش یافتند.

قیمت خودروهای داخلی

کوییک دنده‌ای S، هاچ‌بک پرفروش سایپا امروز با یک میلیون تومان افزایش قیمت، با عدد نهایی 348 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

شاهین G، لوکس‌ترین سدان سایپا، امروز نسبت به روز گذشته خود شش میلیون تومان گران شد و با عدد نهایی 571 میلیون تومان در بازار امروز حاضر می‌شود.

پژو پارس LX TU۵، پرطرفدارترین سدان ایران خودرو، امروز سه میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد تا با قیمت نهایی 620 میلیون تومان در بازار معامله شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربو، قدرتمندترین سدان دنده دستی داخلی، با  15 میلیون تومان افزایش قیمت، پرچم‌دار افزایش قیمت در بین محصولات داخلی بازار بود. این محصول پرطرفدار ایران خودرو امروز با قیمت نهایی 750 ملیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز امروز فرایندی مشابه با بازار خودروهای داخلی را تجربه کرد و اکثر محصولات این بازار هم شامل افزایش قیمت شدند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای، کراس‌اوور دنده‌ای مدیران خودرو امروز نسبت به روز گذشته 5 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و با قیمت نهایی 735 میلیون تومان بازار آزاد  حاضر شد.

فونیکس تیگو ۷ پرو، چند وقتی هست که به فهرست محصولات پرنوسان بازار اضافه شده استو این محصول مدیران خودرو همانند برادر کوچک‌تر خود افزایش قیمت را تجربه کرد. تیگو 7 پرو با 10 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز با قیمت نهایی یک میلیارد و 760 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

هایما S۵ اتوماتیک، کراس‌اوور مید سایز ایران خودرو، امروز با 10 میلیون تومان افزایش قیمت با عدد نهایی یک میلیارد و 225 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به خبر منتشر شده مبنی بر عدم تخصیص ارز به خودروسازان داخلی و همچنین انتشار خبر نپذیرفتن قیمت‌گذاری آزاد و بدون نظارت شورای رقابت، بازار خودرو در سردرگمی قرار گرفته است، اما با توجه به کهنه‌تر بودن و احتمال رخ دادن بیشتر خبر اول بازار روند صعودی را در پیش گرفت.

منبع: تجارت نیوز

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی امروز هم همانند روز گذشته به روند کاهشی خود ادامه داد. در بازار امروز محصولات ایران خودرو افت قیمت بیشتری را تجربه کردند.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، هاچ‌بک اسپرت و خشن ایران خودرو امروز دو میلیون تومان افت قیمت داشت تا با قیمت نهایی 623 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شود.

پژو پارس LX TU۵، سدانی که ایران خودرو دست از سرش بر نمی‌دارد، امروز سه میلیون تومان ارزان شد و با عدد 617 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

شاهین G، تنها نماینده سایپا در نوسانات امروز بازار خودرو همانند پژو پارس سه میلیون تومان کاهش قیمت داشت تا با قیمت نهایی 565 میلیون تمان در بازار آزاد خرید و فروش شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز در رقابت با بازار خودروهای داخلی عقب نماند و اکثر محصولات این بازار نیز شامل کاهش قیمت شدند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای، کراس‌اوور محبوب، اما کم‌جان مدیران خودرو امروز پنج میلیون تومان افت قیمت داشت تا به چرخه نوسان خود در این هفته ادامه دهد، این محصول با قیمت نهایی 735 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.

جک S۵ نیوفیس، تنها نماینده کرمان‌ موتور در نوسانات بازار امروز بود. این محصول قدیمی، اما پرطرفدار تا به این لحظه 20 میلیون تومان افت قیمت داشته است تا با عدد نهایی یک میلیارد و 410 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شود.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره، همانند رقیب کهنه‌کار خود 20 میلیون تومان ارزان شد، این محصول پرفروش گروه بهمن با قیمت نهایی یک میلیارد و 640 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو، کراس‌اوور فیس‌لیفت شده‌ مدیران خودرو نیز همانند دیگر رقبایش 20 میلیون تومان از ارزش خود را در بازار آزاد از دست داد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و 750 میلیون تومان در بازار حاضر شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به انتشار خبر عدم تخصیص ارز نیمایی به خودروسازان داخلی،‌ می‌توان انتظار افزایش قیمت خودروهای داخلی را در درب کارخانه و بازار آزاد داشت،

چراکه با عدم تخصیص ارز نیمایی توسط دولت به خودروسازان، این تولیدکنندگان برای تامین قطعات خود باید از ارز بازار آزاد استفاده کنند که این عامل به تنهایی منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شود.

در سوی دیگر مطابق با اعلام حسن کاظم‌زاده کارشناس بازارهای مالی، خودروسازان داخلی امسال برای تولیدات خود به 12 میلیارد دلار ارز نیاز دارند که احتمالاً برای تامین این مقدار، خودروسازان به بازار آزاد ارز مراجعه خواهند کرد

.در چنین شرایطی خودروهای داخلی دو بار شامل افزایش قیمت می‌شوند، یک‌بار به دلیل افزایش قیمت تمام شده خودرو در کارخانه و یک‌بار هم به دلیل کم شدن ارز در بازار آزاد و افزایش قیمت آن.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی نیز ثبات کامل بر بازار حاکم بوده و قیمت خودرو، هیچ تغییری نداشته است.

جک J4 کرمان موتور که از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی حال حاضر بازار به شمار می‌رود، حدود 10 میلیون بالاتر از نرخ هفته گذشته معامله می‌شود. این خودرو با نرخ 750 میلیون تومانی روز گذشته در حال خرید و فروش است.

جک S5 نیوفیس که از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار محسوب می‌شود، با نرخ یک میلیارد و 430 میلیون تومانی درحال خرید و فروش بوده که نسبت به هفته گذشته، هیچ تغییری نداشته است.

فونیکس تیگو 7 پرو که جزو کراس‌اوورهای گران قیمت‌تر بازار به شمار می‌رود، با نرخ یک میلیارد و 790 میلیون تومانی روز گذشته در حال معامله بوده که این نرخ حدود 60 میلیون تومان پایین‌تر از نرخ فروش هفته گذشته است.

فردا T5 شرکت فردا موتورز، قیمتی برابر با یک میلیارد و 480 میلیون تومان دارد که نسبت به روز گذشته، بدون تغییر بوده اما نسبت به ابتدای هفته گذشته حدود 15 میلیون تومان افزایش نرخ را تجربه کرده است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آتی

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: پس از تعطیلات محرم، در بازار خودرو با یک افزایش قیمت نسبی روبه رو بودیم. اما پس از آن، دوباره قیمت خودرو نزولی شد.

وی ادامه داد: خودروهای وارداتی، اکثراً مجوز استاندارد را گرفته و درحال ترخیص هستند. هرچند  تعداد این خودروها زیاد نیست؛ اما حتی همان تعداد کم نیز نشان‌دهنده این است که بازار می‌خواهد روی خوشی به خریداران خود نشان داده و باز هم به سمت کاهش برود.

او افزود: شاید برخی بر این باور باشند که تعداد خودروهای وارداتی کم بوده و شاید حتی باعث افزایش قیمت‌ها شود. اما این نکته نباید فراموش شود که ورود خودرو به بازار، با یک قیمت و ضابطه مشخص انجام خواهد گرفت. قیمت دلاری، تعرفه واردات و سود بازرگانی کاملاً مشخص خواهد بود و طبیعتاً، قیمت‌ها تا حدی بالا رفته و سپس ثابت خواهد ماند.

جعفری در رابطه با واردات خودروهای چینی توضیح داد: شاید بسیاری از افراد به واردات خودروهای چینی معترض باشند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که خودروهای چینی وارداتی از جمله چانگان‌ها، جزو مجصولات گرید A چین محسوب می‌شود که بسیار با کیفیت بوده و حتی در بازار امارات از برخی خودروهای هیوندای و کیا از جمله کیا سونت و کیا سراتو، گران‌تر نیز هست.

ین فعال بازار خودرو درباره آینده بازار خودرو گفت: به نظر این اتفاقات هرچقدر هم کوچک باشند، نوید یک بازار آرام و کم‌تلاطم را می‌دهند و دیگر شاهد نوسانات عجیب قیمتی و کاسبی یک سری از دلال‌ها نخواهیم بود.

بازار خودرو روزهای متفاوتی را تجربه می‌کند و هر روز روند و شرایط متفاوتی را نسبت به روز گذشته خود پشت‌سر می‌گذارد.

در چنین شرایطی خریداران و فروشندگان تا حد امکان دست نگه می‌دارند تا متضرر نشوند. در وضعیت فعلی بازار، اکثر معاملات به دلیل نیاز ضروری به پول یا خودروست و اکثر افراد تا لحظه‌ای که نیاز نداشته باشند سعی می‌کنند تا از فعالیت در این بازار دوری کنند.

بازار خودروهای داخلی امروز نوسانات گسترده‌ای را به ویژه در محصولات ایران خودرو تجربه کرد تا آبی‌های جاده مخصوص سهم بیشتری را از تغییرات بازار داشته باشند.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، هاچ‌بک پرطرفدار و جوان‌پسند ایران خودرو امروز پرچم‌دار بیشترین افزایش قیمت در بازار خ ودروهای داخلی بود، قیمت این محصول پرطرفدار امروز 10 میلیون تومان افزایش یافت تا با قیمت نهایی 640 میلیون تومان در بازار عرضه شود

پژو پارس LX TU۵، سدان فرانسوی، اما محبوب ایران خودرو با 9 میلیون تومان افزایش قیمت رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرد و با قیمت پایانی 630 میلیون تومان در بازار امروز حاضر شد.

دنا پلاس ۶ دنده توربو، لوکس‌ترین سدان دنده‌ای ایران خودرو امروز هفت میلیون تومان گران شد و با قیمت 757 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.

شاهین G، گران‌ترین محصول سایپا و نماینده نارنجی پوشان جاده مخصوص در بازار آزاد چهار میلیون تومان گران شد و با قیمت نهایی 577 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی امروز نوسان کمتری را نسبت به بازار خودروهای داخلی تجربه کرد تا روند متفاوتی را طی کند.

جک S۵ نیوفیس، کراس‌اوور نسبتاً قدیمی و پرطرفدار کرمان موتور امروز 10 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت نهایی یک میلیارد و 420 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای، کراس‌اوور دنده‌ای و محبوب مدیران خودرو امروز با 10 میلیون تومان کاهش وارد بازار شد و قیمت نهایی این خودرو در بازار آزاد امروز 740 میلیون تومان اعلام شد.

چری آریزو ۵IE جدید توربو، سدان محبوب و چابک مدیران خودرو نیز همانند دیگر محصول مدیران خودرو 10 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد تا با قیمت پایانی یک میلیارد و 160 میلیون تومان در بازار معامله شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به انتشار خبر واقعیت نداشتن واردات 1000 دستگاه خودرو به شکل روزانه، بازار روند خود را نسبت به روز گذشته تغییر داد، این تغییر را به وضوح می‌توان در بازار خودروهای داخلی مشاهده کرد، چراکه صحت نداشتن واردات روزانه 1000 دستگاه نشان‌دهنده به تعویق افتادن بهبود نظام عرضه و تقاضا در بازار خودرو است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر