تیم‌های راه یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران معرفی شدند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی فصل 01-1400 جام حذفی فوتبال ایران طی دیروز(با انجام 12 دیدار) پیگیری شد و امروز(4 مسابقه) ادامه پیدا کرد که در نهایت تکلیف 16 تیم راه یافته به مرحله یک‌هشتم این رقابت‌ها مشخص شد و جدا از لیگ برتری‌ها، دو تیم لیگ یکی و یک تیم دسته دومی موفق شدند به این مهم برسند.

از بین لیگ برتری‌های فوتبال ایران تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز، تراکتور تبریز و هوادار تهران موفق نشدند به یک مرحله بالاتر راه پیدا کنند و نتیجه را مقابل حریفان خود واگذار کردند، اما حالا با اضافه شدن تیم‌هایی همچون مس کرمان، خیبر خرم‌آباد و خلیج فارس ماهشهر شرایط برگزاری مسابقات سخت‌تر هم خواهد شد چراکه بازیکنان این باشگاه‌ها انرژی مضاعفی دارند.

در شرایطی که هنوز قرعه‌کشی دور یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها انجام نشده، اما بدون تردید لیگ برتری‌ها در ابتدا ترجیح می‌دهند با یکی از تیم‌های لیگ یک یا لیگ دو فوتبال ایران بازی کنند و سپس سراغ گزینه‌های لیگ برتری بروند.

* آلومینیوم اراک

شاگردان رسول خطیبی در ادامه روند خوب خود این بار در جام حذفی به یک پیروزی ارزشمند دست یافتند. آنها روز گذشته میزبان فجرسپاسی بودند و موفق شد این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست دهند. بازی دو تیم در وقت های قانونی بدون گل به پایان رسید اما اراکی ها با گل های هوشمند و نوری در دقایق 111 و 122 اجازه کشیده شدن کار به ضربات پنالتی را ندادند و راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

* شهرخودرو مشهد

شهرخودرو بعد از مدت ها و در حالی که هیچ بردی در لیگ برتر ندارد موفق شد اولین طعم پیروزی در این فصل را مقابل استقلال ملاثانی بچشد. شاگردان داود سیدعباسی با رضا کرملاچعب از حریف عقب افتادند اما با تغییرات خوب این مربی جوان توانستند توسط محمدرضا فلاحیان که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود در دقیقه 80 گل تساوی را بزنند؛ آنها سپس با دبل تعویض طلایی سید عباسی در دقیقه 119 به گل برتری دست یافتند تا یک روز شیرین را رقم بزنند.

* نساجی مازندران

نساجی که فصل گذشته توسط ملوان دسته اولی از جام حذفی کنار گذاشته شده بود، فصل جدید این جام را با دیدار مقابل آرمان گهر، یکی از بهترین تیم های این فصل لیگ دسته یک شروع کرد. شاگردان ساکت الهامی با گل دقیقه 13 حسن نجفی خیلی زود از حریف پیش افتادند و توانستند با حفظ همین یک گل، برنده بازی شوند.

* نفت مسجدسلیمان

تقابل دو تیم غرق در مشکلات مالی خطه جنوب با برتری تیم لیگ برتری همراه بود. نفت مسجد سلیمان که در رده دوم از آخر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد  به مصاف شاهین شهرداری بوشهر، همتای دسته دومی خود رفت و موفق شد این تیم را در ضربات پنالتی شکست دهد.

* خیبر خرم‌آباد

تیم عبدالله ویسی در دیداری پرحاشیه توانست از سد تیم لیگ یکی مس شهربابک عبور کند. آنها در روزی که 2 پنالتی توسط قنبری و محمدی وارد دروازه حریف کردند، با نتیجه 3 بر یک برنده شدند. این دو تیم در لیگ دسته یک تنها امتیاز با هم فاصله دارند و رقابت نزدیکی برای صعود به رتبه های جدول بینشان شکل گرفته و در این دوئل لیگ یکی، خیبری ها برنده از زمین خارج شدند.

* پیکان تهران

شاگردان حسینی صعود سختی به مرحله بعد داشتند. آنها به مصاف قشقایی شیراز رفتند و در روزی که یک پنالتی را در نیمه اول توسط محبی از دست داده بودند، در نیمه دوم مجددا صاحب یک ضربه پنالتی شدند که این مرتبه غلامرضا ثابت ایمانی پشت توپ ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد تا خودروسازان برابر تیم دسته یکی قشقایی که یکی از مدعیان لیگ محسوب می شود، صعود پرزحمتی داشته باشند.

* ذوب‌آهن اصفهان

اصفهانی ها یک نیمه اول نگران کننده ای را سپری کردن اما در ادامه و در 28 دقیقه پایانی 3 بار موفق به گلزنی شدند و رایکای بابل با پیروز قربانی قادر به شگفتی سازی نبود. سعید ابراهیم‌پور دروازه‌بان و کاپیتان رایکایی‌ها روز خوبی را در 45 دقیقه ابتدایی پشت سر گذاشت اما در نیمه دوم مقاومتش توسط آرمان قاسمی و از روی نقطه پنالتی شکسته شد. در ادامه ذوبی ها دوباره یک پنالتی دیگر را صاحب شدند که خدا بنده لو آن را به گل تبدیل کرد. رستمی  نیز زننده گل سوم ذوب آهن بود تا شاگردان تارتار صعود بی دردسری به دور بعد داشته باشند.

* مس کرمان

شاگردان صیاد کوکبی توانستند دست پر از تبریز برگردند. در یکی دیگر از دوئل های میان تیم های لیگ یکی، مس میهمان ماشین سازی بود. ماشین سازی که وضعیت فاجعه باری در لیگ یک دارد و با 2 امتیاز از 10 بازی قعرنشین است، تا دقیقه 82 برابر مسی ها مقاومت کرد و بازی با تساوی 1 – 1 در جریان بود تا اینکه فرخی گل برتری مس را به ثمر رساند تا ماشین سازی از این رقابت ها کنار برود.

* گل‌گهر سیرجان

با اینکه انتظار می رفت که سیرجانی ها همچنان در شوک رأی کمیته انضباطی به سر ببرند، اما تیم امیر قلعه نویی کار راحتی برابر شهرداری آستارا داشت. نخودکار در همان دقیقه 8 موفق به گلزنی شد و نشان داد که آنها طبق گفته های سرمربیشان این رقابت ها را جدی گرفته اند. پورعلی، خانزاده و تبریزی بازیکنانی بودند که برای گل گهر موفق به گلزنی شدند تا آنها 4 بر صفر از سد تیم فرشاد پیوس عبور کنند.

* فولاد خوزستان

مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی کار سختی برای صعود به جمع شانزده تیم نهایی نداشت. تیم نکونام در تقابل با شهرداری نوشهر که محسن بنگر هدایت آن را برعهده دارد، با 3 گل به پیروزی رسید. جواد نکونام با استراحت دادن به انصاری، آبشک و بدرقه و نیمکت نشین کردن چهره های شاخص تیمش، فولاد را با ترکیبی دگرگون شده راهی زمین کرد که نیمکت پرستاره ای داشت. احمد عبدالله زاده، آیاندا پاتوسی و مدافع حریف زنندگان گل های فولاد بودند.

* استقلال تهران

تقابل با نود ارومیه این آسودگی خیال را به مجیدی داده بود که او از ترکیب تیم دومش استفاده کند ولی استقلال تا دقیقه 88 بزرگترین تیم حذف شده این تورنمنت بود. سجاد طجرلو روی تنها موقعیت نصف و نیمه نود، به شکلی اتفاقی دروازه علیرضا رضایی را باز کرد و حملات پردامنه و عجیب و غریب استقلالی ها راهی به درون دروازه حریف پیدا نکرد تا اینکه آرمان رمضانی 2 دقیقه مانده به پایان بازی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. نهایتا آبی ها در تقابل با تیم دسته دومی نود به زحمت و در ضربات پنالتی به پیروزی دست یافتند.

* سپاهان اصفهان

هر چند که دیدار سپاهان برابر تیم دسته دومی شهید اورکی یک طرفه و به سود تیم نویدکیا بود ولی آنها تنها یک بار موفق به گشودن قفل دروازه حریف خود شدند. طلایی پوشان موفق نشدند در چهل و پنج دقیقه نخست از چندین موقعیتی که به دست آورده بودند استفاده کنند تا تیم‌ها با نتیجه تساوی بدون گل به رختکن بروند. نیمه دوم نیز توپ و میدان در اختیار سپاهانی‌ها بود و پس یک ربع حمله سرانجام مقاومت اسلامشهری‌ها شکست و سجاد شهباززاده موفق به گلزنی شد و سپاهان با همین یک گل برنده از زمین خارج شد.

* صنعت نفت آبادان

پس از پیروزی روحیه بخش برابر پدیده، تیم منصوریان به دومین پیروزی متوالی خود نیز رسید. در همان دقیقه سوم آبادانی ها با شلیک عباس بوعذار موفق شدند دروازه شمس آذر را باز کنند. نیمه اول طوفانی صنعت نفت ادامه داشت و شروین بزرگ به همراه محمدرضا غبیشاوی نیز موفق به گلزنی شدند و عباس عسکری نیز برای قزوینی ها گل زد تا این بازی با نتیجه 3 بر یک به سود صنعت نفت به پایان برسد.

* خلیج فارس ماهشهر

اولین و تقریبا می توان گفت تنها شگفتی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در ماهشهر رخ داد. هوادار که با کسب یک پیروزی روحیه بخش برابر ذوب آهن پای به زمین مسابقه گذاشته بود، نتوانست برابر تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر کاری از پیش ببرد و با یک گل شکست خورد. در روزی که شاگردان عنایتی نمایش خوبی داشتند، اما این تیم میزبان بود که توانست با تصاحب یک ضربه پنالتی، توسط عباس طهماسبی به گل برسد و شگفتی بزرگی را رقم زده و تیم لیگ برتری هوادار را حذف کند.

* مس رفسنجان

مس در دیداری جنجالی که با اعتراض تبریزی ها به تصمیمات داوری نیز همراه بود، در سخت ترین دیدار این مرحله سربلند بیرون آمد. دیدار شاگردان ربیعی برابر تراکتور در پایان 120 دقیقه تلاش با تساوی بدون گل به پایان رسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند. درخشش فایز الرشیدی گلر ملی پوش و عمانی مس و همچنین از دست رفتن ضربات پنالتی توسط پیمان بابایی، عبدالله حسینی و قنبری باعث شد تا مس در پنالتی ها موفق به شکست میزبان خود شود.

* پرسپولیس

در حالت عادی دیدار با ویستا توربین نمی توانست برای شاگردان گل محمدی دشوار باشد اما نتیجه دیدار دیروز استقلال باعث شده بود تا سرخپوشان حریف خود را دستکم نگیرند با این وجود نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هواداران کمی بابت این موضوع نگران شوند. اما در نهایت و در دقیقه 63 محمد شریفی بازیکن جوان و 21 ساله پرسپولیس قفل دروازه حریف را باز کرد. در ادامه نیز نعمتی، آل کثیر و شجاعی برای پرسپولیس گلزنی کردند تا تیم یحیی 4 بر صفر برنده از زمین خارج شود.

مسابقه مدنظرتان را برای بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی از بین 16 تیم آلومینیوم اراک، شهرخودرو مشهد، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان، خیبر خرم‌آباد، پیکان تهران، ذوب‌آهن اصفهان، مس کرمان، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، استقلال تهران، سپاهان اصفهان، صنعت نفت آبادان، خلیج فارس ماهشهر، مس رفسنجان و پرسپولیس انتخاب کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر