مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده در ۱۸ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

سایت شماره یک:

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در هفته آینده برخی نقاط کشور بارانی و برخی دیگر برفی خواهد بود. 

از امروز (پنج‌شنبه) تا شنبه با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در نیمه شمالی کشور، در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظفت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

ایرانیان امشب، شبی بسیار سرد را پشت سر خوهند گذاشت.

استان‌های زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و همچنین ارتفاعات البرز و زاگرس طی امشب دماهایی کمتر از ۱۰- درجه سانتیگراد خواهند داشت. رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا، آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار کرد:تردد روان در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار است.

وی ادامه داد: محور‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند و شاهد ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک و محور شهریار تهران حدفاصل شهریار تا شهرقدس هستیم.

سرهنگ‌شیرامی گفت: همچنین بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و گلستان و بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده در ۱۸ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

‌‌صادق ضیائیان با اشاره به بارش باران و وزش باد در روز جاری در استان‌هایی نظیر اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، کردستان، همدان و سواحل خزر بیان کرد: امروز همچنین در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف هم برای ساعاتی داریم.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران است و روز چهارشنبه بارش در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان مرکزی، شمال فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش برف و باران و وزش باد داریم.

ضیائیان با بیان اینکه از پنج‌شنبه 27 آبان تا شنبه 29 آبان در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم، گفت: این موضوع موجب افزایش غلظت و انباشت آلایند‌ه‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

وی عنوان کرد: روز آینده در برخی نقاط نیمه جنوبی فارس، کرمان و هرمزگان، رگبار و باران و در ارتفاعات برف و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده برف و وزش باد خواهیم داشت.

 سرما در کشور و کاهش دما تا 14 درجه در برخی شهرها/ هشدار به کشاورزان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در 2 روز آینده در شمال شرق کشور دمای هوا 7 تا 14 درجه کاهش می‌یابد و در استان‌های دامنه جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان و نواحی مرکزی و شرق کشور کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دما خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: در این راستا احتمال افت فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و صدمه به ماشین آلات و ادوات کشاورزی وجود دارد که ‌توصیه می‌شود مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی، احتیاط در تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کو‌هنوردی، جابه‌جایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار و استفاده از ضدیخ در رادیاتورها در دستور کار باشد.

یخبندان در 18 استان

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش پیش‌بینی می‌شود و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان تهران صاف خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 3 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اردبیل، بجنورد و زنجان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد‌:‌ روز آینده در 18 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع : فارس

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر